Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 09:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: köpa bössa !
InläggPostat: 26 aug 2010, 16:19 

Förnamn: Victor
Efternamn: bjorestal
hallå gött folk...

jag som är ny med airsoft vill gärna veta lite vad för vapen man ska välja ?

funderar skarpt på att köpa en classic army PL, CA36C, Blowback
Hopuptype: Adjustable Hop Up
Weight: 3000 grams
Length: 830 mm
Pipelength: 363 mm
Velocity: 130 m/s (fps)
Capacity: 470 rounds
Energy: 1,7 Joule

är det något att ha ? eller har ny bättre förslag ?

Inläggsrubrik: Re: köpa bössa !
InläggPostat: 26 aug 2010, 16:38 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Siffrorna där säger oerhört lite, och du bör läsa på om folk som pratar om bössan istället för att få en bild av vad det är tal om. Exempelvis är utgångshastigheten något som sällan stämmer när du får bössan, och som man ändå alltid "justerar" själv genom trim.

Jag vågar nog rekommendera att du tar och glor igenom "nybörjar"-delen på Airsoftsverige, och söker både där och på nätet på bössan och andra alternativ.

Google är bra.

Min personliga åsikt i just detta fallet är att du bör skaffa en Jing Gong eller SRC G36C istället. Det är precis samma bössa, för halva priset. Nej, ingen hake, förutom att du stödjer en och annan slavfabrik.

InläggPostat: 26 aug 2010, 18:31 
Användarvisningsbild

Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Nästa vecka kommer vi att ha airsoftloppis i föreningslokalen! Där kommer du förmodligen kunna fynda en hel utrustning till en riktigt bra pris.
Det är ett bra tillfälle att lära känna oss i föreningen, samt få massor av tipps och känna på bössor...

Klicka in på Kalendern här ovan och anmäl dig.
mer info:
viewtopic.php?f=7&t=3333

InläggPostat: 26 aug 2010, 20:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Tjena och välkommen till denna trevliga hobby.

Jag håller med skepparn. Ta och läs lite om olika bössor och kolla filmklipp på youtube mm.

Kom gärna på loppisen som vi har den 3:e september.

LONE WOLF

InläggPostat: 26 aug 2010, 20:55 
Användarvisningsbild

Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Tjena tjena du. Välkommen hit.

jag tänkte precis tipsa dig om Loppisen som sagt, men jag såg att en del hunnit före. Dock så såg jag nu att Pelle lille har datumet en aning off, det är den 1:e september som loppisen hålls.

Anmälan görs i denna kalenderposten
http://www.vsaf.se/game_signup.php?game_id=98

Länken till själva posten om Loppisen har ju Jogge redan postat så jag skall inte tjata o repetera den.

Som sagt så är det ett gyllene tillfälle att se o klämma o känna på saker, ställa en massa frågor och få en uppsjö med tips.

mvh Wiggo

InläggPostat: 10 okt 2010, 15:05 
Hej!
Ny medlem här och rätt så grön vad gäller sinne, kläder och airsoft.
Sökt runt lite på nätet på WGCsofts hemsida ang bössor, på erat forum ang tider, regler utrustning osv och kommit fram till att jag gärna tittar/känner lite på ett antal bössor innan köp.
Så min fråga till er, planeras någon ny loppis inom en överskådlig framtid?
Tänkte att det är ett bra tillfälle att "träffa" folk, kika på utrustning och kanske hjälpa någon bli av med grejer de vill bli av med till rimlig kostnad.

InläggPostat: 10 okt 2010, 15:10 
Användarvisningsbild

Du kan ju åka på ett spel annars, och känna på saker i safezone. Om inte annat kan du vara med, och spela med en lånebössa.

InläggPostat: 10 okt 2010, 18:25 
"Have tux, will travel!" Yellow_Flash_Colorz_PDT_02
Jo jag är gärna med på ett spel, bor själv på hising island så att pallra sig upp till bergsjön ska väl inte vara helt omöjligt.

Har fått korn på en nice bössa jag är väldigt sugen på dock ... damn!
Logiskt sett är olika bössor olika bra, man kan inte säga att en bössa är bra enbart för att tillverkaren brukar göra solida bössor. Dock ger det en hint om att det är en seriös tillverkare som är mån om kvalitet.
Har som sagt varit inne på WGCshop en del och vad jag fattat av snacket här och recensionerna på deras sida är Tokyo Marui, Ares, SRC märken som brukar göra bra bössor till resonabla priser.
Sneglar på en ... nej, faktiskt inte en m4/m16 till ... en G36 från Ares..

InläggPostat: 10 okt 2010, 19:31 
Användarvisningsbild

Tokyo Marui är väl motsatsen till "bra bössor till resonabla priser"

Och om du frågar mig, samma sak med de andra märkena du nämner också. Bara kinakloner gör bra bössor till resonabla priser.

InläggPostat: 10 okt 2010, 19:53 
Användarvisningsbild

Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
G&G gör bra bössor till bra priser, har haft 3 st och ingen har krånglat!

LONE WOLF

InläggPostat: 11 okt 2010, 14:46 
Användarvisningsbild

Förnamn: Karl
Efternamn: Kaardal
Jag skulle absolut säga att Tokyo Marui gör bra bössor, kanske inte till det billigaste priset men jag lägger hellre lite mera pengar och får en riktigt bra bössa en att spara lite pengar och köpa nån billig bössa som inte kommer att hålla. Jag har haft 3 olika TM bössor och alla har varit helt otroligt bra, kör just nu med en TM Sopmod M4 (TMs nya blowback AEG) som är helt klart den bästa bössan jag någonsin har använt :)

InläggPostat: 11 okt 2010, 16:41 
Synd att de jäklarna på TM avbröt sin tillverkning av den modell av G36 jag ville haft Yellow_Flash_Colorz_PDT_03 ... yeye, får svänga förbi fabriken nästa gång jag är i japan och bjuda chefen på lite hemlagad Okonomiyaki, kanske får honom att sluta upp med dumheterna... Hur funkar det förresten att meka med bössor osv? passar delar från olika tillverkare samma grundmodell av muskedunder? ifall man skaffar en m4 från säg g&g exempelvis, passar då custom-delar till m4:or från andra företag till den? generellt sett?

InläggPostat: 11 okt 2010, 18:07 

Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Tjaba
Jag har en Ares ("umarex") G36, dvs den långa versionen med dubbla sikten och en bipod, den är helt underbar, har testat Tm version samt en kinaklon, kommer inte ihåg vilken men iaf det jag märkte var att Ares G36 kändes bättre/sköt bättre du kan tex strippa ner den i små bitar inom några minuter, och då behöver du inga verktyg.

Samma sak gäller blowbacken vill du inte ha den, skruvar du loss en skruv så har du ingen blowback, vill du ha hårdare blowback, får du byta en fjäder vilket borde va enkelt att få tag på obs det är inte gearbox fjädern jag menar utan en till som typ ligger ovanför. Jag har även hållt på att "trimma" den endel och känns helt underbar helt enkelt ett bra vapen att grunda med eftersom du får en såpass bra gearbox, nog med reklam.

Ang delar osv, så har jag inte märkt så stora skillnader mellan olika tillverkar, visst kan ju vara bra att kolla på diverse forum/sidor innan man köper något annars fram med Filen. Iaf det är min erfarenhet av umarex g36 och delar,

Mvh/Adrian btw ser fram emot nya spelmarken. Och att få testa g36 med nya fjädern m.m.

InläggPostat: 11 okt 2010, 22:17 
Jo, kikar också ganska mycket på den snyggingen.
Enda jag inte är helt nöjd med är avsaknaden utav RIS/RAS, då jag är något av en prylbög och vet att så fort jag sätter igång med airsoftande KOMMER skaffa ljuddämpare, LAM, lampa, kikarsikte, USB-anslutningar, nyckelringar, mobilsmycken, kaffekoppshållare, DVD-spelare och ett ton annat "nödvändigt" extramatriel att smycka blysprakaren med.
Skämt åsido men man vill ju inte behöva byta ut grejer det första man gör när man fått hem skönheten.
Helst är det ju ett "Packa upp, skjut in - rocka loss!"-scenario man ser fram emot.
Men det är som de säger, den som gräver en grop - han får 88,50:- i timmen..
Siktar på att klämma på din lite på söndag ifall jag får. Yellow_Flash_Colorz_PDT_02
Iskra, har du eller har du fundering på att skaffa en GROM-utrustning? Såg ditt nick plus ditt namn och tänkte att du säkert känner till GROM.
Blev själv nyfiken när jag fick nys om enheten härom dagen... Yellow_Flash_Colorz_PDT_12

InläggPostat: 12 okt 2010, 00:44 

Hello,, Jadu, då kan jag ju säga att du har lite fel, det går att sätta på lite saker på G36 utan något extra kit ta bara en titt på min Yellow_Flash_Colorz_PDT_03

Bild

kan du/ni gissa vad jag har tagit av från geväret??, sen är ju frågan om det ser snyggt ut?, men haha kan ju säga att Nu har jag en LITE annorlunda G36, om man gemför med resten av "G36 gänget".

har iaf beställt en ris/ras som går på hela översidan av geväret så att man kan sätta på exakt vad man vill ha utan problem+ "railen" har Iron sights ifall man vill köra lite hardcore. passade på att köpa mig en CQB bössa, som kommer komma till bra nytta på våran "nya" cqb bana Yellow_Flash_Colorz_PDT_12 en MP5 med en UMP buttstock

Ang Grom ska nämligen ner till Polen nu under helgen, Och där, där är Airsoft STORT och lite billigare än i Swe, hade tänkt att satsa på en grön "pantera" utrustning men nu när du nämner Grom ska ta och kolla på den med, men vi får se.

iaf vi ses på Söndag, Om jag hittar dit och inte är alltför bakis :-P annars är du välkommen att klämma på min "beauty and the beast bössa :D
mvh/Adrian

BTW du har inte jobbat/jobbar i Willys på wieselgrensplatsen??? känner igen dig ifrån någonstans

InläggPostat: 12 okt 2010, 08:01 
Användarvisningsbild

Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Oj ska man köpa (ny) ptw eller ctw får man nog vara beredd på att lägga ut ca 12-22000 kr för ett start kit med mag,vapen cylindrar, batterier osv...
Snacka med ptw killarna så förstår du...

InläggPostat: 12 okt 2010, 08:33 
Iskra, tak pracowałem w willys, ale skoro nie masz zdiecia niestety nie poznaje cie. Może w niedziele poprawi cie moja pamięć.
Wikipedia ma troche info o GROM.

Tänkte inte lägga mer än ca 3k på en bössa, sen tillkommer ju annat runt i kring..

Har spanat på gunfire.pl, de verkar seriösa men har någon handlat av dem? Har trots bra betyg lite aversion mot att beställa från hong kong så ifall det blir ny blyspruta blir det kanske från polen.. Ifall det finns allmänt intresse står jag till allmänt förfogande för butikskontakt/översättning!

InläggPostat: 12 okt 2010, 15:36 

Tjaba nio niestety zdiecia nie mam ale vi ses på söndag:) haha fan. Man märker att min polska börjar bli heeelt rostig iaf apropå asiatiska sidor tre st som du kan lita på och som jag har köpt en massa saker från är WGC Uncompany och ehobbyasia. Dem är helt ok. För ca3000kr kommer du långt med iaf i Asien, kolla bara runt först, aja nu ropar dem ut att boardingen har påbörjat, apropå gunfire.pl jag har bara köpt från dem direkt från affären, dem är riktigt professionella, har tydligen Europas billigaste frakt iaf ha d gött och spunk jag har inte glömt din hatt, i Will look around

Mvh/Adrian

InläggPostat: 13 okt 2010, 08:24 
Låter bra! Ska spana runt på deras sida. Kanske GROM kör pantera wz93 i skogsterräng?
Tack för tipsen!
Miłego pobyto w polsce!

InläggPostat: 13 okt 2010, 11:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: Karl
Efternamn: Kaardal
Kan rekommendera Redwolfairsoft också http://www.redwolfairsoft.com nu när ni pratar om HK butiker. Jag har aldrig haft problem att beställa från butik i hk och har köpt nästan alla airsoft bössor och gear från antingen redwolf eller ehobby då det blir en hel del billigare även om frakten är väldigt dyr.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme