Inläggsrubrik: Re: Nybörjare med kli i fingrarna..
Postat: 04 aug 2010, 10:35
Blev medlem: 08 apr 2010, 13:26 Inlägg: 47 Ort: Hisingen, Göteborg
Förnamn: Anders
Efternamn: Drysen
Never underestimate the power of the dark side!
P90 är bara så jäkla snygg, men det får bli senare... Den sanna vägen lämnar jag nog snart ändå, muhaha
[Edit] Ett hjärnsläpp och lite efterforskning senare så vet jag att det är Red Wolfs Custom-byggda M4:or som säljs. Dvs. en bössa byggd in-house hos Red Wolf Airsoft helt utav G&P-delar. Ergo: det blev en Svensson-bössa
Postat: 22 aug 2010, 16:29
Förnamn: Robert
Efternamn: Hallongren
Tjena, tänkte att det var lika bra att skriva här istället för att skapa en ny tråd med saker som redan finns .
Hur som helst, har funderat ett bra tag på att börja med airsoft nu men hade inte hittat någonstans att spela men så hittade jag detta för ett litet tag sedan, nu har jag då några frågor:
Har tänkt på det med kläderna också, någon som känner till något ställe där dom säljer militär (lr liknande) utrustning som går att användas i airsoft? ÖoB slutade ju med det för ett tag sedan om jag inte minns helt fel.
Hade också tänkt komma förbi någon gång under september för att kolla hur allt går till innan jag är med "på riktigt" när jag fått mina saker.
Postat: 22 aug 2010, 17:24
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Hej och välkommen!
Rådet nybörjare brukar få är att skaffa en AEG först och spela med, dvs nått automatgevär. Då kan man hänga med i allt som händer, kuta runt i skogen och delta i anfall och försvar, mm.
Att börja spela som sniper kanske inte är precis vad du tänkt. Innan du vet hur ett typiskt skogsspel går till, så kanske du blir besviken. MEN, om det är sniper du tycker verkar kul så skall ingen hindra dig från att testa det såklart.
Vad som är viktigt viktigt viktigt då, är att du tänker på säkerhetsavstånd. Bössan du länkar till är rätt stark, vilket betyder att du absolut inte får skjuta på någon inom X meter (30? 40? jag minns inte riktigt). Just det här med säkerhetsavstånd gör att man brukar rekomendera nybörjare att satsa på nått vapen med mer standardstyrka, innan man fått lite erfarenhet och koll på sina nerver och uppfattning i skogen. Det kan vara lockande att dra iväg en kula ibland, och utan koll så kanske personen man träffar är väl nära. Det här med säkerhetsavstånd är alltså inte bara en regel för regelns skull, utan för deltagarnas säkerhet! Ingen vill ju bli skadad på riktigt.
Vidare till pistolen du länkar till: om du vill ha en sidearm som du kan använda på nära håll när du inte kan använda din bössa, så skulle jag rekomendera nått som kan skjuta mer än 1 skott utan att göra mantelrörelse (som din pistol kräver om jag tolkar det rätt). Jag skulle tipsa att du skaffar en gasdriven pickadoll med 28 kulor i magasinet. Finns en hel del på t.ex. http://www.airsoftbutiken.se för tusenlappen ungefär. De extra hundringarna tror jag du kommer att vara glad att du lade, istället för pistolen du länkar till.
Skyddsglasögon är jag dåligt påläst på. Jag köpte ett par ESS Ice för mer pengar på Terräng, men kanske nån annan ge bättre åsikter om de som Hobbex säljer.
Postat: 22 aug 2010, 18:13
OK. får se vad jag hittar då jag helst vill ha P90, M14 eller någon SCAR (H eller L spelar ingen roll), men det lutar som sagt än så länge mot L96:an, och om jag förstår det rätt så är det 40 meters säkerhetsavstånd på denna typ av gevär..
Ang. pistolen så har jag redan haft min nuvarande (dvs den jag länkade till) i några månader och har för tillfället inte några pengar till en ny, men får skaffa en gasdriven när jag kan. Vad är förresten fps gränsen och högsta anslagskraften för gas pistol?
*Edit: Har denna som första val (efter snipern) än så länge: http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=2773 (skulle dock föredra ett sikte till denna så priset lär gå upp lite grann). Någon som vet något om denna, tex effektiva avståndet mm? vad jag läst och sett på olika recensioner skall den vara riktigt bra men har ej sett någon bedömelse på effektivt avstånd, skulle också vara bra/kul att veta vad folk häromkring tycker om denna airsoft.
*Edit2: Har tidigare funderat på denna http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=2772, men har haft tvivel på kvalitén och träffsäkerheten, då jag för tillfället är så gott som värdelös när det gäller att byta ut saker i vapnet (har även tvivel på batteriet och att byta ut det (vet inte heller hur starkt batteri vapnet kan klara av) då jag hört att Kina kloner har omvänt batteri eller nått åt det hållet) *
Postat: 23 aug 2010, 20:54
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
äh köp nåt automatgevär i valfri kinaklonsmärke som Adam(vapenbutiken) har mätt till 120 ms med 0.20g kulor så har du en supertoppennybörjarbössa. kan vara värt att kolla så det finns billiga magg att köpa om du har tajt budget, vet inte om det finns till p90...
sniper är inge kul om man inte har jättekoll på grejerna, man vill nog ha nåt som sprutar ur sig automateld så folk märker träffen.
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Postat: 23 aug 2010, 21:22
Jo, jag hade ju tänkt P90 isf (ligger enligt hans mätning på 118m/s), men som sagt bra att veta vad folk tycker om den, har visserligen läst att den skall vara bra, inte för dyr heller och magasin kan man få tag på rätt billigt via vapenbutikens direktimport från RSOV (2 st low-cap på runt 70 skott per magasin för ca 250:-, beroende på dollarkursen) så det skall inte vara några problem.
Det enda som återstår då (förutom någons eventuella erfarenhet av P90) är ang. gränserna på gas pistol och de där skyddsglasögonen från Hobbex.
Postat: 23 aug 2010, 23:02
Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Tjena o välkommen hit.
Personligen kan jag meddela att jag älskade min P90. Den är väldigt kompakt och en väldigt skön och funkis säkring och skifte mellan semi och full-auto genom etapper i avtryckaren. Den är helt ambidex så det spelar ju ingen roll om man är höger eller vänsterskytt. Den har inte världen bästa moddningdmöjligheter men det kanske inte spelar någon roll. Min vart dessutom ganska tyst.
Det enda egentliga kruxet med den är ju de långa magasinen. Visst, jag hade köpt ett gäng med specialfickor just för P90 när jag ägde min, men det vart ju just special då.
De brillorna du funderar på kan jag inte säga något om, men jag kan dock tipsa om "Worksafe Cheetah" vilka jag använt av och till så länge de funnits på marknaden. jag har fått 1 träff på ett av mina par och utom en liten repa på glaset så blev det ingen mer åverkan. Jag använder samma par än.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori