Förnamn: Sam
Efternamn: Gullman
Hej! Jag heter Sam, nygammal airsoftare. Först vill jag bara säga att jag inte har tillgång till säljes/köpes, vet inte om den här tråden kanske skulle passat bättre där.
Jag behöver hjälp med att sätta ihop en airsoftbössa (G&G 103). Alla delar finns, men gearboxen kan behöva ses över innan montering, det verkar inte som kugghjulen tar i pistongen. Skulle även vilja ha hjälp att installera M130 fjäder.
Betalar 600:- för fixat jobb, bor i kviberg. Som bonus kan vederbörande få alla delar som kom original och har blivit/ska bli ersatta. Dvs pistong, fjäder, kugghjul etc.
Hej. Kan inte mycket om vapen och vill inte blanda men jag tycker att det skall inte behövas betala pengar och så mycket för den hjälp. Om jag kunde mecka så skulle jag göra det för dig gratis. Hoppas att bland oss finns killar som kan och vill hjälpa. Det är bara min åsikt behövs inga komentarer på den Tack mvh Dejan
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
De flesta "duktiga" airsofttekniker i göteborg brukar ha händerna fulla med lagets bössor, men de hjälper alla gärna till och förklarar hur du själv skall avhjälpa problemet. Jag misstänker att det inte var vad du hade tänkt, men du kommer snart behöva ha en ny tekniker, om och om igen, och det komemr vara svårt att hitta någon som har den tiden. Bättre att bita i det sura äpplet och lära sig själv. Teach a man to fish & sådant.
I den ådran skulle jag föreslå att du tar en titt längst bak på pistongen. Det är ganska stor risk att den bakersta, lite bredare tanden är avslagen. Den är lite utsatt ifall man släpper anti-reversallatchen när bössan är i spänt läge eller när man öppnar lådan utan att avspänna den först. Annars kan det vara för platt pistonghuvud eller för platt cylinderhuvud, så att pistongen åker för långt in i cylindern.
Sedan gäller det bara att jobba lugnt och metodiskt. Det är verkligen verkligen värt att öppna boxen igen om man inser att något blev fel, så det där med att öppna och stänga boxar får man ganska snabbt in snitsen på. När man stoppar i nya delar brukar jag rekommendera att man monterar i allt utan huvudfjäder och fjäder till tappet platen (den som rör munstycket) och testar att för att se såatt allt passar utan problem. har du gjort rätt så skall du nästan inte känna någon skillnad över hela cykeln.
Behöver du några tips, eller om det är något moment som verkar överkrångligt, skicka mig ett PM så skall jag försöka hjälpa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori