Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Ska köpa ny radio så tar tacksamt emot tipps om beprövade märken samt web platser att köpa ifrån, ska även köpa Tactical Headset till radion så det måste vara kompatibelt. Äver där vill jag ha tipps från bra sajter som säljer.
Tack på förhand
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Inläggsrubrik: Re: Tips om Radio & Tactical Headset
Postat: 23 sep 2009, 18:44
Förnamn: Magnus
Efternamn: Parsmo
http://www.ixradio.com dem har massa headsets med olika pluggar mm jag köpte min strupp mic där ifårn är helnöjd 10 dollar frakt för att sicka i jiffy på vanliga posten och vänta en vecka var helt ok då jag slapp betala tull
Om du har bestämt dig skippa vanliga billiga PMR-radios á la cobras mlf som generellt funkar bra inom airsoft, så kan jag verkligen rekommendera en billig kinesikt handapparat från Puxing. Du har tre modeller att välja mellan 777, 777plus och 888. Samtliga modeller används friskt av många airsoftare, då de är billiga och lätta att programmera, även Frivilliga Radioorganisationen FRO använder i dagsläget 777 till sina amatörsänderinger eller för att sätta upp repeters. 777 är CE-godkänd och 888 borde vara det i dagsläget också. De flesta kina-aparaterna använder kontakt av Kenwood-typ och så även Puxing till headset/monofon dvs 1x3,5mm + 1x2.5mm.
* 777 - har allt du kan önska dig av en billiga handapparat * 777 plus - har lite till men inget man använder inom airsoft, kostar 50kr mer än vanlig 777 * 888 - allt ovan samt möjlighet till att övervaka 2 kanaler simultant plus FM-radio till de stunder man behöver lite underhållning eller har tråkigt, kostar ca 100kr mer är 777.
Dessa handapparater går att köpa från lite olika webshoppar i sverige, men skulle rekommendera att handla från 409shop.com. Billigt, alla pris inkl frakt, bra leveranstid, lite svårhittade hemsida dock. Har själv köpt ett par stycken radios därifrån vid olika tillfällen och är mycket nöjd alla gångerna.
OBS! Se till att du köper en radio med bandet UHF 400-470Mhz, annars blir det svårt att prata med andra
Gällande headset så kan du köpa taktiska och välfungerande kinakopior på Bowman eller TASC-1 hos de flesta airsoftbutikerna. Kontakttyp Kenwood om du köper puxing ex en av många butiker: http://www.ebairsoft.com/bowman-style-h ... -1581.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori