Inläggsrubrik: Re: Skapandet av organisationen "VÄNNER"
Postat: 13 jun 2009, 10:23
Förnamn: B
Efternamn: E
Efter mercs 5 spelet så har ett utökat samarbete utvecklats. Projektet Vänner har fått en ledningsstab, som leds av pipkin och en ny pluton med M90 inriktning. Denna Pluton utgör 1:a pluton 2:a Vänner kompaniet. Hela projektet består nu utav 3 skytteplutoner och en ledningsstab.
Postat: 15 jun 2009, 07:20
Vi behöver en plutonchef och en stf plutonchef till den nystartade M90 plutonen! Är du intresserad av att leda en pluton i skyttestrid samt ingå i en organisation, i nuläget storleken av ett kompani. Kontakta mig via pm!
Postat: 21 jun 2009, 19:01
Förnamn: Robin
Efternamn: Bergwall
Jag Muckade 20050405 Som SambandsGruppchef och har sedan dess varit starkt aktiv i Hemvärnets Insatts. Jag tjänner mig starkt mogen och tror på det här konceptet. Därför vill jag gå in som Plutonchef för M90-Plutonen.
Har även en tredje Grupp på G med en stark tänkbar kandidat som gruppchef i tankarna.
Postat: 21 jun 2009, 21:53
Då är M90 plutonen en hel pluton med 3 grupper. Jag har stora förhoppningar på att detta kommer att bli en mycket bra pluton. Välfungerande grupper och ett gott ledarskap!
Postat: 07 jul 2009, 22:08
Den nya M90 plutonen, Svea Vänner, kommer att byta namn!
Det finns de som anser att detta namn skulle kunna förknippas med främlingsfientliga åsikter och historiska händelser. Det fanns inte i våra sinnen att efterlikna något sådant och väljer därför att ändra på detta.
Detta projektet har ingenting med politik att göra! Eftersom det finns de som har väckt frågan tycker vi att det är bättre att ändra på detta namn än att hela projektet skall missförstås så grovt!
Postat: 18 jan 2010, 18:35
Då det har kommit mycket nytt folk till våra spel och in i föreningen så BUMP:ar jag denna tråd. Den är inte uppdaterad på ett tag men mycket av informationen gäller fortfarande!
Om det finns spelare och lag som vill vara med i denna gemenskap, kontakta mig via PM. Har ni ideér förslag eller frågor skriv gärna i denna tråd.
Jag ser gärna att vi skapar flera plutoner och kompanier med olika uniformera t.ex. ryskt, amerikanskt, engelskt, tyskt osv. Det viktiga är att det finns ledare på plutonsnivå som ansvarar för rekrytering, träning, spelande, möten m.m. Vi har i dags läget 2 st plutoner med woodland kammo och en med m90.
Postat: 18 jan 2010, 19:51
Förnamn: Lev
Efternamn: Nezhigay
Hej till er. För att jag helt ny här. Behöver jag lite ledning. Funderar just nu på att köpa bössan och kläder. Hade stannat på AK med M90. Båda är bra, billigt och praktiskt. Sedan hemma i ryssland(ligger hos föräldrar) har jag ett komplett rysk typisk CAMO som varit standart under min utbildning(1998-2003) därefter är jag ingen åning vad den heter.
Vill ingå i en fast grupp, som kommer att spela på båda sidor Soviet och NATO. Vad kan ni rekommendera? Första bössan är nåt av AK74 serien 100%, sen vet jag inte.
Postat: 18 jan 2010, 21:36
Det bästa är att komma ut på spel ofta och spela ihop sig med andra spelare och således gå med i något lag eller skapa ett nytt. Vill du gå med i vänner-projektet kan du antingen gå med i någon befintlig pluton eller vara med och skapa en ny, med rysk-inriktning kanske?!
Postat: 09 jun 2010, 10:23
Mycket händer med organisationen vänner:
1. Vi håller på att diskutera med flera arrangörer, där vi kommer att få utgöra en fraktion eller en av sidorna på spel till nästa år.
2. Vi ska även arra egna större söndagsspel, som t.ex. 11 juli i skogen utanför borås.
3. Vi håller på med rekrytering. Nu söker vi främst spelare till götha vänner som spelar i woodland uniform. Hit är alla välkomna att söka. Plutonchef är Osito som finns här på forumet. Även väskustensvänner tar emot nya spelare, de spelar i m90-uniform. Bergwall är plutonchef.
4. Ledningsvänner är organisationens ledningsstab. De har skaffat utrustning för att de effektivt skall kunna leda organisationen i fält. De rör sig om fordon och kommunikationsutr. m.m. De har även rekryterat en närskyddstrupp som kan skydda dem.
5. Gbg vänner är numera helt mobil med 4-5 fordon.
6. Vänner organisationen: - ledningsvänner, leder organisationen i fält (M90 och woodland) - gbg vänner, helt mobil (woodland) - Götha vänner, rekryterar (woodland) - Västkustens vänner, rekryterar (m90)
Finns det intresse av att skapa en ny pluton med något annat kammo, så är ni välkomna att höra av er. Jag lyssnar till alla förslag som gör att organisationen kan växa och utvecklas. Spaningsgrupp har vi t.ex inte någon.
Postat: 13 okt 2010, 13:48
Förnamn: Victor
Efternamn: bjorestal
hej alla airsoftare !
jag och ett gäng är sugna på att starta upp ett lag !? vad är det som krävs för att ha ett eget lag ? någon som har idéer om hur man ska gå till väga mm ... mvh/ Victor Björestål
Postat: 13 okt 2010, 14:03
Ni behöver bara spela tillsammans! Spelar ni mycket kommer ni också att bli bra. Kom ut på de spel som arrangeras på söndagar, där kan ni prata och lära känna oss andra som spelat ett tag.
Postat: 13 okt 2010, 19:18
Skall med och "späkktäjta" lite nu på söndag för att slutligen avgöra om Airsoft är något för mej. Det finns en överhängande risk. Jag är även intresserad av att gå med i en VÄNNER-pluton, förmodligen blir detta någon av grupperna som huserar kring Göteborg med omnejd (är bosatt vid lundbybadet, hisingen). Skulle även kunna tänka mej att testa på att vara pygme-hitler ifall ni behöver fylla luckor i befälskedjan någonstans. Skicka ett PM med hänvisning vart jag i så fall skickar meriter/intresseanmälan.
Postat: 13 okt 2010, 20:31
Det bästa är om du börjar spela och lär känna folk och tar det därifrån. Du är välkommen att gå med i vänner. Det finns lite olika inriktningar, så känn på det och återkom. Ledare behövs alltid, så om du är intresserad så kan vi säkert hitta någon lämplig position till dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori