Förnamn: Peter
Efternamn: D
Som de flesta vet är Berget 4 baserat på konflikten i Bosnien och det har även ryktats om att det skall framställas i en verklighetstrogen anda. Flera har anset detta vara stötande och jobbigt då inte minst vissa upplevt detta krigets fasor själva och inte gärna vill förknippa Airsoft med det. Vi tog till oss av de frågor som ställdes och kontaktade Berget för att få lite klarhet i saken.
Jag pratade personligen med Spof (huvudarrangör) för en stund sedan angående saken och samtalet var givande. Även andra personer har hört av sig i frågan och han förstod vad vi menade och ser det som en självklarhet att arrangörer skall lyssna till de som kommer med konstruktiv kritik. Det kommer inte att ligga fokus på att efterlikna någon verklighet i Bosnien. Scenarion och grupper kommer till största del vara fiktiva och de skall inte återskapas otrevliga krigshändelser utan vara roligt i vanlig airsoft-ordning.
Det kommer att komma upp en notis om detta på Bergets hemsida.
/me är lite splittrad över hela FN grejjen... leka "krig" som FN soldat, en tjänst som är fredsbevarande, låter lite knas.. men å andra sidan så är det ju precis som allt annat inom AS endast en fantasi roll. Våra medics som kutar runt med röda och vita kors är ju igentligen samma sak?
tycker personligen att man ska försöka att använda fantasiländer och armeer när man skapar scenarion... men men
Jag har inte framfört min tanke till arrangörerna bakom Berget men trevligt att dom var villiga att ta åt sig den konstruktiva kritiken. Ändå så känner jag nog att jag vill bojkotta just det här evenemanget.
Synd att man inte kunde ha påverkat deras val mycket tidigare. Även om man nu gör det lite mer "snällare" så är det ändå vad det är. Jag tycker att som arrangör har man ett ansvar att ibland stanna upp och granska det man håller på med. Hade det "korrekturläst" sina idéer tidigare och kanske gjort liter mer research så kanske idén hade blivit något annat...det är jag helt övertygad om.
Jag är helt säker på att det är välorganiserat och att det ligger mycket arbete bakom men vad skall man göra när idén är fel från början.
Kort sagt....skit in - skit ut. Denna åsikt är helt personlig måste jag påpeka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori