Inläggsrubrik: Hjälp med kulmatningen(LÖST credd t alla som hjälp mig!!
Postat: 04 jun 2009, 12:17
Förnamn: Tim
Efternamn: Hglund
har lite problem med kulmatningen, fästet för den där lilla fjädern som skickar tillbaks pipan efter att en kula är laddad har gått sönder, vill kunna spela i helgen, så ja tänkte att nån här kanske hade en bra ide om hur jag kan få det att fungera tillfälligt.
Slänger upp några bilder för att visa hur det ser ut, piggen som fjädern skall sitta i satt precis vid det fyrkantiga hålet
d ser smutsigare ut än va d e på bilderna d e bara lite vapenfett
Senast redigerad av FimpN 05 jun 2009, 21:04, redigerad totalt 2 gånger.
ja då va kulmatningen fixad, sen fick ja ett till problem...
något kugg hjul som pajat i växel lådan?? låtter och vibrerar men spänner inte fjädern... ja e ny på airsoft och känner ingen som har någon erfarenhet av airsoft heller, så ja undrar om d finns någon vänlig själ i göteborgs trakten som kan hjälpa mig och kolla på vad jag behöver och hjälpa mig att gå igenom min bössa, kanske e ett lång shot in the dark men man måste ju testa...
när ja kollar på dreven man kan så när man fäller upp bössan ser dom fina ut...
har en uppsättning drev där ett e kast och en TM låda (tror jag) men d som sitter i nu tror ja va en v2 delad låda, sitter i en ICS kropp...
Inläggsrubrik: Re: Hjälp med kulmatningen(LÖST) men har et till problem nu :S
Postat: 05 jun 2009, 10:26
Blev medlem: 20 jan 2009, 13:11 Inlägg: 70 Ort: Göteborg, Hisingen
Förnamn: Joakim
Efternamn: Tangfeldt
Hej!
Nu har jag aldrig mekat med en ICS-bössa nån gång, så jag kan inte lova att jag har rätt, men det låter som om motorn inte kommer i kontakt med kuggarna på ett korrekt vis. Jag är inte ens säker på om ICS har en justerings-skruv i botten på pistolhandtaget (nån med mer kunnande om detta får väldigt gärna korrigera mig), men det du kan prova är att skruva in den skruven, som då trycker upp motorn högre upp. Gör detta i små intervaller, mellan avtryck för att se om det blir bättre.
_________________ Team SO - Smooth Operators Audux omina perpeti.
Inläggsrubrik: Re: Hjälp med kulmatningen(LÖST) men har et till problem nu :S
Postat: 05 jun 2009, 12:10
defiance skrev:
Hej!
Nu har jag aldrig mekat med en ICS-bössa nån gång, så jag kan inte lova att jag har rätt, men det låter som om motorn inte kommer i kontakt med kuggarna på ett korrekt vis. Jag är inte ens säker på om ICS har en justerings-skruv i botten på pistolhandtaget (nån med mer kunnande om detta får väldigt gärna korrigera mig), men det du kan prova är att skruva in den skruven, som då trycker upp motorn högre upp. Gör detta i små intervaller, mellan avtryck för att se om det blir bättre.
Tack för hjälpen, ska kolla på det när ja kommer hem hoppas ja får det att funka... vill ju inte missa mitt första spel på söndag pga av att bössan inte funkar som den skall...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori