De allra flesta som är ute och spelar är över 25, några av oss över 40. Men sälvklart yngre med (ned till 18 som är gränsen för att spela airsoft).
Det finns flertalet hemvärnare här i göteborg och några miltärer med utlandstjänster i bagaget. Men mestadels leker vi bara.
Vilket vapen man får bära med en viss uniform är helt upp till spelarrangören, men på de allra flesta spel så är det ok med m4 oavsett om du är ryss/nato/terrorist. Vissa enstaka större spel sätter hårdare krav på korrekt utstyrsel, men de är få.
Ang. vapen, skicka länk så kan vi hälpa dig bättre.
Det var nog så att jag blev glad med lite äldre folk. Inget fel att vara ung... Men man vill ju inte att det ska vara ett dagis...
Förstår att det inte är på blodigt allvar. Men man vill ju köra för att det är skoj och att man lär sig lite av varje övning.
Tyvärr har jag ingen länk .. Kanske det heter SCR.. Ska kolla när jag kommer hem. Har sökt på google men hittar inget.
Var får alla sina vapen- Via order på nätet. Vet att man kan be företaget att skriva gift på packet om man skickar utan för EU så blir det ingen tull avgift. Vad är er erfarenhet?
Blev medlem: 04 maj 2005, 07:30 Inlägg: 1043 Ort: Göteborg, Kungsladugård
Förnamn: Hampus
Efternamn: Samuelsson
Vi är ett gäng här i göteborg som försöker dra igång ett kompani bestående av två plutoner. Så visst försöker vi hela tiden utveckla oss och inte bara springa runt o lattja, även om det är kul emellanåt.
Att skriva gift hjälper föga. Tänk oxå på att vapen som drivs på butan/propan (greengas, redgas m.m.) är olagliga i sverige och kan därmed fastna i tullen. Finns dock att inhandla på hemmaplan av nån lustig anledning.
Oki.. För att sist vi beställde GI's till Min kampsports klubb så fick vi betala tull avgift när vi inte skrev gift... så istället för Gi's som kostar 1000kr så gick det på 2000kr. Sedan när jag beställde en till gi med gift på packetet och utan summa tror jag så kostade det inget. Men det var ett tag sedan så dom kanske har blivit lite hårdare.
Blev medlem: 04 maj 2005, 07:30 Inlägg: 1043 Ort: Göteborg, Kungsladugård
Förnamn: Hampus
Efternamn: Samuelsson
Om ett paket utifrån EU är märkt "gift" behöver du inte betala tull så länge det inte överstiger ett värde av 500kr, eller innehåller flera presenter till olika personer där varje present inte överstiger 500kr. paketet måste oxå skickas från en privatperson.
Har inte hört något om den bössan du länkar, verkar onödigt dyr där *(på airsoftbutiken ligger SRC runt 2k). Kolla in G&G's M4'or
Mina bössor består alla av 5-10 olika märken... Pistol skulle jag rekomendera Maruis nyare Glock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori