Hej alla. det är så här att min classic army scar har gått i sönder och jag vill inte skika ner den till combatzone för att dom skall fixa den osv. jag undrar då vad det är som har gått i sönder. Problemet är då att den inte matar in några kulor. och då undrar jag även i fall någon kan länka vad det är som behöver bytas ut. och om även någon är bra på att pilla med sakerna så skulle jag kunna ta med mig den på ett söndags spel eller nått annat eventuelt lämmna den hos någon skillad meckare betalar givetvis mot en reperation.
Förnamn: B
Efternamn: E
Jag har kört med silikonspray sedan 2001 och har endast goda resultat! Har gått i samma tankar som du. Varför matar inte bössan? trots flera reparationer, dock i onödan! Silikonsprayar alla mina magg kontinuerligt.
jag säger inte att det inte fungerar björn, men som exempelvis kenneth på merc's 3 fyllde på med silicon utan att det funka ett dugg bättre tills han bytte kulor till mina då hans magasin matade utmärkt. säger bara att man ska testa det enklaste först
enkel sak att kolla kan vara att byta hopupgummi? kolla så att det inte är för torrt eller att det fastnat på nått sätt
asså bössan är använd i max 5 timmar jag har sjutigt 10 magg med den max. men när jag känner där magget är skall det väll va lite tryck eller va man skall säga den som suger in kulorna
Om jag har fattat det hela rätt så fungerar boxen men den matar inte kulor. Kolla upp i magasinbrunnen när du skjuter av ett skott för att se om nozzlen rör sig för det kan vara så enkelt att din tapet plate har gått av. Det har i alla fall hänt mig. Om detta har hänt så är det en ganska billig del att byta ut.
exakt den rör sig inte. om någon är snäll och kolla vilken man skall ha jag har ingen arning vilken jag skall ha eller e det samma till alla eller olika för olika märken eller modeller eller vad är det ?
Jag har letat men inte hittat om du ska ha en tappet plate för mechbox av version 2 eller 3. Du kan kolla upp det själv genom att kolla upp om du kan få ut motorn genom att öppna upp ett lock i botten av handtaget. Om motorn sitter löst i handtaget har du en version 2 mechbox i bössan och skall därmed köpa en sådan tappet plate. Om motorn sitter fast med mechboxen i en liten ställning så har du en version 3 box.
Jag kollade upp lite affärssidor och en tappet plate kostar från strax under 100:- upp till ca 200:-.
Om du har några uppgraderingsplaner så se till att fixa detta nu då du ändå måste öppna upp mechboxen. Det kan vara lite klurigt men det finns olika guider ute på nätet samt att det säkert finns folk häromkring som kan hjälpa dig om det krånglar.
tack så mycket för all hjälp alla. nu kommer det till det andra då om jag skulle kunna beställa allt jag behöver så undrar jag i fall det finns någon som är så snäll och kan hjälpa mig med detta jag har alldrig meckat förut och vill inte sabba hela bössan . men om det finns någon i gbg som kan göra detta för mig så beställer jag en ny tappet plate och tar med mig den till något söndags spel eller något annat självklart så betalar jag hjärna för hjälpen.
Jag tänkte att jag skall sätta tillbaka mina orginal delar också och då undrar jag är det fortfarande systemas tappet plate v.2 jag skall använda till en vanlig Classic Army motor och så undrar jag även vilken som är orginal fjädern i en classic army fjäder är det den 100 M/s fjädern eller ?
ja en systema tappet plate passar, och ja, du har en m100 fjäder om den inte är bytt. jag förstår dock inte riktigt frågan, det enda du isf ska byta är väl din tappet plate och helt enkelt behålla alla andra delar som dom är ?
skall byta ut till orginal. som bössan är nu är det en systema motor i och en 120 M/S fjäder många saäger att det är annledningen till att den gjick i sönder från början så skall byta till orginal nu.
Nu kommer det till den slutgiltliga frågan här nu då. Då undrar jag i fall det finns någon i göteborg som är bra på detta och har det som ett sido jobb eller någon annan som e bra på det. jag har ingen erfarenhet av att mecka med airsoft guns men om det finns någon som kan göra detta så PM:a mig. Självklart betalar jag mot reparation eller vad man nu skall säga.
Tjenare alla igen och tack för all hjälp och allt annat. undrar då ifall det finns någon som kan tänka sig att hjälpa mig på söndag med att byta tappet plate och motor och fjäder har alldrig meckat förut och vill inte att allt skall flyga iväg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori