Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
Postat: 30 mar 2008, 19:11
ja tack så mycket för ett jätte roligt spel. Jag är super nöjd med dagens spel. Tror inte jag kan bli nöjdare. Fick göra slut på flera tusen kulor och endel rök kan det bli bättre?
Postat: 30 mar 2008, 19:45
Blev medlem: 04 maj 2005, 07:30 Inlägg: 1043 Ort: Göteborg, Kungsladugård
Förnamn: Hampus
Efternamn: Samuelsson
Echo alpha i OD tackar för sig (dräpers)! Vi hade alla grymt roligt och är riktigt nöjda med dagen. Härligt när man tom har vädret på sin sida. Vill tacka min grupp som stod ut med mig som gruppchef och självklart Björn våran plutonchef som gjorde ett fantastiskt jobb. Fick en hel del fina minnen att ta med mig hem, som tex störtdykningen jag och Kenneth gjorde efter det att en granat kastats in i rummet vi stod i, kostade enorma mängder smärta i mitt knä men det var det fan värt. Eller när Alex bössa inte sköt längre och han frågor om någon har pistol varpå Raxxo tittar ner från andra våningen och säger "jag har" innan han sätter en kula i honom.
Postat: 30 mar 2008, 20:04
Jag har inga kommentarer om dagen, förutom att det var ett jäkligt kul spel, extremt kul på det hela taget! Tack till alla och låt det bli mer av det här for all good sake! Garn mer än nöjd
Postat: 30 mar 2008, 22:28
Ris till alla som dumpa massa SKIT i "spawn" punkten på andra sidan bron, det låg massa saker när när vi gick bland de sista! Lite tråkigt. Detta är förövrigt en mycket märklig företeelse...
Va trevlig idag när man väl var inne i husen då var det riktigt kul. Dock ska man väl inte säga att jag kan ge OD en medalj för mest sportsliga spel men det är bara min personliga åsikt. Sen är jag också tveksam om man har en bössa som ger 3J om den som blir träffad får blodiga sår i ansiktet inomhus.
Överlag ett kul spel, Dock skulle jag personligen förespråka MAX 100m/s på samtliga vapen... Måste dock ge en eloge till de tappra som storma fram i skogsbrynet mycket trevlig och det blev en rolig vändning efter det. Sådant vill vi se mer av.
Sist och inte minst är jag förundrad varför man drar av en andra kärve à 10 kulor på en som står och viftar frenetiskt med armarna när man ser att det första sitter rakt i bröstet...
Postat: 30 mar 2008, 23:10
Över lag var detta ett fruktansvärt roligt spel! Blev riktigt kul i andra rundan iaf då det var lite med jämt.
+Grymt område +Massa gött fölk +Bra upplägg över lag +Befälhavarna +Vädret (även om det såg någorlunda mongo ut att tralla runt i ökenuniformen när det låg snö på marken...)
-Libanonrensningar under dörrar och genom springor, Ajabaja! -I vissa stunder upplevde iaf jag det som om det var svårt för vissa att ta träff, Skärpning! -Skräp som låg kvar i safen efter ala hade gått.
Postat: 31 mar 2008, 06:42
tackar till arrangörerna som laggt ner mycket tid.
För övrigt var det nog det sämsta spel jag någonsin varit på pga av hur folk beter sig. Är det såhär det spelas airsoft i gbg förstår jag inte ens att ni orkar spela.
Postat: 31 mar 2008, 07:38
Jag vill tacka för en jätterolig dag. Det var mitt första besök i Bockaby och det enda negativa var att det var lite svårt att hitta... Skitkul spel hela dagen med mycket action. Var riktigt rädd för att åka ut för någon av granaterna (h-vete vad högt de smällde) men hade tur denna gång
Postat: 31 mar 2008, 07:52
bra spel med mycket go
men tror nog att båda sidor upplevde det som skändarn uttrycker här........var mycket morrande på TAN sidan med.........är något speciellt med cqb och bockaby när det gäller detta.
Postat: 31 mar 2008, 07:59
Förbaskat kul spel, stort cred till arrangörerna och befälen. Var nytt för mej att spela med lite striktare befälsstuktur (brukar mest va one-man army stilen på helgspelen annars). Sköna människor med kämparanda, schysst väder, lätt värt dom 40 milen ner från Sthlm Vet att jag skällde ut nån på OD efter en smärtsam teamkill, ångrar det lite så här i eferhand, sånt drar ner stämningen (sorry vem det nu var).
Postat: 31 mar 2008, 09:37
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Krigsmaskineriet tackar för ett gött spel och ser fram emot nästa spel i Bocken! Stort extra tack till arrangör och chefer som tagit sig tid med förberedelser och dylikt!
Vi upplevde inte någon otrevlig stämning, ibland var det några heta känslor och några missade träffar, vilket är tråkigt men det lätt kan bli, överlag var det ändå kalas!
Postat: 31 mar 2008, 09:42
Blev medlem: 04 maj 2005, 07:30 Inlägg: 1043 Ort: Göteborg, Kungsladugård
Förnamn: Hampus
Efternamn: Samuelsson
Det var en del sura miner på spelet, Tan sidan vad jag upplevde mest. Absolut inte vanligt förekommande i göteborg under de fyra år jag spelat här, vilket borde stämma då jag inte kände igen någon av de personer som upplevdes som sura. Men det är ju bara att släppa och spela på, ingen ska förstöra ett spel för mig, vilket inte heller hände.
Postat: 31 mar 2008, 09:45
R.I. tackar för en mycket trevlig dag: fett med ös, mycket plast i luften, rök, granater och m y c k e t engagemang från alla som gav uttryck i både destruktiva och kontruktiva former!
Här är mina reflektioner: + * Trevliga människor (det är ändå ni som gör spelen). * Folk kom i tid. * Folk verkade respektera (över lag) de regler som var uppsatta. * Skimutis och Co. som lagt ner så mycket tid och energi på TAN's idiotsäkra plan. * TAN's kämparglöd. * OD's motstånd. * Hiro som konkade dit handgranaterna.
- * Att folk bara kastar skräp runt om kring sig är rent ut sagt för jävligt! Totalt respektlöst mot arr och Borås Kommun. Ni har fan inte på våra spel att göra om ni beter er så i fortsättningen! * Folk som gick över spelgränserna (vägen och bäcken) fast än att de VISSTE att man INTE fick göra så. * Diverse libanonrensningar (både från n00bs och erfarna spelare). (Jag vill inte ta upp om folk tar träff eller inte. I stridens hetta kan det vara svårt att känna med all gear.) Förslaget är att man frågar lugnt och fint: "Tar du träffen?" än att bara vråla "Ta träffen då för heeelveeeteee!!!" * Vissa i TAN som inte förstod vidden av att kommunikation är A och O för att nå framgång. * Vissa MÅSTE lära sig att: är man med i leken, får man leken tåla. Folk går inte in för att skada människor medvetet! CQB gör jävligt ont!
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Senast redigerad av Mad John 31 mar 2008, 13:18, redigerad totalt 1 gång.
Postat: 31 mar 2008, 09:52
Förnamn: B
Efternamn: E
Av vad man kan uttyda på vad folk skriver och upplevde under spel, så tror jag att bristande träff tagande m.m. var lika utbrett på båda sidor. Jag har varit kanska många ggr och spelat i bockaby och det blir ofta problem med detta. Olika faktorer spelar in här. Jag tror inte folk blir falskspelare bara för de kommer till bockaby. T.ex. Får man ett långdistans skott på sig är det mycket svårt att överhuvudtaget uppfatta att man blir beskjuten. Blev skjuten på taket adam 1 från cesar 4 av maskineriet. Jag vistte inte om att de sköt mot mig tills krokodilen ropade att han hade träffat mig. Blir man beskjuten i ett rum med flera personer är det svårt att avgöra om det är studdsande kulor eller vem som blev träffad egentligen. Man träffar inte heller så bra som man tror att man gör osv. Spelar man tillräckligt länge på detta område så blir det alltid sura miner hos vissa.
Apropå blodvite vid spel inomhus och om detta beror på för högt trimm: Jag har sett folk få tänder utskjutna av bevisat cqb-trimmade bössor, själv har jag blivit skjuten av en pistol i pannan på 1 meters håll varpå blod började flyta. Jag har t.o.m. sett tand utskjuten på långt avstånd med cqb-trimm i mina dagar. Vapnen kan alltså göra betydligt mer skada även med cqb-trimm än vad man tror.
Som skändarn sa: Är det så här ni spelar i gbg..........
Det som många upplevde är inte speciellt för spelandet i gbg. Vi har god fairplayanda när vi spelar. Det fanns många gbgare på båda sidor men jag tror vi utgjorde ca 50% av deltagar antalet på resp sida. Kom och spela med oss på våra skogsbanor så får du själv uppleva detta!!!!!!!!
Som befälhavare över OD, kan jag bara vara nöjd. Det var en rolig dag och jag är mycket nöjd med hur OD kompaniet löste sina uppgifter! Cheferna gjorde ett mycket bra jobb, utan er hade det inte fungerat. Tackar arr för denna dag och hoppas på fler spel av denna karaktär om det så är i skog eller bebyggelse.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori