Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
Postat: 24 mar 2008, 23:35
Det blir sommar tid på söndag va? Det betyder att det är kl 8 i vintertid? 9 i smommartid? Fan måste komma ihåg att ställa om kl innan jag går å lägger mej den 29é
Postat: 25 mar 2008, 12:54
Lag TAN:
1. Mad John - Johnny - R.I. - Multicam X 2. Paramedic - Andreas - R.I - Multicam X 3. Mysuperior - James - R.I. - Multicam X 4. Hasse - Hans - R.I. - Multicam X 5. Nyström - Adam - R.I - Multicam X 6. Xorlon - Björn - R.I. - Multicam X 7. Jason - Gäst - Multicam X 8. Ocelot - Urban - TF11 - 3-color/pmc X 9. Callahan - Nicklas - TF11 - 3-color/pmc X 10. Scoob - Roger - TF11 - 3-color/pmc X 11. Firejfr - Joakim - TF11 - 3-color/pmc 12. Myggahn - Daniel - Krigsmaskineriet – DCU X 13. Kapten - Martin - Krigsmaskineriet – DCU X 14. AEAN - Jens - Krigsmaskineriet – DCU X 15. Marx - Markus - Krigsmaskineriet – DCU X 16. Krokodilen - Krigsmaskineriet – DCU X 17. Droppen - SDG7 - DPM Desert X 18. Fallen Angel - SDG7 - Dpm Desert X 19. Hagbard - Jonas - PFT - Tan/PMC X 20. Keeper - Mattias - PFT - Tan/PMC X 21. DieNase - Christer - PFT - Tan/PMC X 22. Kether - Viktor - PFT - Tan/PMC X 23. Danger - James - PFT - Tan/PMC X 24. Delphyn - Benjamin - PFT - Tan/PMC X 25. Osito - Björn - SDG7 - "Vad-Jag-Har-i-gaderoben"-PMC X 26. Kage - Kimmy - SDG7 - Dpm Desert med svart X 27. Opus - MBMA - TAN X 28. Poyjs - MBMA - TAN X 29. Medic Danne - MBMA - TAN X 30. Hiro - GRU - TAN 31. Dino - GRU - TAN X 32. Styggavargen - GRU - TAN 33. Miss Hyde - GRU - TAN 34. Wirgart - Jonas - SDG7 - Desert dpm X 35. cloud - longhorn - - dcu 36. Freddy4Finger - el mariachi - - dcu X 37. Punisher - janne med kniven - - dcu X 38. Wolfskull - patton - - dcu X 39. GABTAB - PMC / Khaki 40. Ryttare - PMC / Khaki 41. Softman - PMC / Khaki 42. Paddy - WCD - dcu X 43. Calle - WCD - dcu X 44. christofer - WCD - dcu 45. jimmy - WCD - dcu X 46. Luckmann - Parabellum - Multicam X 47. Ekman - Parabellum - Multicam X 48. raXXo - Lurkern - PMC 49. Sponken - Ronny - Wüstertarn X 50. KB - ASK - ACU X 51. Randis - ASK - ACU X 52. Firwinn - ASK - ACU 53. Punisher - ASK - ACU 54. Martin - SGG - PMC X 55. Simon - SGG - PMC X 56. Jonas - SGG - PMC X 57. Andreas - SGG - PMC X 58. Totte - SGG - PMC X 59. Anden - SGG - PMC X 60. Krille - SGG - PMC X 61. Yu - SGG - PMC X 62. wilcken - Fredrik - Krigsmaskineriet -DCU 63. Kristoffer - DCU 64. DragonFly - Joel - TF11 - 3color/pmc X 65. Ho-Tep - Dennis- Wüstertarn 66. Sebbe - SGG - PMC X 67. Tompagbg - Wüstertarn 68. Garn - Patrik - VSO - M54 vinter X 69. benny - wcd - dcu 70. jimmy - wcd - dcu X 71. Bifrost - BJ - TAN X 72. Bifrost - Jerry - TAN X 73. Bifrost - Jimmy - TAN X 74. Bifrost - Lillebror - TAN 75. Bifrost - Simon - Tan X 76. Bifrost - Matte - Tan X 77. Stålhandske - TAN X 78. Skändarn - TAN 79. Eken - TAN 80. _ace - Tan / PMC X 81. Spike Tan / PMC X 82. Mike "SGG" - PMC 83. Zaph Tan / PMC X 84. Clark - PFT - Tan/PMC X 85. Namboy - PFT - Tan/PMC X
Lag OD:
1. Mr.T - Totte - V.R.S.K - Gorka X 2. Toxicghost - Marcus - SMD - Woodland X 3. Älgen - Christoffer - SMD - Woodland X 4. Have - Have - SMD - Woodland 5. Kokanz - Jocke - SMD -Woodland X 6. Pain - Jenny - SMD - Woodland X 7. Mad Max - Magnus - SMD - Woodland 8. Ennj - Nicklas - SMD - Woodland X 9. Hidden - Pierre - SMD - Woodland X 10. Addo - Christoffer - SMD - Woodland 11. Webtomten - Jesper - UAF - M90 X 12. Azek - Jimmy - SMD - Woodland X 13. Grund - Johan - SMD - Woodland 14. Bunker - Emil - Al'karim - Gorka X 15. stelbent - Erik - V.R.S.K - Ryskt X 16. Hymer - Joakim - V.R.S.K - Ryskt X 17. Hjula - Anton - V.R.S.K - Ryskt X 18. Ärtan - Niklas - V.R.S.K - Ryskt X 19. Ernst - Anders - TEA - Norskt 20. Ole - Olle - TEA - DPM eller Norskt X 21. swing - Robin - TEA - Norskt X 22. Too_Tall - Markus - TEA - Norskt X 23. Tintin - Daniel - TEA - Belgiskt 24. LEDIG PLATS! PM TILL MAD JOHN VID INTRESSE! 25. Lazt - Janne - EelS - Flecktarn X 26. Julie - Julie - EelS - Flecktarn X 27. Tava - Tava - EelS - Flecktarn X 28. Zonic - David - EelS - Flecktarn X 29. Burner - Henrik - EelS - Flecktarn X 30. Findus - Daniel - EelS - Flecktarn X 31. Spider - Olle - manhunt - marpat 32. Modda - Leif - manhunt - marpat 33. Tarkonin - Jerry - RTD - DPM 34. Nenny - Jenny - RTD - DPM 35. Åkeborg - Daniel - TEA - M90 36. Gee - Andreas - TEA - Dansk 37. Hampus - Ace - Dräpers - OD/DPM X 38. Marcelo - Golgo13 - Dräpers - OD/DPM X 39. Martin - Fobic - Dräpers - OD/DPM X 40. Kristian - King - Dräpers - OD/DPM 41. Albin - Albin - iRR - OD X 42. Marco - Marco - iRR - Woodland X 43. Mats - Mats - iRR - Woodland X 44. Christian - Christian - iRR - Woodland X 45. Dennis - D.Andersen - Woodland 46. Loki - Michael - M90 X 47. Leo - Daniel - M90 X 48. Jani - Jani - iRR - Woodland X 49. Hapter - Anders - FEAR - Woodland X 50. Stalker - Johan - FEAR - Woodland X 51. Crazy - Robert - FEAR - Woodland X 52. Daniel - Daniel - FEAR - Woodland 53. Capone - Sebbe - FEAR - Woodland X 54. Tjit_Tjat - Andreas - TEA - Woodland 55. Lobbyflood - JOhan - M90 56. Draconis - Jan - UAF - M90 X 57. Sonica1 - Daniel - UAF - M90 X 58. Carl - Zhin X 59. Daniel - Norrland - TEA - Norskt 60. SAD - MBMA - Patrik - Woodland X 61. Fedde - MBMA Fredrik - Woodland X 62. Pipen - MBMA - Woodland X 63. Anders - Anders - OD X 64. Ossian - Ossian - OD X 65. Alex - Dräpers - OD/DPM X 66. Chris - Dräpers - OD/DPM X 67. Profeten - Dan - VSO - Splintern/OD X 68. Amer Cash - Al-Karim -Woodland 69. Dino - Al-Karim - Woodland 70. Adi -Al-Karim -Woodland 71. Johan Häägg - Striking Panthers - Woodland 72. Picazzo - Emil - VSO - Splintern/OD X 73. Dejan - Dräpers - OD/DPM X 74. Kenneth - GBG FC - OD/DPM 75. Fighter - Anders - Woodland 76. Spectre - Woodland X 77. Petrov - Ryskt/OD 78. Mack_Hack - Markus - M90 X 79. GunnY - Adam - SAS/G - woodland X 80. Rudolf X 81. Y-front 82. Y-front 83. Bennyray2 - Björn - Dräpers - OD/DPM - Befälhavare för OD X 84. Goodwood - Fredrik - M90 85. Matte - Knorrvid - Dräpers X
Lag TAN: 64 Betalade 21 Ej betalade 85 Totalt antal spelare
Lag OD: 56 Betalade 29 Ej betalade 85 Totalt antal spelare (84)
Detta är då listan med markeringar om vilka som betalt respektive inte betalt. Ganska logiskt, grönt och ett "X" till höger om nicket så har betalningen noterats och är införd. Rött och inget "X" så är det bara att kasta sig till banken och föra över pengar snarast. (Alternativt skicka PM till mig med betalningsuppgifterna och förklara vem du är om du är en av nedanstående).
Dessa betalningar vill jag ha info om vilka det är:
JOHAN-LAG OD SEVENWCD/TAN GUD OD DIGIT OD
Framgår tyvärr inte särskilt tydligt i listan. Era betalningar är således inte registrerade än.
OBS! Det är nu absolut deadline att betala! Det har varit påsk och lite småkrångligt men man har ju hela dagen idag (och om man har handelsbanken hela dagen imorrn) på sig att betala. Pengarna SKA vara på kontot senast den 26/3. 27/3 kommer jag göra en sista koll på vilka som betalat osv och de som inte betalat då får vi diskutera inom laget om de kan komma överhuvudtaget.
Postat: 25 mar 2008, 16:25
Jag vet inte vilka som kommer att ha med sig handgranater och rök till försäljning, men jag skulle vilja att dessa delar upp (speciellt handgranaterna) sina produkter så att bägge lagen har lika många granater/rök att köpa.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Postat: 25 mar 2008, 19:29
Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Ursäkta mitt tjat, men börjar få lite lätt panik, inte så att det finns någon som kör ifrån gbg som man kan åka med? betalar bensin pengar osv... pma mig gärna med snabbt svar...
Postat: 25 mar 2008, 22:53
Milsim tar med sig lite rök och lite granater. De granater som finnes säljes på basis av först till kvarn. Vi tänker inte sätta en maxmängd granater man får köpa, orättvist kommer det bli ändå.
Postat: 26 mar 2008, 08:42
hiro: Går det inte att ni bara delar antalet granater ni har i två och på så sätt jämnar ut lite iaf.
Alltså, om vi säger att det finns 50st handgranater att köpa, så har TAN 25st att köpa och OD 25st. Sen det som inte går åt kan efter en viss tid kan väl säljas mer öppet. Rök får ni gärna sälja hur ni vill.
Vore bara så tråkigt om t.ex några få individer roffar åt sig rubbet minut 1, och sen är spelet helt uppfuckat från start. Dom som har granater är ju typ dom som kan ta occuperade hus. Granaterna styr en stor del av spelet. Det är min erfarenhet iaf.
"orättvist-blir-det-ändå"- resonemanget förstår jag inte riktigt. Vi borde väl iaf försöka påverka de faktorer vi kan för att att få en likvärdig utgångspunkt och en schysst fight. Eller?
Ett annat alternativ är ju vi alla även kan fixa egna granater, men vad är det som gäller, Mad John? vad är OK? Vart får Milsim tag i sina?
Jag vill iaf inte stå med ett lag med enstaka eller inga handgranater som inte kan lösa stridsuppgifter i bebyggelse på nåt vettigt sätt.
Postat: 26 mar 2008, 09:13
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Står ju att sista betalningsdag var 25e, alltså igår. Jag vet inte hur länge banktransaktioner tar mellan olika banker, men jag har iaf betalat! Ses där!
Postat: 26 mar 2008, 09:32
Om ni vill att det skall bli en rättvis uppdelning av granater, så måste ni kontrollera hur många granater som redan finns i spel. Dvs hur många som skaffat granater på annat håll. Vi har i dagsläget enbart 25st granater, så de gör varken mycket till eller från. Hur skall ni reglera hur många granater som tas med utöver dessa?
Jag har ingen lust att stå och dela upp på plats. Men ni är varmt välkomna att köpa loss alla granaterna och sälja dem själva på exakt vilket sätt ni vill. Bankgiro 5705-3787, mottagare "MilSim". Kostnad för 25st granater är 1250sek.
Postat: 26 mar 2008, 09:44
Om du läser i tråden näst-näst över din hiro, så står det att vi godkänner övriga granater på plats. Sedan håller jag med dig, går inte att reglera hur många granater som finns. Man får helt enkelt lita på vad folk säger.
Sedan så kommer vi be befälhavarna i bägge lagen att gå igenom sina resp. lag och göra en inventering över vilka- och hur många granater som finns. Det får ju inte smygas in några knaster-smällare.
Och jag kan åta mig att dela upp och fixa dina granater, hiro.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Postat: 26 mar 2008, 16:46
Här kommer en uppdaterad version av listan. Desto fler som betalat nu. Dock saknas det fortfarande 26 betalningar. 3 av dem har kommit in men vet inte vem det är och ytterliggare 2 har förvarnat om att de kommer att bli lite sena med betalningen. Således är det 21st som inte betalat eller meddelat om sen betalning.
Lag TAN 1. Mad John - Johnny - R.I. - Multicam X 2. Paramedic - Andreas - R.I - Multicam X 3. Mysuperior - James - R.I. - Multicam X 4. Hasse - Hans - R.I. - Multicam X 5. Nyström - Adam - R.I - Multicam X 6. Xorlon - Björn - R.I. - Multicam X 7. Jason - Gäst - Multicam X 8. Ocelot - Urban - TF11 - 3-color/pmc X 9. Callahan - Nicklas - TF11 - 3-color/pmc X 10. Scoob - Roger - TF11 - 3-color/pmc X 11. Firejfr - Joakim - TF11 - 3-color/pmc X 12. Myggahn - Daniel - Krigsmaskineriet – DCU X 13. Kapten - Martin - Krigsmaskineriet – DCU X 14. AEAN - Jens - Krigsmaskineriet – DCU X 15. Marx - Markus - Krigsmaskineriet – DCU X 16. Krokodilen - Krigsmaskineriet – DCU X 17. Droppen - SDG7 - DPM Desert X 18. Fallen Angel - SDG7 - Dpm Desert X 19. Hagbard - Jonas - PFT - Tan/PMC X 20. Keeper - Mattias - PFT - Tan/PMC X 21. DieNase - Christer - PFT - Tan/PMC X 22. Kether - Viktor - PFT - Tan/PMC X 23. Danger - James - PFT - Tan/PMC X 24. Delphyn - Benjamin - PFT - Tan/PMC X 25. Osito - Björn - SDG7 - "Vad-Jag-Har-i-gaderoben"-PMC X 26. Kage - Kimmy - SDG7 - Dpm Desert med svart X 27. Opus - MBMA - TAN X 28. Poyjs - MBMA - TAN X 29. Medic Danne - MBMA - TAN X 30. Hiro - GRU - TAN X 31. Dino - GRU - TAN X 32. Styggavargen - GRU - TAN 33. Miss Hyde - GRU - TAN 34. Wirgart - Jonas - SDG7 - Desert dpm X 35. cloud - longhorn - - dcu X 36. Freddy4Finger - el mariachi - - dcu X 37. Punisher - janne med kniven - - dcu X 38. Wolfskull - patton - - dcu X 39. GABTAB - PMC / Khaki X 40. Ryttare - PMC / Khaki 41. Softman - PMC / Khaki 42. Paddy - WCD - dcu X 43. Calle - WCD - dcu X 44. christofer - WCD - dcu 45. jimmy - WCD - dcu X 46. Luckmann - Parabellum - Multicam X 47. Ekman - Parabellum - Multicam X 48. raXXo - Lurkern - PMC X 49. Sponken - Ronny - Wüstertarn X 50. KB - ASK - ACU X 51. Randis - ASK - ACU X 52. Firwinn - ASK - ACU X 53. Punisher - ASK - ACU 54. Martin - SGG - PMC X 55. Simon - SGG - PMC X 56. Jonas - SGG - PMC X 57. Andreas - SGG - PMC X 58. Totte - SGG - PMC X 59. Anden - SGG - PMC X 60. Krille - SGG - PMC X 61. Yu - SGG - PMC X 62. wilcken - Fredrik - Krigsmaskineriet -DCU 63. Corax - Kristoffer - DCU X 64. DragonFly - Joel - TF11 - 3color/pmc X 65. Ho-Tep - Dennis- Wüstertarn 66. Sebbe - SGG - PMC X 67. Tompagbg - Wüstertarn 68. Garn - Patrik - VSO - M54 vinter X 69. benny - wcd - dcu X 70. jimmy - wcd - dcu X 71. Bifrost - BJ - TAN X 72. Bifrost - Jerry - TAN X 73. Bifrost - Jimmy - TAN X 74. Bifrost - Lillebror - TAN 75. Bifrost - Simon - Tan X 76. Bifrost - Matte - Tan X 77. Stålhandske - TAN X 78. Skändarn - TAN 79. Eken - TAN 80. _ace - Tan / PMC X 81. Spike Tan / PMC X 82. Mike "SGG" - PMC 83. Zaph Tan / PMC X 84. Clark - PFT - Tan/PMC X 85. Namboy - PFT - Tan/PMC X 86. Petrov - GRU - PMC X
Lag OD 1. Mr.T - Totte - V.R.S.K - Gorka X 2. Toxicghost - Marcus - SMD - Woodland X 3. Älgen - Christoffer - SMD - Woodland X 4. Have - Have - SMD - Woodland 5. Kokanz - Jocke - SMD -Woodland X 6. Pain - Jenny - SMD - Woodland X 7. Mad Max - Magnus - SMD - Woodland 8. Ennj - Nicklas - SMD - Woodland X 9. Hidden - Pierre - SMD - Woodland X 10. Addo - Christoffer - SMD - Woodland 11. Webtomten - Jesper - UAF - M90 X 12. Azek - Jimmy - SMD - Woodland X 13. Grund - Johan - SMD - Woodland X 14. Bunker - Emil - Al'karim - Gorka X 15. stelbent - Erik - V.R.S.K - Ryskt X 16. Hymer - Joakim - V.R.S.K - Ryskt X 17. Hjula - Anton - V.R.S.K - Ryskt X 18. Ärtan - Niklas - V.R.S.K - Ryskt X 19. Ernst - Anders - TEA - Norskt X 20. Ole - Olle - TEA - DPM eller Norskt X 21. swing - Robin - TEA - Norskt X 22. Too_Tall - Markus - TEA - Norskt X 23. Tintin - Daniel - TEA - Belgiskt 24. TP_ - Mattias - Woodland 25. Lazt - Janne - EelS - Flecktarn X 26. Julie - Julie - EelS - Flecktarn X 27. Tava - Tava - EelS - Flecktarn X 28. Zonic - David - EelS - Flecktarn X 29. Burner - Henrik - EelS - Flecktarn X 30. Findus - Daniel - EelS - Flecktarn X 31. Spider - Olle - manhunt - marpat X 32. GUD - Henrik - Manhunt - OD X 33. Tarkonin - Jerry - RTD - DPM X 34. Nenny - Jenny - RTD - DPM X 35. Åkeborg - Daniel - TEA - M90 36. Gee - Andreas - TEA - Dansk X 37. Hampus - Ace - Dräpers - OD/DPM X 38. Marcelo - Golgo13 - Dräpers - OD/DPM X 39. Martin - Fobic - Dräpers - OD/DPM X 40. Kristian - King - Dräpers - OD/DPM X 41. Albin - Albin - iRR - OD X 42. Marco - Marco - iRR - Woodland X 43. Mats - Mats - iRR - Woodland X 44. Christian - Christian - iRR - Woodland X 45. Dennis - D.Andersen - Woodland 46. Loki - Michael - M90 X 47. Leo - Daniel - M90 X 48. Jani - Jani - iRR - Woodland X 49. Hapter - Anders - FEAR - Woodland X 50. Stalker - Johan - FEAR - Woodland X 51. Crazy - Robert - FEAR - Woodland X 52. Daniel - Daniel - FEAR - Woodland X 53. Capone - Sebbe - FEAR - Woodland X 54. Tjit_Tjat - Andreas - TEA - Woodland 55. Lobbyflood - JOhan - M90 X 56. Draconis - Jan - UAF - M90 X 57. Sonica1 - Daniel - UAF - M90 X 58. Carl - Zhin X 59. Daniel - Norrland - TEA - Norskt X 60. SAD - MBMA - Patrik - Woodland X 61. Fedde - MBMA Fredrik - Woodland X 62. Pipen - MBMA - Woodland X 63. Anders - Anders - OD X 64. Ossian - Ossian - OD X 65. Alex - Dräpers - OD/DPM X 66. Chris - Dräpers - OD/DPM X 67. Profeten - Dan - VSO - Splintern/OD X 68. Amer Cash - Al-Karim -Woodland X 69. Dino - Al-Karim - Woodland X 70. Adi -Al-Karim -Woodland X 71. Johan Häägg - Striking Panthers - Woodland X 72. Picazzo - Emil - VSO - Splintern/OD X 73. Dejan - Dräpers - OD/DPM X 74. Kenneth - GBG FC - OD/DPM 75. Fighter - Anders - Woodland 76. Spectre - Woodland X 77. Fredrick - M90 78. Mack_Hack - Markus - M90 X 79. GunnY - Adam - SAS/G - woodland X 80. Rudolf X 81. Y-front X 82. Y-front 83. Bennyray2 - Björn - Dräpers - OD/DPM - Befälhavare för OD X 84. Goodwood - Fredrik - M90 85. Matte - Knorrvid - Dräpers X 86. Digit - Linus - Dräpers X
Jag har på begäran gjort ett par ändringar i listan. Dels bytt ut "Modda" mot "GUD", dels lagt till Digit i OD (Hade missats tidigare). Jag har även valt att inte grönmarkera de som har betalat (enbart för att jag är lat) utan bara rödmarkerat de som inte har betalat. Som tidigare gäller kryssen till höger om nicket att man betalat och det har blivit noterat.
Jag har som skrivet ovan 3 frågetecken. De är överföringar gjorde två den 25/3 (en av dem har jag kontaktat perosnen i fråga redan) och den andra gäller en överföring den 26/3. De som vet med sig att de har betalat och glömt märka betalningen får höra av sig till mig via PM snarast med överföringsinformationen. (De som har glömt det är av uppenbara stjäl rödmarkerade i listan också)...
De som ännu inte betalat får se till att göra det snarast. Vi måste ha pengarna på kontot absolut senast fredag eftermiddag. Om någon skulle ha en bra anledning att inte ha betalat än så skicka ett PM till mig och förklara vad det är.
Postat: 26 mar 2008, 17:35
Själv ytterst intresserad av att följa med, läste dock den här tråden lite sent men jag har bil mot borås ifall skjuts behövs.. Kan betala omedelbart, skickat ett msg till mad john om detta priv oxo, ej besvarat än.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori