Jag kan tyvärr inte hitta någon Mike på reserv-reservlistan från det att jag skapade den. Jag tror nog att de som står på den listan inte får plats då det dels är ett väldigt stort intresse samt att det strömmar in betalningar. Bättre att vara ute i god tid nästa gång.
av Skimutis Igår, 13:56
Reserv till reservlistan Tan: _ace - Tan / PMC Zaph Tan / PMC Spike Tan / PMC Mike "SGG" - PMC
Känns som om krokodilen har en poäng där.... Jag respekterar givetvis arrangörens beslut gällande utgångshastigheter, säkerhetsavstånd och dyl. Men samtidigt anser jag att det försvinner en dimension i spelet om trimmade bössor helt saknas. Varför? Jo, sharpshooters hindrar folk att bara tokrusa fram utan eftertanke.....vet man att det finns vapen med mer räckvidd inom området så är man naturligt mer taktisk och eftertänksam innan rörelse. Om man hela tiden kan förutse maximal räckvidd på motståndarens vapen så kan taktiken också läggas upp därefter. Givetvis krävs det inte renodlade snipers för detta men väl trim runt 436-520 fps (133-158 m/s) för semi. Att folk inte skulle våga sig ut ur husen bara för att det finns skarpskyttar på banan ser jag inte som något problem, utan snarare som ett spännande inslag, där man helt enkelt tvingas söka slå ut densamme genom god komunikation och samordning av resurser. Är väl ändå inte troligt att 70st spelare i ett lag befinner sig i samma hus samtidigt.
Senast redigerad av OCELOT 13 mar 2008, 22:04, redigerad totalt 1 gång.
1. Det finns inga regler gällande våningsplan, förutom att man inte får kasta upp granater. Svar: Det stämmer bra det du skriver hiro.
2. För att använda en bössa med mer än 328fps, så måste man vara helt utanför en byggnad med hela kroppen. Svar: Vi kommer som krokodilen har skrivit använda oss av blandspelsregeln. Så man måste inte vara utomhus.
3. Skjuter man med en trimmad bössa mot en byggnad, så gäller säkerhetsavståndet till byggnaden. Dvs du måste stå längre bort än 10 meter från en byggnad för att kunna skjuta på den med en bössa som går över 380fps. Svar: Se blandspelsregeln.
4. Man får inte kasta granater ÖVER väggar, de måste igenom dörr eller fönsteröppningar Svar; Det är ett korrekt antagande.
Mad john kommer att förtydliga reglerna i första posten när han har tid. Vi ber om ursäkt att vi har varit otydliga
Efter att uppmärksamma as-kamrater påpekat att folk trillat från listan samt kastats om (när folk gjort diverse Ctrl-c och Ctrl-v), har jag nu fixa till den. Jag hoppas verkligen att jag gjort rätt, om inte hör av er! Vi har även funderat om och jag kommer även att förtydliga i mitt första inlägg i denna tråd angående "Blandspelsregeln", vilket paramedic redan klartgjort på sida 6 i denna tråd, att det är den som gäller.
Lag Tan: 01: Mad John - Johnny - R.I. - Multicam 02: Paramedic - Andreas - R.I - Multicam 03: Mysuperior - James - R.I. - Multicam 04: Hasse - Hans - R.I. - Multicam 05: Nyström - Adam - R.I - Multicam 06: Xorlon - Björn - R.I. - Multicam 07: Jason - Gäst - Multicam 08: Ocelot - Urban - TF11 - 3-color/pmc 09: Callahan - Nicklas - TF11 - 3-color/pmc 10: Scoob - Roger - TF11 - 3-color/pmc 11: Firejfr - Joakim - TF11 - 3-color/pmc 12. Myggahn - Daniel - Krigsmaskineriet – DCU 13. Kapten - Martin - Krigsmaskineriet – DCU 14. AEAN - Jens - Krigsmaskineriet – DCU 15. Marx - Markus - Krigsmaskineriet – DCU 16. Krokodilen - Krigsmaskineriet – DCU 17. Droppen - SDG7 - DPM Desert 18. Fallen Angel - SDG7 - Dpm Desert 19. Hagbard - Jonas - PFT - Tan/PMC 20. Keeper - Mattias - PFT - Tan/PMC 21. DieNase - Christer - PFT - Tan/PMC 22. Kether - Viktor - PFT - Tan/PMC 23. Danger - James - PFT - Tan/PMC 24. Delphyn - Benjamin - PFT - Tan/PMC 25. Osito - Björn - SDG7 - "Vad-Jag-Har-i-gaderoben"-PMC och om bössan är lagad 26. Kage - Kimmy - SDG7 - Dpm Desert med svart 27. Opus - MBMA - TAN 28. Poyjs - MBMA - TAN 29. Medic Danne - MBMA - TAN 30. Hiro - GRU - TAN 31. Dino - GRU - TAN 32. Styggavargen - GRU - TAN 33. Miss Hyde - GRU - TAN 34. Wirgart - Jonas - SDG7 - Desert dpm 35. cloud - longhorn - - dcu 36. Freddy4Finger - el mariachi - - dcu 37. Punisher - janne med kniven - - dcu 38. Wolfskull - patton - - dcu 39. GABTAB - PMC / Khaki 40. Ryttare - PMC / Khaki 41. Softman - PMC / Khaki 42. Paddy - WCD - dcu 43. Calle - WCD - dcu 44. christofer - WCD - dcu 45. jimmy - WCD - dcu 46. Luckmann - Parabellum - Multicam 47. Ekman - Parabellum - Multicam 48. raXXo - Lurkern - PMC 49. Sponken - Ronny - Wüstertarn 50. KB - ASK - ACU 51. Randis - ASK - ACU 52. Firwinn - ASK - ACU 53. Punisher - ASK - ACU 54. Martin - SGG - PMC 55. Simon - SGG - PMC 56. Jonas - SGG - PMC 57. Andreas - SGG - PMC 58. Totte - SGG - PMC 59. Anden - SGG - PMC 60. Krille - SGG - PMC 61. Yu - SGG - PMC 62. wilcken - Fredrik - Krigsmaskineriet -DCU 63. Tyrus - Stefan - TAN 64. DragonFly - Joel - TF11 - 3color/pmc 65. Ho-Tep - Dennis- Wüstertarn 66. Sebbe - SGG - PMC 67. Tompagbg - Wüstertarn 68. Garn - Patrik - VSO - M54 vinter 69. benny - wcd - dcu 70. jimmy - wcd - dcu Lag TAN Fullt!
Lag OD: 01: Mr.T - Totte - V.R.S.K - Gorka 2: Toxicghost - Marcus - SMD - Woodland 3: Älgen - Christoffer - SMD - Woodland 4: Have - Have - SMD - Woodland 5: Kokanz - Jocke - SMD -Woodland 6: Pain - Jenny - SMD - Woodland 7: Mad Max - Magnus - SMD - Woodland 8: Ennj - Nicklas - SMD - Woodland 9: Hidden - Pierre - SMD - Woodland 10: Addo - Christoffer - SMD - Woodland 11: Razkel - Robert - SMD -Woodland 12: Azek - Jimmy - SMD - Woodland 13: Grund - Johan - SMD - Woodland 14: Bunker - Emil - Al'karim - Gorka 15: stelbent - Erik - V.R.S.K - Ryskt 16: Hymer - Joakim - V.R.S.K - Ryskt 17: Hjula - Anton - V.R.S.K - Ryskt 18: Ärtan - Niklas - V.R.S.K - Ryskt 19: Ernst - Anders - TEA - Norskt 20: Ole - Olle - TEA - DPM eller Norskt 21: swing - Robin - TEA - Norskt 22: Too_Tall - Markus - TEA - Norskt 23: Tintin - Daniel - TEA - Belgiskt 24: Fischer - Marko - TEA - Belgiskt 25: Lazt - Janne - EelS - Flecktarn 26: Julie - Julie - EelS - Flecktarn 27: Tava - Tava - EelS - Flecktarn 28: Zonic - David - EelS - Flecktarn 29: Burner - Henrik - EelS - Flecktarn 30: Findus - Daniel - EelS - Flecktarn 31: Spider - Olle - manhunt - marpat 32: Modda - Leif - manhunt - marpat 33: Gud - Henrik - manhunt - marpat 34: Ezcii - Micke - manhunt - marpat 35: Titan - Martin - manhunt - marpat 36: Bullen - Jonatan - manhunt - marpat 37: Hampus - Ace - Dräpers - OD/DPM 38: Marcelo - Golgo13 - Dräpers - OD/DPM 39: Martin - Fobic - Dräpers - OD/DPM 40: Kristian - King - Dräpers - OD/DPM 41: Albin - Albin - iRR - OD 42: Marco - Marco - iRR - Woodland 43: Mats - Mats - iRR - Woodland 44: Christian - Christian - iRR - Woodland 45: Dennis - D.Andersen - Woodland 46: Loki - Michael - M90 47: Leo - Daniel - M90 48: Jani - Jani - iRR - Woodland 49. Hapter - Anders - FEAR - Woodland 50. Stalker - Johan - FEAR - Woodland 51. Crazy - Robert - FEAR - Woodland 52. Badger - Robert - FEAR - Woodland 53. Ice - Kenny - FEAR - Woodland 54. Daniel - Daniel - FEAR - Woodland 55. Capone - Sebbe - FEAR - Woodland 56. Wish - Robin - FEAR - Woodland 57. Olof - Niclas - FEAR - Woodland 58. Veresh - Gustav - FEAR - Woodland 59. Blade - Mattias - FEAR - Woodland 60. SAD - MBMA - Patrik - Woodland 61. Fedde - MBMA Fredrik - Woodland 62. Pipen - MBMA - Woodland 63. Anders - Anders - OD 64. Ossian - Ossian - OD 65. Alex - Dräpers - OD/DPM 66. Chris - Dräpers - OD/DPM 67. Profeten - Dan - VSO - Splintern/OD 68. Amer Cash - Al-Karim -Woodland 69. Dino - Al-Karim - Woodland 70. Adi -Al-Karim -Woodland Lag OD Fullt!
Reservplatser OD, 5 st: 01. Johan Häägg - Striking Panthers - Woodland 02. Picazzo - Emil - VSO - Splintern/OD 03. Dejan - Dräpers - OD/DPM 04. Kenneth - GBG FC - OD/DPM 05. Fighter - Anders - Woodland
Reservplatser Tan, 5 st: 01. Bifrost - BJ - TAN 02. Bifrost - Jerry - TAN 03. Bifrost - Jimmy - TAN 04. Bifrost - Lillebror - TAN 05. Stålhandske - TAN
Jag undra hur 2st Bifrost nu kunde försvinna från reservlistan?
När den tråd som ovanstående hänvisar till var reserv och reservreservlista full.
Skall man nu rätt vad det är ha en inofficiell lista också. Sådana fall borde väl reserv listan kunna vara hur lång som helst istället och dom som ligger närmast bli plockade till spelet.
CJN: Ni hade amnält er på redan tagna platser. Bl.a en gubbe från vårat lag försvann från reserv-reserv-listan vid nån felpostning. kolla längre bak tråden så kan man se vart det blev fel.
Den listan som du refererar till är en lista utan för listerna som Mad John tagit fram. Vid detta tillfälle var både reserv och res.res.-listan full. Så då får det väl vara först till kvar när någon hoppar av och inte en lista utanför, hade vi vist detta hade vi anmält alla6 innan..
Pga att det blev strul med anmälningen har arr beslutat att lägga till de reservlistor som florerat samt att vi tar den ekonomiska smällen som det blir (ca. 3 000 kr + moms minus, som vi bla skulle haft till rekvisita till nästa spel i Bockaby i september).
Vi hade aldrig trott att det skulle bli ett sådant enornt tryck på anmälning till ett söndags-spel, hade vi veta det hade vi kört anmälan via mail. Hoppas att ni har förståelse för detta och att alla nu är nöjda och att det råder frid ute bland as-stugorna!
Nu skall det INTE skapas några fler listor av någon! Vill någon skapa reservlistor, skicka ett PM till mig först! Således är nu anmälan stängd och jag hoppas folk betalar A.S.A.P.!
Lag Tan: 1. Mad John - Johnny - R.I. - Multicam 2. Paramedic - Andreas - R.I - Multicam 3. Mysuperior - James - R.I. - Multicam 4. Hasse - Hans - R.I. - Multicam 5. Nyström - Adam - R.I - Multicam 6. Xorlon - Björn - R.I. - Multicam 7. Jason - Gäst - Multicam 8. Ocelot - Urban - TF11 - 3-color/pmc 9. Callahan - Nicklas - TF11 - 3-color/pmc 10. Scoob - Roger - TF11 - 3-color/pmc 11. Firejfr - Joakim - TF11 - 3-color/pmc 12. Myggahn - Daniel - Krigsmaskineriet – DCU 13. Kapten - Martin - Krigsmaskineriet – DCU 14. AEAN - Jens - Krigsmaskineriet – DCU 15. Marx - Markus - Krigsmaskineriet – DCU 16. Krokodilen - Krigsmaskineriet – DCU 17. Droppen - SDG7 - DPM Desert 18. Fallen Angel - SDG7 - Dpm Desert 19. Hagbard - Jonas - PFT - Tan/PMC 20. Keeper - Mattias - PFT - Tan/PMC 21. DieNase - Christer - PFT - Tan/PMC 22. Kether - Viktor - PFT - Tan/PMC 23. Danger - James - PFT - Tan/PMC 24. Delphyn - Benjamin - PFT - Tan/PMC 25. Osito - Björn - SDG7 - "Vad-Jag-Har-i-gaderoben"-PMC och om bössan är lagad 26. Kage - Kimmy - SDG7 - Dpm Desert med svart 27. Opus - MBMA - TAN 28. Poyjs - MBMA - TAN 29. Medic Danne - MBMA - TAN 30. Hiro - GRU - TAN 31. Dino - GRU - TAN 32. Styggavargen - GRU - TAN 33. Miss Hyde - GRU - TAN 34. Wirgart - Jonas - SDG7 - Desert dpm 35. cloud - longhorn - - dcu 36. Freddy4Finger - el mariachi - - dcu 37. Punisher - janne med kniven - - dcu 38. Wolfskull - patton - - dcu 39. GABTAB - PMC / Khaki 40. Ryttare - PMC / Khaki 41. Softman - PMC / Khaki 42. Paddy - WCD - dcu 43. Calle - WCD - dcu 44. christofer - WCD - dcu 45. jimmy - WCD - dcu 46. Luckmann - Parabellum - Multicam 47. Ekman - Parabellum - Multicam 48. raXXo - Lurkern - PMC 49. Sponken - Ronny - Wüstertarn 50. KB - ASK - ACU 51. Randis - ASK - ACU 52. Firwinn - ASK - ACU 53. Punisher - ASK - ACU 54. Martin - SGG - PMC 55. Simon - SGG - PMC 56. Jonas - SGG - PMC 57. Andreas - SGG - PMC 58. Totte - SGG - PMC 59. Anden - SGG - PMC 60. Krille - SGG - PMC 61. Yu - SGG - PMC 62. wilcken - Fredrik - Krigsmaskineriet -DCU 63. Tyrus - Stefan - TAN 64. DragonFly - Joel - TF11 - 3color/pmc 65. Ho-Tep - Dennis- Wüstertarn 66. Sebbe - SGG - PMC 67. Tompagbg - Wüstertarn 68. Garn - Patrik - VSO - M54 vinter 69. benny - wcd - dcu 70. jimmy - wcd - dcu 71. Bifrost - BJ - TAN 72. Bifrost - Jerry - TAN 73. Bifrost - Jimmy - TAN 74. Bifrost - Lillebror - TAN 75. Bifrost - Simon - Tan 76. Bifrost - Matte - Tan 77. Stålhandske - TAN 78. Skändarn - TAN 79. Eken - TAN 80. _ace - Tan / PMC 81. Spike Tan / PMC 82. Mike "SGG" - PMC 83. Zaph Tan / PMC
Lag OD: 1. Mr.T - Totte - V.R.S.K - Gorka 2. Toxicghost - Marcus - SMD - Woodland 3. Älgen - Christoffer - SMD - Woodland 4. Have - Have - SMD - Woodland 5. Kokanz - Jocke - SMD -Woodland 6. Pain - Jenny - SMD - Woodland 7. Mad Max - Magnus - SMD - Woodland 8. Ennj - Nicklas - SMD - Woodland 9. Hidden - Pierre - SMD - Woodland 10. Addo - Christoffer - SMD - Woodland 11. Razkel - Robert - SMD -Woodland 12. Azek - Jimmy - SMD - Woodland 13. Grund - Johan - SMD - Woodland 14. Bunker - Emil - Al'karim - Gorka 15. stelbent - Erik - V.R.S.K - Ryskt 16. Hymer - Joakim - V.R.S.K - Ryskt 17. Hjula - Anton - V.R.S.K - Ryskt 18. Ärtan - Niklas - V.R.S.K - Ryskt 19. Ernst - Anders - TEA - Norskt 20. Ole - Olle - TEA - DPM eller Norskt 21. swing - Robin - TEA - Norskt 22. Too_Tall - Markus - TEA - Norskt 23. Tintin - Daniel - TEA - Belgiskt 24. Fischer - Marko - TEA - Belgiskt 25. Lazt - Janne - EelS - Flecktarn 26. Julie - Julie - EelS - Flecktarn 27. Tava - Tava - EelS - Flecktarn 28. Zonic - David - EelS - Flecktarn 29. Burner - Henrik - EelS - Flecktarn 30. Findus - Daniel - EelS - Flecktarn 31. Spider - Olle - manhunt - marpat 32. Modda - Leif - manhunt - marpat 33. Gud - Henrik - manhunt - marpat 34. Ezcii - Micke - manhunt - marpat 35. Titan - Martin - manhunt - marpat 36. Bullen - Jonatan - manhunt - marpat 37. Hampus - Ace - Dräpers - OD/DPM 38. Marcelo - Golgo13 - Dräpers - OD/DPM 39. Martin - Fobic - Dräpers - OD/DPM 40. Kristian - King - Dräpers - OD/DPM 41. Albin - Albin - iRR - OD 42. Marco - Marco - iRR - Woodland 43. Mats - Mats - iRR - Woodland 44. Christian - Christian - iRR - Woodland 45. Dennis - D.Andersen - Woodland 46. Loki - Michael - M90 47. Leo - Daniel - M90 48. Jani - Jani - iRR - Woodland 49. Hapter - Anders - FEAR - Woodland 50. Stalker - Johan - FEAR - Woodland 51. Crazy - Robert - FEAR - Woodland 52. Badger - Robert - FEAR - Woodland 53. Ice - Kenny - FEAR - Woodland 54. Daniel - Daniel - FEAR - Woodland 55. Capone - Sebbe - FEAR - Woodland 56. Wish - Robin - FEAR - Woodland 57. Olof - Niclas - FEAR - Woodland 58. Veresh - Gustav - FEAR - Woodland 59. Blade - Mattias - FEAR - Woodland 60. SAD - MBMA - Patrik - Woodland 61. Fedde - MBMA Fredrik - Woodland 62. Pipen - MBMA - Woodland 63. Anders - Anders - OD 64. Ossian - Ossian - OD 65. Alex - Dräpers - OD/DPM 66. Chris - Dräpers - OD/DPM 67. Profeten - Dan - VSO - Splintern/OD 68. Amer Cash - Al-Karim -Woodland 69. Dino - Al-Karim - Woodland 70. Adi -Al-Karim -Woodland 71. Johan Häägg - Striking Panthers - Woodland 72. Picazzo - Emil - VSO - Splintern/OD 73. Dejan - Dräpers - OD/DPM 74. Kenneth - GBG FC - OD/DPM 75. Fighter - Anders - Woodland 76. Spectre - Woodland 77. Petrov - Ryskt/OD 78. Mack_Hack - Markus - M90 79. GunnY - Adam - SAS/G - woodland 80. Rudolf
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Senast redigerad av Mad John 18 mar 2008, 21:58, redigerad totalt 1 gång.
Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Vet att jag skrev en egen tråd om detta och så, men kollar här med: Inge som kör ifrån, eller igenom, bergsjön som man skulle kunna åka med? Betalar självklart bensin pengar för mig och så.
Edit: Hur blev det med kul försäljning? kommer det finnas på plats?
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Har en fråga om handgranater, eftersom man inte kan köpa enbart smällare med knall lagligt i Sverige idag så är min fråga om dessa är godkända att köra med>>
Vi har provat dem i Fabriken och de är fräna men de har tyvärr en nackdel: de kan förstöra kläderna om de får knastra för när en spelare. För min del är zambaskotten ok men jag vet inte hur rädd folk är om sin gear. En idé kanske kan vara att lägga upp en omröstning här på forumt om vi skall ha dem eller ej? Arr kanske får lite lättar att fatt ett beslut då.
Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdaterad ang. parkering osv.
Postat: 18 mar 2008, 15:31
OBS!!! Vi har fått in ca. 20 inbetalningar förra veckan, 8 av dem är utan nick/namn. Jag vill att samtliga som betalade in förra veckan skickar ett PM till Klasse med ett innehåll som talar om vilket datum samt klockslag som ni betalade!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori