Förnamn: Bengt
Efternamn: Gunnarsson
Mad John skrev:
Jag får väl sätta upp markeringsband på alla (genomruttna och genomrostade) tak också, eller räcker det med sunt förnuft?!
Som jag menar så är det de uppenbara riskerna som kan vara svåra att bedömma under spel. Annars håller jag med, det behöver inte gå till överdrift. "Man kan ju bryta tummen i röven också, men vad ska man med den där?"
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Det var ju somsagt en olycka och olyckor händer ju somsagt. Jag skyller inte på någon av arrangörerna av just den olyckan, men att gå över området över en dag och kolla av saker som kan ge skador, tex de saker som Stelbent nämnt. Det jag menar är att bara några timmars jobb säkert skulle kunna "spara" några olyckor från att hända i fortsättningen. Do you agree John?
Hörde storyn första gången igår om snubben som brakade igenom taket, vilket inte arr kan ta någon kritik för. Sunt förnuft är ju ett måste på ett ställe som Fabriken!
Det var iaf fett med ös igår och jag hade svinsköj!
Alla har absolut en poäng som skrivits här och det har noterats. Dock vill jag bara tillägga att vi brukar gå igenom Fabriken då och då för att kolla "allt" och försäkra oss att det är ett ganska säkert ställe att spela på. Men, som Luckmann skriver, tummar kan brytas på de mest konstiga ställen.
Jag tror nog att -08 blir sista året i Fabriken, och det har inte att göra med grabben som ramlade i ån. Det börjar faktiskt att bli ganska farligt att spela där då det dels tyvärr springer en jävla massa småglin som förstör det vi fixar/städar/lagar samt dels att åren börjar att ta ut sin rätt!
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Alltid lika kul att spela i fabriken just eftersom det är nedgånget, hål i väggar etc. Men vi får se hur länge man kan vara där och spela.
Hur som helt angående regler så visst de kan diskuteras men det fungerar helt ok som det är nu. Så länge folk är ärliga och inte UTNYTTJAR reglerna kommer det inte vara ett problem.
Sen angående andra basen så visst flaggan är nära spawn men det betyder ju inte att man inte kan ta den. Sen visst inge kul att bli skjuten från spawn när man tar den men man får se till att inte sega fram mot den. Man får attackera och sedan dra sig tillbaka. Den är fortfarande lättare att ta än den andra flaggan som väldigt svår att ta i alla fall nu när det är så mycket bröte vid den.
Kul spel, trevliga människor... Hoppas det blir fler roliga spel i Borås.
tycker det är för mycket regler...cqb/mount är cqb/mount just för att striden går 360grader både i höjd och i sida. det har förlorat lite av sin charm när för många regler sätts in....det är ju i princip skogsstird i hus inte mountstrid som vi spelar nu i fabriken.
detta är min högst personliga åsikt, och kommer ändå komma och spela i fabriken med de regler som gäller nu
Detta är Dino som föll i vattnet under sista spelet som skriver. Tackar alla för ett trevligt spel. Detta var första gången jag spelade airsoft efter mycket tjatande från min lilleror. Jag kommer att komma på framtida spel också och fortsätta med hobbyn eftersom detta var bland det roligaste man har testat på trots otur med vädret.
Ang incidenten så var detta en olyckshändelse som kan hända. Det viktigaste är att det slutade bra. Vill även tacka arrangörerna R.I för ett bra arrangemang samt Dejan med sin medicinska expertis som plåstrade om mig.
Skoj spel, men man bör börja ta i åtanke att sidan som börjar åt parkerings hållet har en ordentlig fördel, då de har en mycket snabbare väg in i själva fabriksbyggnaden (det är ju alltid den sidan som håller byggnaden). Ta in det i beräkningarna när ni sätter ihop lagen tycker jag (lite färre på parkerings sidan???). En annan grej som vore coolt vore att om det finns möjlighet att dra ström på nåt sätt, att slänga ut några bygglampor på undervåningen. Det känns som att det lite mer dynamiska strider där då. Mörkret gör ju att det blir nästan omöjligt att rensa.
I övrigt "word up" på appslapp ang sin syn på SIB/CQB. Täck över några fönster om det blir för grötigt.
Det är meningen att det ska vara mörkt så man får användning för lampan som många har. Förra gången när jag spelade så hann det laget som började längst bort först in i byggnaden båda spelen så jag fattar inte riktigt vad du menar.
Det är ju lite kul att ena laget har trähuset och de andra har själva fabriken.
Alltid kul med förslag på förbättringar i Fabriken! De förslag som jag fastnade mest för (och som troligtvis kommer att användas i nästa spel) är följande: * CQB/Mount. Skjuta 360° oavsett vart man befinner sig på området, dock med ett undantag: * Man får inte skjuta neråt ifrån andra våningen. Står man däremot på trappen (mellan Fabriken och Trähuset) får man skjuta 360°. Man får även skjuta ut igenom dörren och fönstret på baksidan av Labbet. * Spreja/markera gult/orange de områden som man inte får beträda. Gör man det ändå, får man skylla sig själv och arr tar inget som helst ansvar.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori