OBS! För att göra incheckning och betalning smidigare gör vi som följer: TS1: varje gruppchef kollar av att samtliga i resp. grupp kommit och samlar in 100 kr/person och letar upp mig på parkeringen (i god tid innan transport till spelområdet)! ÜDRF: varje lag utser en person (ex. krokodilen i Krigsmaskineriet) som kollar av att samtliga kommit i sitt lag och samlar in 100 kr/person och letar upp mig på parkeringen (i god tid innan transport till spelområdet)!
Vägbeskrivning parkering/område osv:
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
TS1 Delta:
16: Paramedic - Andreas - Tacticaltango - Gruppchef
17: Hans - Hans - Tacticaltango - Sniper
18: Klasse - Klas - tacticaltango - Skytt
19: Inlaw - Jonas - Swecomabt - Skytt - Medic
20: Mad John - Johnny - Swecombat - Skytt
TS1 Echo:
21: Björn - Gbg free company/Dräpers
22: Martin - Recondo Gbg free company/Dräpers
23: Appslapp rickard Gbg free company/Dräpers
24: Flankmaster Alex Gbg free company/GANS
25: Noodels Chris Gbg free company/GANS
ÜDRF, ca. 80 st:
01: Jonatan - Alingsås - ÜRDF: soldat
02: Erik - Alingsås - ÜRDF: soldat
03: Adi - Al Karim - skytt
04: Misse- Azra - Al Karim - skytt
05: Admir - Al Karim - skytt
06: Peter - Krokodilen - Krigsmaskineriet
07: Markus - Marx - Krigsmaskineriet
08: Jens - AEAN - Krigsmaskineriet
09: Martin - Kapten - Krigsmaskineriet
10: Wilcken - Wilcken - Krigsmaskineriet
11: Finarvas - Lisica - Soldat
12: FoShoBear - Lisica - Soldat
13: Malle - Lisica - Medic
14: Kollen - Lisica - Soldat
15: Amk0 - Amer - Al-karim - Skytt
16: Supernaut - Johannes - GRU SPETSNAZ
17: Lorenzo - Lorre - GRU SPETSNAZ - Lamas // Förmodar jag ??
18: RobRox - Nösslinge Milisen: Soldat
19: Frost - Nösslinge Milisen: Soldat
20: Tragic - Nösslinge Milisen: Soldat
21: Daniel - Nösslinge Milisen: Soldat
22: Virus - Nösslinge Milisen: Soldat
23: Kenny - Nösslinge Milisen: Soldat
24: Fredrik - Nösslinge Milisen: Soldat
25: Tribbel - Terrorizers - Soldat
26: Roxxor - Terrorizers - Soldat
27: Mjr Malfunction - Jörgen - Trollhättan - Skytt
28: Teefex - Fredrik - Trollhättan - Skytt
29: Heavy-Load - Emil - Trollhättan - Skytt
30: Meta- joel-Trollhättan - Skytt
31: Bullen - Mikael- Trollhättan- Skytt
32: Hawkan- Håkan- Trollhättan -skytt
33: Tomas - Näs - Oslo- (Inte helt 100 än dock)
34: Clinton Morgan- Anton - Trollhättan - skytt
35: Lotta - Charlotte - Al Karim
36: Acide/ Emil - D.O.W - Soldat (inte 100% men 85% att jag kan komma.)
37: Xorlon - Björn - Borås - Skytt
38: Bunker - Emil - Kinna - SMD - Sniper/Soldat
39: Grund - Johan - Lindhult - SMD - Soldat
40: Kokanz - Joakim - Kinna - SMD - Soldat
41: Jimmy - ****** - Torestorp - SMD - Soldat
42: kinesrobert - Robert - "Mordor" - SMD - Soldat
43: Hiro - Olle - GRU Spetsnaz - prickskytt
44: ToxicGhost - Marcus - Skene - Soldat
45: Shorty - Olle - Trollhättan - Skytt
46: Opus - MBMA - Soldat
47: Poyjs - MBMA - Soldat
48: Magnus - astromange - Krigsmaskineriet
49: YOG HIPPIE - detlaYog. - CANNIBAL HIPPIES
50: Butch Hippie - Björnnånting.. - CANNIBAL HIPPIES
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
Cannibal Hippie hugger några platser i tält vi med. 2 för tillfället,
men blir det fler hippies i listan så dräller de med, annars får vi sova
3 i sovsäck.
OBS!Lite ändringar i scenariot samt placeringar av div. saker:
På udden vid ruta J7 (vä. sida) kommer det att stå en RPG som skall avfyras och när den är det och RPG:n träffat sitt mål (vapenlagret på andra sidan vattendraget) är spelet slut! Denna "RPG" är en atrapp och består av ett papprör samt ett styck vanlig nyårsraket fäst på en björntråd som går över vattendraget (ca. 40-50 meter).
Nya karta över området: (Ett tips är att ni skriver ut kartan och tar med till spelet!)
Varför dessa ändringar är gjorda beror på följande: - Flytt av ÜDRF´s bas till där RPG står är helt enkelt att ÜDRF får det något lättare att försvara den.
- Flytt av RPG beror på brandrisken. Nu flyger/åker den över vatten till 97%.
- Gränsen/vapenförrådet är flyttat därför att den låg för nära Safezone samt allmän väg.
Pga för få GPS:er slopar vi detta och använder bara kartan!
Jag ber om ursäkt för dessa sena ändringar!
Angående tältplatser så har följande bokat:
SDG7: 5 platser
Hobo Rangers: 4 platser
Cannibal Hippies: 2 platser
Lisica: 1 plats
Hej!
Jag är ju inte 18 år fyllda än men jag undrar om jag skulle kunna komma och ta kort m.m. (ev. rollspela som fotograf eller liknande, har varit en lajvare i snart 2 år!) Jag vill INTE ha en vapen roll då jag vet att ni har 18års gräns! Därför undrar jag om jag kan vara med och ta kort. Om nu detta går så undrar jag om jag skulle kunna få åka med någon som kanske har vägarna förbi Jönköping! Betalar mer än gärna soppa pengar för sträkan! Kanske skulle kunna ordna lite fika m.m. med!
Jag är 16 (fyller 17 i juni).
Har spelat airsoft i lite över ett år.
Många säger att jag är lite övermogen för min ålder.
Har eget ögon skydd.
Har allt för att kunna vara med (vapenfri roll)
Hoppas detta går bra för er alla!
Ha det bra MVH Gorov / Aka Jonas
Hej Gorov!
Vad det gäller och ha med en "krigskorre" så får du hemskt gärna vara med (då vi har två filmteam på plats). Dock så kan jag inte fixa skjuts från Jönköping åt dig, kolla i deltagarlistan om det kommer folk från området. Ett annat alt. är att du tar bussen från Jönköping och att någon vänlig själ hämtar upp dig i Borås.
Kul att du är övermogen för din ålder. Själv är jag nog lite undermogen för min ålder...
Okey...tänkte om folk kollade här så kanske skulle se att jag behöver lift dit...men kommer det att kosta något?...har inte så mkt pengar iom att jag går på studiebidrag, och har nu snart slösat allt ... får se hur det går..Hoppas att jag hittar lift dock!!!
Jag är inte helt säker på att jag kommer om jag inte får någon att åka med eller om inte någon åker med mig. Jag ska höra med krigsmaskineriet. Andra får gärna höra av sig. Jag kör från Kungsbacka (Freeport).
Blev medlem: 03 maj 2006, 19:51 Inlägg: 68 Ort: Svingeln, Göteborg
Hej kamrater i ÜDRF!
Jag kommer tillsammans med kamrat Finarvas agera befälhavare under den ärofylda jakten på imperialistlakejerna som gör intrång i vårt hem.
Det vore väldigt bra om varje lag som kommer kan anmäla vilket camoflage/gear de tänker använda och om ni har några särskilda önskemål på vilken roll er grupp ska tilldelas under spelet. Säg gärna också till om ni kan tänka er att ta med er någon eller några som inte kommer tillsammans med ett lag.
För er som inte kommer med ett lag så är det bra om ni också anmäler om ni är några som kommer tillsammans i grupp, har spelat tillsammans förut eller har enhetlig gear.
OBS! Skicka all information via PM så slipper vi hjälpa fienden på traven!
Personligen ser jag helst att alla kör så hårt som möjligt på frihetskämpe-looken, dvs att ni lämnar era mest taktiska RAV-västar hemma. Självfallet är detta inte ett krav, men ju mer alla anstränger sig, ju roligare och stämningsfullare blir det för alla!
Jag vill uppmana alla att ta med sig bra radios, ordentligt med mat och vatten och ett gott humör!
Vi återkommer under fredagen med en gruppindelning samt fördelning av medics.
_________________ "Allah har stor, men jag har större" - Cat Rapes Dog
Hej. Skulle vilja vara med och leka men kan tyvär inte ta mig dit med egen benkraft från Göteborg. Om någon skulle vilja dela bensinkostnad med en till så kan ni väl PMa mig.
Först goda nyheter: Då det inkommit 5 sena anmälningar och förfrågningar om att få spela med i TS1, var det först ett blankt nej men jag har tänkt om och dessa personer delar vi upp i respektive team i TS1. Så nu är det 6 stycken/TS1-team. Hoppas att detta är ok med alla!
Däremot nästa grej är inte kul alls (ursäkta, men det luktar lite marknadsföring a´la Berget ) men det är det INTE (de som känner mig kan intyga)! Jag fick ett mail i afton och där stod följande:
"Hej ! Du har haft kontakt med Christian angående Terrängbilar till ert AirSoft-spel på söndag. Det lät väldigt roligt, men vi blir tvunga att backa denna gång. Christian hinner inte att få ihop sin 20-bil tills dess. Jag har lite för mycket i kalendern för att hinna.
Kanske en annan gång.
Mvh Robert"
Jag har blivit lovad 3 styck TGB 11! Jag har givetvis svarat att vi kan hyra TGB 11:orna och står för eventuella reparationer, lägga handpening osv osv. men ej fått nåt svar än.
Så...de som nu lackar ur och EJ VILL KOMMA pga detta har jag full förståelse för (det är ju ändå ett ganska så stort område och det kommer att krävas lite mer av samtliga deltagare) men det har absolut inte varit någon marknadsföringsgrej med terrängbilarna! Det har bara varit som lite "lök på laxen"!
Detta ställer även till det angående logistiken mellan parkeringen och SZ och här kommer ett förslag:
Jag skall i morgon bitti ringa markägaren och förklara situationen och fråga om det går att lösa med parkering närmare, på hans mark. Går inte det så är plan B att vi kör varandra till SZ tills det bara är en handfull med bilar kvar (som får plats i SZ).
Givetvis så sjunker avgitfen från 100 kr till 80 kr/pers! BTW, snälla...ha jämna pengar med er! Jag ber än en gång om ursäkt för detta, men det här kom som en absolut överraskning för mig i kväll!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori