Inläggsrubrik: Re: Combat mission vinter 10:e januari söndag
Postat: 04 jan 2016, 11:39
Förnamn: B
Efternamn: E
Enligt SMHI så ska det vara kallt och snöa till helgen. Får se hur söndagen blir. Spelet kommer bli bra hur som helst. För er som inte har testat något combat mission så brukar det vara ett uppskattat upplägg. Vi brukar hinna med 3 scenarion och vi delar upp deltagarna i 3 grupper. Varje nytt scenario så sätter vi ihop en tropp=två grupper som löser ett scenario mot en grupp. Nästa scenario så blir det en ny laguppställning. Alla får således vara med och försvarar och anfalla, vinna och förlora. Det är ett bra sätt att lära känna varandra på och det är trevligt och prestigelöst.
Postat: 04 jan 2016, 15:53
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Får jag föreslå att uppdragen beskrivs i en order som lämnas ut till gruppledarna vid spelstart. På så sätt sparas minst 15 minuter varje gång man ska starta om, och chansen att alla 3 grupperna får tid att göra sina uppdrag ökar.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 12 jan 2016, 11:40
Förnamn: B
Efternamn: E
Det blev ett bra spel, det blev inte så farligt med den töande snön. Det var jämna lag där samtliga fick vara med och anfall samt försvara. Alla anfallande troppar, (Två grupper=tropp) lyckades med sina uppdrag. Så resultatet blev således oavgjort mellan de tre grupperna.
Ni som deltog skriv gärna om ni har förbättringsförslag eller funderingar kring arret.
Jag ska ta mig en funderare och se ifall spelupplägget kan förnyas på något sätt, tacksam för era tankar och ideér kring detta!
Postat: 12 jan 2016, 14:03
Förnamn: A
Efternamn: Eriksson
"Frihet under ansvar" konceptet var bra, det gjorde att vi i första scenariot kunde ändra om så att det faktiskt blev lite strid trots att vi fuckade upp och blev utskjutna i början. Mängden spelare var bra, blev en hel del folk uppe på GRK kullen i slutet men det utgjorde en utmaning i sig.
Trots att scenariorna var ganska korta i tid jämfört med ett vanligt söndagsspel som tar ungefär lika lång tid totalt sett så tror jag att det var bra att bryta efter varje genomförande, det gjorde att alla hade högre fokus och motivation även mot slutet. Annars blir det lätt dålig kreativitet mot slutet av dagen, även för egen del. Att man som sista uppgift ska ta sig tillbaka och hålla i 30 min var bra då det gav försvarande lag möjlighet att hitta på något nytt, något jag uppskattade från båda sidor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori