Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 09:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nu vill jag ha lite fakta angående egna supports!
InläggPostat: 25 dec 2006, 19:46 

Nu vill jag ha lite svar svart på vitt (eller hur man säger).

Om jag nu får för mig med mitt scifi bygge att vilja ha det som support ...(ja det kommer väga över 5kg) kommer jag då få spela med den på söndags spelen eller e det utmobbat som alla min byggen vart ?

O skulle jag få för mig att bygga en shrike igen som den som e på bilderna ...skulle den godkännas för support om den toppar över 5kg.
Varför köra shrike ?...gillar den mer än m249 !!.

Just fill me in vad som sägs ...så jag vet vart jag står ......

Bild
Bild

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 26 dec 2006, 12:18 
Användarvisningsbild

http://www.vsaf.se/?pid=regler&meny=3

Spelreglerna är entydiga. Vapen över 5kg kan kategoriseras som support och får använda c-mag.
Angående "utmobbning" så är det väl mer personliga åsikter vilka du aldrig kommer att komma ifrån.

Inläggsrubrik: Re: Nu vill jag ha lite fakta angående egna supports!
InläggPostat: 01 jan 2007, 21:52 
Användarvisningsbild

Daytrader skrev:
Om jag nu får för mig med mitt scifi bygge att vilja ha det som support ...(ja det kommer väga över 5kg) kommer jag då få spela med den på söndags spelen eller e det utmobbat som alla min byggen vart ?

Nu tycker jag du gör ett riktigt sne kliv i klaverert. Utmobbat? På vilka grunder bygger du det på?

Daytrader skrev:
O skulle jag få för mig att bygga en shrike igen som den som e på bilderna ...skulle den godkännas för support om den toppar över 5kg.
Varför köra shrike ?...gillar den mer än m249 !!.

Jag tycker du skall ta och komma på det kommande årsmötet som alla medlemmar och blivande medlemmar är välkomna till (för mer information, klicka här).
Årsmöten som vi i föreningen bjudit in till... gång på gång, år efter år. Där du inte visat dig en enda gång. Trots det har du gått ut med felaktig information både på nationella brädor och irc-kanaler, så som lokala, om antagna spelregler, säkerhetsbestämmelser etc. som bidragit till ett dåligt anseende om föreningen utåt sett.

På årsmötet bestäms av MEDLEMMARNA (där kan du vara inräknad om du vill) hur styrelsen skall arbeta, vilka mål man har med verksamheten, aktiviteter med mera. Det innebär att de medlemmarna som har kommit på mötena, dvs. en MAJORITET, har tyckt det vi gör är bra!
Har du synpunkter på hur saker och ting skall fungera så bli medlem, va aktiv, inte bara på spelplan utan även av, och få "makten" och möjligheten att förändra.
Du kan börja med att lämna in såkallad motion, dvs. ett mail/fax/brev/PM som tar upp de punkter du vill ändra på, exempelvis spelregler>§1 Rollindelning (roll begränsningar)>understöd.
Vi i styrelsen har suttit åtskilliga timmar med den här punkten. Men har du ett nytt, uppfriskande förslag om hur den skall ändras så lämna in den.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 02 jan 2007, 10:24 

Utmobbat vad byggs det på tro ...ja nu finns ju tyvärr inte GreenFaces kvar..men där kunde man se ett gäng utmobbningar på byggen.

Jag har vart med på ett VSAF möte o det var när det startades ...
Sen efter att jag o Jarod ej drog jämt o mina bössor ej fick spela på spel som han var med på ....så var ej vsaf nåt som lockade mig.

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 jan 2007, 11:30 
Användarvisningsbild

vad har jarod med saken att göra? sist jag kollade va inte jarod vsaf och inte vsaf jarod..

sen så tycker jag personligen att du lider av dålig smak, men det är en helt annan sak. ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 03 jan 2007, 14:55 
Användarvisningsbild

Daytrader skrev:
Utmobbat vad byggs det på tro ...ja nu finns ju tyvärr inte GreenFaces kvar..men där kunde man se ett gäng utmobbningar på byggen.

I ärlighetens namn, om du lägger upp bilder på annorlunda byggen på ett högst publikt galleri med många användare, inte bara från Göteborg, vad förväntar du dig för svar? Endast positiva? Skärpning! Som vuxen måste du kunna ta kritik och sålla bort det som antingen är oseriöst eller mindre viktigt. Det handlar om personlig mognad.

Daytrader skrev:
Jag har vart med på ett VSAF möte o det var när det startades ...
Sen efter att jag o Jarod ej drog jämt o mina bössor ej fick spela på spel som han var med på ....så var ej vsaf nåt som lockade mig.

En förening är bra mycket större än en medlem. Jag har hållt på med brottning i 16 år, varav 5 år på elitnivå och jag kan inte säga att jag drar jämt med alla där, utan jag hänger med dem som jag gillar och som jag känner att "kemin" stämmer med.
Vad ger dig rätten att bokstavligen snacka skit om föreningen bakom dess rygg för att du inte drar jämt med en av dess medlemmar?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 jan 2007, 22:56 

"Vad ger dig rätten att bokstavligen snacka skit om föreningen bakom dess rygg ?"

wow wow wow ...snacka skit har jag inte sagt nåt om här ....
O om du nu tycker det e det ju för fan inte bakom dess rygg...har ju dratt mitt snack öppet på vsafs egna forum bl.a.

Men du kan ju inte ärligen påstå att du har hört bra saker när jag byggt en bössa som endå höll måtten på 5kg.
Då kom plötsligt förfrågorna om det var godkänd fps på den osv.

O sen att kalla mig vuxen e fan elakt ....jag e en barnrumpa med möjligheter att rösta det e allt ;).

Min fråga var simpel ...Kommer min bössa godkännas på vsafs spel eller kommer den inte det ??
Förutsättningarna e ju klart att den kommer väga 5kg.

Vi kan ju påpeka i detta läge med att den riktiga shriken väger mindre än 5kg.
Sånna här debatter kan hålla på en hel jävla evighet....men allt jag vill ha e ett svar ...o inte en debatt.

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 jan 2007, 23:20 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Svaret har du i andra inlägget i tråden, men för att förtydliga: Standardregeln för Understöd i VSAF:s regelverk säger vikt på 5kg som enda begränsning. MEN i slutändan har regeln för understöd varit och kommer antagligen fortsättningsvis vara upp till respektive arrangören att bestämma, likt alla spelregler i VSAF:s regelverk, "spelreglerna" är standard som respektive arrangör kan justera för att passa just sitt spel (vi skall förtydliga detta ännu mer eftersom det onekligen verkar vara många som tror annorlunda).

Du kan med andra ord aldrig vara säker på att du får spela med just ditt vapen oavsett vad det är (folk vill ju olika med sina spel) men håller du dig till standardreglerna så är chansen antagligen god.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 jan 2007, 23:23 

okej jag misstänker detta gäller alla spel i stortsätt ...

exempel: ..jag arrangerar ett spel i b-sjön via VSAF o säger att bara 1 support per sida får finnas o dessa måste vara shrikes.
Skulle jag genom detta kunna neka folk som spelar supports o spela med sina bössor ?

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 04 jan 2007, 23:28 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Såhär håller du VSAF-spel (spel på mark VSAF arrenderar): http://www.vsaf.se/forum/viewtopic.php?t=707

Och ja i princip kan du hålla ett sådant spel, varje arrangör får själv bestämma men du måste ange avvikelser från standardreglerna när du postar spelet

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 14:03 

jo detta ger ju mig svaret jag ville ha ....

Hmm känns som om det skulle behövas fixa mera i reglerna för att lösa det för alla ...tycker det käns elakt på nåt sätt att jag eller vem som helst nekar folk o spela för att jag vill ha det si o så.

Men men det löser sig alltid ..ha det gott Kroko o tack för ditt svar.

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 14:29 
Användarvisningsbild

saken är väll den att man faktiskt spelar för att man själv ska ha så roligt som möjligt. jag spelar inte för att krokko ska ha kul elelr för att du ska ha roligt, utan jag spelar just för att JAG ska ha roligt.. och iomd det så vill jag ju självklart ha spelet anpassat efter mitt tycke och smak... enkelt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 15:49 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Daytrader: Meningen med reglerna är ju just att de ska vara generella, så att jag som arrangör ska kunna sätta en gräns på en ksp per grupp om jag vill det. Däremot kan jag hålla med om att det skulle vara bra att få en _vettig_ definition av vad som ska klassas som ksp, men det är en annan tråd.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 16:14 
Användarvisningsbild

ingen har ju satt "konstiga" egna regler på spel ännu, tror inte det kommer vara så vanligt i framtiden heller.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 16:17 

Förnamn: Dejan
Efternamn: Bogicevic
hej.
Att ha regel är bra. Personligen och av min erfaranhet jag skulle alldrig säga nej till en annan spelare för att han eller hon har inte den rätta vapen. Att hitta kompromis och och komma överens är alltid möjligt.
Tycker att alla ska vara vällkommna för att spela. Vi skall vara en stor familj och hjälpas åt. Vi behöver varandra för att kunna spela.
Snälla vara trävliga mot varandra. Vi skapar en dalig stämning genom disskutioner som dödar sporten. REDAN NU VI HAR DALIGT MED SPEL OCH SPELARE.
För mig t. ex är viktigare att daytrader kommer och spela en hur mycket hans vapen väger.
Men det är jag.
mvh Dejan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 18:48 

vad jag syftade på med att fixa om lite hadde vart exempel detta.

Klas-göran kommer med sin m4a1 som han försöker få att likna en shrike o den väger 5.2kg.
Men eftersom bössan ej är klassad som ett support får han bara ha hicap 2st på 190boll st.

vad jag menar e att man skulle kunna fixa om lite så att det ej blir som folk e rädda för att det kommer en kille med en mp5k & c-mag o bilbatt.

Satt o gluttade igenom förslagen som var lagda men såg ej att det var nåt direkt beslut ..o detta komer ju eltas fram o tebax ser jag det som tills man verkligen låser fast ett beslut.

Exempel e att man godkänner bara vissa supports (dom som finns) o nekar folk till eget bygge.

Eller att man kommer fram te ammo regler beronde på vad för bössa.

Men vi får ta o kolla på det senare helt enkelt...det finns säkert nån som har ultima lösningen.

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 05 jan 2007, 23:28 
Användarvisningsbild

vad tror du styrelsen har gjort senaste 3 åren? :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 jan 2007, 02:52 

ja det undrar jag med faktist ;)

Nej men vet att detta e en fråga som vart på tapeten om o om igen under många år.
Hoppas bara på att det skall tas ett beslut som alla blir någorlunda nöjda med.

//Johan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 jan 2007, 11:15 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Det är ju vad vi gjort, 5kg är alla någorlunda nöjda med. Det är knappast en ultimat regel, men alternativen skulle aningen göra att folk slutar tillverka egna kreationer (däribland även HK23, MG34, Shrike etc) eller så får man tillåta _allt_.

Men detta borde som sagt tas i en ny, egen, tråd om ni har något att tillföra. Lämpligtvis under medlemsdiskussion eller så då det ändå bara är medlemmar som har rösträtt i frågan...

Dejan: Sen måste du även hålla med om att arr ska få förbjuda vissa vapen om de så vill. Annars skulle jag inte kunna arrangera ww2-spel med VSAFs regler då jag bara vill ha tidsenliga (senast 1945) vapen...
Alla spel med VSAFs regler är inte vanliga söndagsspel, man måste ha väldigt generella och dynamiska regler. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 06 jan 2007, 21:31 
Användarvisningsbild

Då jag knappt läser detta forum längre fick jag mig en mindre chock när jag väl gjorde det.

1. JAG har aldrig nekat en enskild person spel med bössa som inte stridit mot VSAFs regler. Regeln har ändrats fler gånger än jag kan minnas och därav är denna sista reglen där den ska väga 5 kilo som enda regel så är det det som gäller.
2. Att du sedan hoppar på mig personligen och LJUGER! är i mina ögon något som är totalt förtal och inget annat.
3. Jag vill att du redogör datum och spel som JAG nekat dig spel med din Shrike på spelplanen trots att den klarade den dåvarande understödsregeln. Om du inte kan göra detta, så håller jag fast vid att du bara snackar skit och förtalar mig öppet på ett forum och kräver därmed att du blir bannad pga av person angrepp som du inte kan bevisa.

Om du har nåt mer att säga mig så tar du det med mig, om inte så är det bara att hålla käft när det gäller mig för jag tar inte skit som är totalt skit snack.

http://www.losdiablos.org

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme