Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 16:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vilket batteri?
InläggPostat: 03 jun 2014, 19:32 
Användarvisningsbild

Förnamn: Viktor
Efternamn: S
Hej! Ber om överseende eventuella fel/brister av första inlägget!
Whiskey (jag) är en medlem av smygarkaraktär. Han är en så kallad noob inom området. Han samlar på sig grejer och gear från lite olika hörn i världen för att en gång, någon gång i framtiden ta sig ut i skogen tillsammans med resten av gänget och fräsa iväg lite plastkulor på eventuella motståndare. Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

Just nu är en Systema ENERGY CMB M150 mechbox
samt en Systema Turbo Motor på väg och tanken är att de skall in i min VFC mk18 mod 1. Jag behöver nu tips om batteri till min pjäs.

Jag har letat runt lite grann och ej hittat någon tråd med frågor och svar angående batterier (förlåt mig om jag har fel).
Vad betyder allt? Lipo, nimh, vanliga, life.. m.fl.
Vad skall användas till vad? Varför?
Vad är bäst till vad?

Vänliga hälsningar

Inläggsrubrik: Re: Vilket batteri?
InläggPostat: 04 jun 2014, 14:17 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Vad de olika beteckningarna står för kan du hitta på wikipedia osv, men jag kan säga att det du vill ha är lipo 11.1V eller 7.4V alternativt lifepo 9.9V, något annat är inte aktuellt inom airsoft idag. Om du inte redan kollat där rekommenderar jag airsoftsverige, där finns 2 ton info om det mesta.

Måste fråga hur du tänkte när du köpte dig en 150 trimmad box innan du spelat ett enda spel? Jag hoppas du läst reglerna och inser att du endast får använda semi på den trimnivån och att du endast får ladda 30 bul per mag. Dessutom är det den absolut mest frustrerande trimklassen att pilla med då det mesta brukar gå sönder om man inte gör allt rätt. Dessutom kräver det att man har bra pipa och hop för att utnyttja utgångshastigheten, alltså inte bara köpa första bästa precpipa och sen köra, finns en hel del att läsa om det också på airsoftsverige, jag har själv kört en hel del semi och det är inget jag rekommenderar till annat än de bästa mekarna och mest erfarna spelarna.

Lycka till!

p.s. Hoppas jag inte lät för grinig nu, jag har haft en kass dag.

InläggPostat: 04 jun 2014, 15:25 
Användarvisningsbild

Förnamn: William
Efternamn: Forsth
hehe....hade en V2 gearbox med 150 trim ett tag, ganska snabbt så sprack gearboxen i två delar..... mycket kraft framme vid nozzelen som skall tas upp!

InläggPostat: 04 jun 2014, 18:52 
Användarvisningsbild

Förnamn: Viktor
Efternamn: S
Ja man kallar det väl kanske för karma det där. Han hörde av sig från scopeandlaser och skrev att endast en grej av det beställda fanns på lager så ordern drogs tillbaka.
Bargus: Ja.. reglerna ja. Jag tampades med tankarna "Vad håller jag på med" och "nu skall de få se på f*n". Den sista vann antar jag.
Men, hav förtröstan broder, nu är en systema energy cmb 120, infinity u-3000 motor, madbull hop up och 6.04 ultimate inner, på väg.
Till detta är ett Nano-Tech 7.4v 2000mah batteri tanken. Vad tror ni om det?

Ursäkten är självklart godtagen, det är väl lätt så att den dåliga dagen visar sig i samband med korkad nybörjare. ;) Dock inget jag märkte, kort och koncist.

Willone242: Om det hade hänt mig hade bössan åkt i kärret och jag hem. =)

Tack för svar hörni! Airsoftsverige it is, och hoppas på spel i sommar!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme