Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Har du shimmat gearboxen ordentligt? Annars kan du säkert göra en del saker för att minska missljud utan att kräva någon hårdmodifikation om du nu verkligen vill ha en tyst bössa.
Tysta och välshimmade kuggar, en schysst motor, tysta pinstonghuvuden, etc. Sedan är ett starkt batteri (11.1v Li-Po) att föredra, då bössan upplevs som tystare i och med att den inte "raspar" lika länge mellan du tryckt på avtryckaren och hela cykeln är klar.
Nu är MP5K redan i standardutförande rätt otymplig som sekundärbössa, men en annan bra grej är att montera en enkel ljuddämpare. Skummaterialet i dämparen gör att ljudet framför bössan upplevs mer lågmält.
Förnamn: Filip
Efternamn: Luttren
Jag har inte öppnat mp5:an alls ännu då jag har beställt ett ark sorbothane som jag planerar att använda för dämpning i cylindern.
Detta efter vad jag läst på utländska forum hjälper otroligt mycket på just MP5k sedan när jag ändå har gerboxen öppen kommer jag göra i ordning allt jag kan efter guider och idéer jag hittat på forum runt om i världen.
Tänder skall matchas till exakt positioner, fettet kommer bytas till teflonfett, mycket möjligt att jag provar på en "swiss cheese" pistong om jag känner att fpsn blir för dålig.
Sedan att den skulle vara otymplig får jag faktiskt säga motsatsen, jag har fått tips och förslag på ett sido holster gjort speciellt för MP5k som gör helt enkelt att den sitter under armen men ändå inte ivägen. Emot kroppen så den slår inte vid rörelse så det ska nog bli bra. Men men jag vet ju inte förrän jag provat.
Får tacka för era förslag det där med "Shortstroka" ska jag verkligen prova.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Att borra hål i pistongen är väl för att minska vikten? Förefaller kunna marginell effekt på något alls, då en plastpistong i grund är ganska lätt och att minska det med 25% gör varken från eller till. Fjäder och motor är på tok för starka för att påverkas annat än rent teoretiskt.
Förklara gärna för mig om jag har fel
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: Filip
Efternamn: Luttren
Jag kom över "swiss cheese" på ett franskt forum där en kille påstod att det ökad fps utan några bieffekter. Och tänkte inte mycket mer på det än att jag kanske skulle prova om jag tyckte kraften var för dålig.
Men som du säger Janosz det borde inte ge någon större påverkan när man tänker logiskt på vad "swiss cheese" innebär. Jag har som sagt ingen egen erfarenhet om detta "mod" och efter att ha letat igenom ett antal andra forum om just denna metod har jag kommit fram till att detta mod tydligen ökar fps men så lite att det inte är värt besväret.
Update:
Nu har jag öppnat upp mp5:an och tvättat ur den på gammalt fett och smörjning. Smörjt om alltihopa putsat och satt i sorbo.
Resultatet blev helt klart tystare men ändå väldigt högljudd så jag gissar på att det helt enkelt är den korta innerpipan som är orsaken.
101inc Atacs-FG ACU set och keps. Bowman Nevcomms konverterat headset+ptt ner i en Baofeng UV5-R Flyye 1961a Svart LC2 bälte med Dump/flerbruks från guarder och magdump från NSM.
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
-Ny kruka. FMA Ops-core Maritime -Fick köpa comtacs igen, efter att ha haft Quietpro -Blueforce defence UW Combatshirt i Massgrey -Samt lite någon ny ficka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori