Tja. Tänkte skaffa mig min första egna bössa. Jag har noll koll på vilka tillverkare som är bra, respektive dåliga.
Till vardags sysslar jag med vapentjänst, så jag vill gärna ha något som känns gediget och är av bra kvalité. Det som jag har kikat på är lite Hk416/417 och Masada, 2 modeller som jag jag tycker e lite balla.
Nörd som man är har man ju lite krav. 1. Skall ha fullängds picatiny rail ovanpå. 2. Skall ha undergående rail för infästning av handtag, laserpek m.m. 3. Skall ha ställbar stock, ställbarahet i höjdledd är ej nödvändigt. 4. De bör vara driftsäker iom att meck kunskaper är dåliga, men även driftsäkerhet. 5. Viktigast av allt. Den bör inte kosta mer än 5000sek.
Hur är det med att beställa från Kina, och hur ofta blir man plockad i tullen när man beställer airsoftvapen ?
Kolla runt ordentligt och är du väl redo att spendera dom pengarna så se till att köpa ett riktigt bra vapen från början. Tror jag spenderade totalt 12k innan jag hitta mitt nuvarande (helt fantastiska TR418 light) vapen.
Annars så är det som mosel skrev, att kolla vad som finns på andrahandsmarknaden! Airsoftvapen är dyra att köpa men har typ nada i andrahandsvärde.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori