Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Kände att min älskade G&G TR4-18 Light behövde en uppgradering inför det nya året. Då min 1911 pistol sjung på sista versen så det fick bli en P226 med gött nytt hölster till.
Uppgradering: EOtech X3 zoom fliptoside QD PEQ16 Scoperaiser till HOLOn
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Idag knackade herr postgubbe på min dörr och när jag öppnade blev jag fasligt glad! Fick hem mina (och Mosel´s ) underbara Siegetec 20.8:1 Kugg med tillhörande motorkugg. Har känt och klämt på dem lite nu och SATAN! vad bra de sitter. 0 glapp what so ever, har aldrig känt på såhär fina kugg förut! Sedan att man fick betala en arm för att få dem är ju en annan sak Nu återstår bara att få hem en Lonex A2 motor så jag har något att driva dessa kugg med då motorkuggen är O-type och varenda motor jag har är D-type. Sedan kom det även lite HSA R-pachar, M-nubbar och installations verktyg
Idag är Bobba mycket glad!!
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Inläggsrubrik: E&L AKM med PBS-1: Era senaste inköp!
Postat: 05 feb 2014, 10:23
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Köpte mig en E&L när jag hörde att gamle Kalashnikov gick och dog. Fick min PBS-1 ljuddämpare till den igår av tillverkaren Vanaras, mycket gedigen grej, kan varmt rekommendera båda sakerna.
Nu är det bara en ryssuppsättning för Afghanistan som saknas (vissa grejor är på G) så kan man köra lite gott 80-tal.
kimale skrev:
Riktigt snygg bössa Willone242! Fast du får allt göra den sliten! Blankt trä på en AK är inte okej!
Absolut rätt, har jobbat lite på kroppen, men jag vet att vinäger tar bort blånering, så det kanske blir ett sådant bad ? eller så blir det bara mer svinto. Trät har jag inte riktigt kommit på en bra grej för att åldra, funderar på att köpa orginalträdetaljer istället som är naturligt slitna
Efternamn: Bourne
willone242 skrev:
kimale skrev:
Riktigt snygg bössa Willone242! Fast du får allt göra den sliten! Blankt trä på en AK är inte okej!
Absolut rätt, har jobbat lite på kroppen, men jag vet att vinäger tar bort blånering, så det kanske blir ett sådant bad ? eller så blir det bara mer svinto. Trät har jag inte riktigt kommit på en bra grej för att åldra, funderar på att köpa orginalträdetaljer istället som är naturligt slitna
Jag såg ett avsnitt av amerikanska Guns när dom skulle ge ett hagelgevär fin patina. Då lät dom den ligga i fuktig kaffesump ett dygn eller två.
Har dock aldrig gjort något sådant själv men kan ju vara värt att kolla upp:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Inläggsrubrik: Re: E&L AKM med PBS-1: Era senaste inköp!
Postat: 05 feb 2014, 18:01
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
willone242 skrev:
Köpte mig en E&L när jag hörde att gamle Kalashnikov gick och dog. Fick min PBS-1 ljuddämpare till den igår av tillverkaren Vanaras, mycket gedigen grej, kan varmt rekommendera båda sakerna.
Nu är det bara en ryssuppsättning för Afghanistan som saknas (vissa grejor är på G) så kan man köra lite gott 80-tal.
zemet skrev:
willone242 skrev:
kimale skrev:
Jag såg ett avsnitt av amerikanska Guns när dom skulle ge ett hagelgevär fin patina. Då lät dom den ligga i fuktig kaffesump ett dygn eller två.
Har dock aldrig gjort något sådant själv men kan ju vara värt att kolla upp:)
Tack för tippset, skall kolla upp det finns lite olika medel, och i gamla konstnärslexikonet står det en del metoder
Inläggsrubrik: Re: E&L AKM med PBS-1: Era senaste inköp!
Postat: 05 feb 2014, 19:35
Tommy[BP] skrev:
willone242 skrev:
Sjukt snygg bössa du har där!
Riktigt bra prestanda på den, out of the box, en 6.04 pipa, det är väll kanske inget märkvärdigt, en 130 fjäder i, och 170 motor som standard, den är ganska rapp
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori