Aktuellt datum och tid: 25 apr 2026, 20:35

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 96 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: NY DAG!!! Container Yard Challenge - XI - 6 Okt !!!
InläggPostat: 06 okt 2013, 18:39 

Förnamn: Henrik
Efternamn: Algotsson
Jag respekterar till hundra procent arrangörens beslut och förstår om folk reagerar. Det var därför jag förvarnade om det. Avslutningsvis är det väldigt viktigt att diskutera då faktiskt många stötande symboler och uniformer använts. Att lägga locket på får inte en verksamhet att gå framåt. Jag respekterar allas syn och det är i ärlighetens namn en svår fråga. Sedan känns det irrelevant att prata i termer om Stalin eller Hitler var värst. Den frågan får man nog ställa till de personer som faktiskt direkt blivit berörda av diktatorernas barbarism.

InläggPostat: 06 okt 2013, 18:50 
Användarvisningsbild

Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Du tänkte på riktigt komma i en uniform med ss kragspeglar, hakkors osv. Till ett airsoftspel? och blir bestört av att arr har invändningar?
De symbolerna har varit laddade sen 40-talet.
Hur tänkte du?

Mvh

www.virus-airsoft.org/

InläggPostat: 06 okt 2013, 18:57 

Förnamn: Linus
Efternamn: Persson
Får tacka arr för spelet! ni gjorde ett lika bra jobb som vanligt!

däremot så får jag hålla med om föregående skrivare, vissa hade lite för höga trim på sina bössor, och de att folk inte kan hålla regler de suger ju. mend e finns en lösning , hade varit kul att testa endast cqb trim så slipper man bli blodig pga spelare som är för dåliga på att kunna träffa nån utan en stark bössa.... sen så märker man om nån har gjort ett litet cylinderbyte efter chroning.

sen till ni spelare som tror ni har nån himla odödlighetssköld att ni kan stå emot en full automat skur på 10 meter i bröstet och sen springa där ifrån för era kompisar gör de, byt till paintball så ni verkligen vet hur de känns att få en träff!

InläggPostat: 06 okt 2013, 19:09 
Användarvisningsbild

Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Precis som att det finns impressions av nutida grupper så finns det de som siktar in sig på en annan tidperiod som t ex vietnam eller ww2.

Jag tycker personligen att det är skitfjantigt om någon skulle blir kränkt av en uniform i ett spel (på datorn eller i verkligheten) men med det sagt så är det upp till arr att tillämpa censur i den utsträckning de vill.

InläggPostat: 06 okt 2013, 19:12 

stalker skrev:
Du tänkte på riktigt komma i en uniform med ss kragspeglar, hakkors osv. Till ett airsoftspel? och blir bestört av att arr har invändningar?
De symbolerna har varit laddade sen 40-talet.
Hur tänkte du?

Mvh

Jag är fullkomligt medveten om det och det var därför jag förvarnade om det. För mig är det en lek, ett rollspel. Finns många som har kört på andra världskriget- tema. Att jag ska behöva sitta här o försvara hur jag tänkte tycker jag går över gränsen. Det här är min hobby och jag har både en svensk och en sovjetisk uniform. Vad SS stod för är så hemskt att det är över människans förnuft att förstå. Det Nazityskland gjorde saknar motstycke och får mig att må illa. Det saknas ord. Nu har jag sagt det men det här är ett rollspel och några skall vara skurken också. Jag lägger nu ner min diskussion. Tack alla som varit med och diskuterat.

InläggPostat: 06 okt 2013, 19:13 

Tack Schultz. Du har förstått vad jag menar!

InläggPostat: 06 okt 2013, 19:17 

Förnamn: ola
Efternamn: melin
HMM tackar arrangörerna och spelare för mycket trevlig dag hoppas på fler CY!
ps vilken tur med vädret igen..

InläggPostat: 06 okt 2013, 19:50 

Förnamn: Joakim
Efternamn: Lindfors
Tack för spelet! Folk skriver att träfftagandet är bra och det var det säkert också! Sen finns det de som vägrar ta träff, eller de som tar träff, väntar tills att man har gått iväg och sen spawnar direkt på plats igen. Jag sköt ut en kille, han skriker träff(sprang helt öppet 5m från mig) och det var inget mer med det. Sen gick jag fram på samma ställe cirka 30sekunder efter att jag sköt ut killen och där var han levande och sköt åt ett annat håll. Jag sköt ut honom igen och sa till honom. Det är sådana spelare som förstör för alla andra och skapar dålig stämning...

InläggPostat: 06 okt 2013, 20:17 
Användarvisningsbild

Förnamn: Donald
Efternamn: Skruf
Gött spel alla, angående chroningen så uppfyllde alla kraven innan spel, vi godkänner INGA som överstiger VSAF:s chrono-regler. Men om man sedan byter cylinder eller byter fjäder efter chroning, då har man missat poängen med chroning och kan vara farlig för andra.
Vi kommer utöka spontan chroning nästa spel( jag chronade ca 20 pers random på banan och försökte leta upp misstänkta övertrimmare).

Chroning är till för vår allas säkerhet, har man problem med att bössan skjuter för kort, skaffa precisionspipa eller ställ HopUpen rätt.

Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 06 okt 2013, 20:32 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Kan inte uttala mig om hur träfftagningen och liknande såg ut. Men märkte som "fotograf" att spelet var ganska statiskt till en början.
Blåa hade ett bra tryck under andra halvan av spelet och ett väldigt bra samarbete.

Försökte att vara ur vägen så mycket som möjligt och inte ge bort era positioner utan att börja fota när ni sätt varandra, och hoppas ju att det gick bra ;)

InläggPostat: 06 okt 2013, 20:54 

Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Grymt event! Hade jättekul! väldigt fint uppstyrt!
Sen kan jag hålla med om vissa är dåliga på att ta träff och en del hårda bössor men kände inte att det var fullständigt ohållbart, det var några tillfällen här och var. Det var även väldigt starka vindar så kan mycket väl vara att bollarna stack iväg/dog precis innan de träffa fienden även om de såg ut att gå rakt mestadels av vägen.

Men antar att folk måste förstå att dom flesta är inte korkade. Man SER ofta att boll träffar och att motståndaren bara låssas som ingenting kommer bara ge dåligt rykte i längden antar jag?

Ser fram emot bilder! :)

InläggPostat: 07 okt 2013, 08:01 
Användarvisningsbild

Förnamn: Anders
Efternamn: Svensson
Vi (PMC killarna) från Fagra Skåne vill tacka för oss för denna gången för ett oerhört roligt spel med vad vi ansåg som mycket bra träfftagande (vist ingen är perfekt men inget stort vi hade att klaga på, vi kör ju mottot tar dem inte första träffen, skjut tills dem skriker!)

Sen om någon har något att klaga på angående oss med träff, vapen, avstånd eller liknande vänligen hör av er till mig.

Mvh Skane-smeden

InläggPostat: 07 okt 2013, 08:45 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Skruf skrev:
Gött spel alla, angående chroningen så uppfyllde alla kraven innan spel, vi godkänner INGA som överstiger VSAF:s chrono-regler. Men om man sedan byter cylinder eller byter fjäder efter chroning, då har man missat poängen med chroning och kan vara farlig för andra.
Vi kommer utöka spontan chroning nästa spel( jag chronade ca 20 pers random på banan och försökte leta upp misstänkta övertrimmare).

Chroning är till för vår allas säkerhet, har man problem med att bössan skjuter för kort, skaffa precisionspipa eller ställ HopUpen rätt.

Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

Kollades kulvikt också? Vet inte om jag hörde fel men jag tyckte mig höra någon som blev anklagad för lite hård bössa och han svarade att han visst hade chronat bössan och den gick inte över 100ms och att att det kanske kändes lite hårt var för att han körde 0,43 kulor!!

Så om jag hörde rätt kanske man skulle chrona med kulor från arrangören i tveksamma fall? (eller kanske alltid?)

InläggPostat: 07 okt 2013, 08:54 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Om det nu stämmer att den personen körde med .43-bulor, var det isf verkligen biokulor? Har nämligen inte sett bio högre än .30.

InläggPostat: 07 okt 2013, 09:14 
Användarvisningsbild

Efternamn: Steisner
Det skulle nog vara på plats med en kortare utbildning i hur kronografer fungerar för deltagande. Problemet kan vara att folk åker till Container Yard med en bakgrund utav att spela privat, där de kanske läser kronograf-resultaten annorlunda - om ens alls. Tänker man inte på det så mycket så låter det ju lätt som att det bara är utgångshastigheten i sig som är intressant i kronograferingsresultaten - och inte kombinationen mellan massa och hastighet.

InläggPostat: 07 okt 2013, 10:19 
Användarvisningsbild

Lurvski skrev:
Om det nu stämmer att den personen körde med .43-bulor, var det isf verkligen biokulor? Har nämligen inte sett bio högre än .30.

Inte en aning då jag bara hörde sporadiska ord från den något högljudda konversationen (hade fullt upp med att ducka kulor samtidigt). Men om man har dålig koll på att kulvikten så kanske man har dålig koll på vilka kulor man får använda? ...Eller så kanske man inte "orkat" läsa vad som gäller och inte har en aning om någonting? :)

InläggPostat: 07 okt 2013, 11:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Jättebra arrangerat Sea Shepherds, många tack! Extra plus-tack till Ghost som vi fick låna batterier av innan spelet (du får nya av mig när vi ses). :)

InläggPostat: 11 okt 2013, 18:00 

Förnamn: Daniel
Efternamn: Johansson
Kan konfirmera att 0.43 kulor användes. Såg killen tömma maggen när det var game off, gröna 0,43 :) spelet var slut så i teorin kan han fyllt dom efter spelslut.

InläggPostat: 12 okt 2013, 20:57 

Förnamn: Mats
0,43 m 100 trim Det är ngt som kan göra sönder skyddsbrillor och annat,

Callsign: cappet
Rank: Medic / explosive expert
Employeer: Pay me am yours
Service history: been there

Proud Member of Infidels

Favorite Quote:
Vi löser det

InläggPostat: 12 okt 2013, 21:20 
Användarvisningsbild

Va? 43:or ger lite högre anslag en bit bort men inget som skulle göra sönder skyddsglas eller annat.

Jag förutsätter att det du menar med "100-trim" är en bössa med M100 fjäder, dvs 320-350 FPS med 0.20. För det första måste man ha en rejält bra hop-up för att köra 0.43 med "100-trim", typ R-hop. Har man väl denna är det fullt möjligt men du kommer hamna på en utgångshastighet på ca 200FPS.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 96 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme