Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 09:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby 14:e Juli - 2013. Bogartpojkarnas Airsoft
InläggPostat: 14 jul 2013, 21:16 

Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Hej alla. Vi var många idag. Det var med facit i hand kanske lite för mycket folk. Men vi ville ha dit så många som möjligt så att Borås Tidning som var där kunde skriva om det och kommunen kan se att intresset finns för att bevara och rusta upp Bockaby. Nästa gång kommer vi ha en maxgräns på 120 st och då kommer spelet flyta bättre.

Tack för berömmet och vi tar åt oss av kritiken. Men överlag så verkade folk nöjda och stämningen god. Ett extra tack till dom som städade efter sig. :)

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:
https://www.facebook.com/pages/Bogartpo ... 9665293384

Senast redigerad av Tommy[BP] 20 maj 2014, 09:31, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 14 jul 2013, 23:13 
Användarvisningsbild

Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Tack för gott spel från Unknown Army (Tiger Stripe grabbarna)!

Var för första gången i Bockaby och måste säga att det var väldigt kul att få spela i lite "stadsmiljö" som omväxling.

Ang. 200 vs. CQB:
Det blev inte så mycket CQB med 200 pers men det behöver ju inte nödvändigtviss vara dåligt, jag ser det som en annan typ av spel.
Intensiv stadsmiljö strid helt enkelt!
- har aldrig gjort av med så mycket ammo Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

Att lägga ner så mycket tid på att arrangera liknande spel ska helst löna sig lite dessutom och det görs lättare om tillräckligt många kommer!
Behovet av Bockaby och liknande banor blir också mer påtaglig för nämndemän som annars inte är så insatta i hobbyn - 200 pers som sluter upp visar att behovet finns dock!

[Sidenote]

Tror att spelet hade varit mycket mer dynamisk (och dessutom bjudit på mycket mer CQB) om B3 funnits kvar (Att hålla B3 mot fyra potentiella flanker och 100 motståndare borde vara väldigt svårt och bjuda till intensiva CQB strider).
Tyvärr så innebar dess avsaknad att det var väldigt lätt att hålla folk nedbunkrade runt mittpartiet från hustaken på A1/C1 och A3/C2. Från bägge håll kom man inte längre än till presseningens kortsidor. Mitten av banan blev då ett no-man's land.

Vill bara poängtera hur bra det hade varit om man kunnat få uppbyggt nåt i mitten igen!
- Finns det nån klarhet än i om vi får lov att bygga upp nåt själva?

[/Sidenote]

Som tidigare nämnts:
Grymt jobb med presseningen, i mitten på plan så hade det inte gått att spela alls utan den!

Tackar ödmjukast för ett väldigt bra arrangerat och roligt speldag, helt klart värt resan från Ljungskile!

PS. Förslag inför nästa arr är att ha lite kopior på VSAFs "m/s vs. säkerhetsavstånd tabell" för utdelning vid chronografen :)

InläggPostat: 15 jul 2013, 01:25 
Användarvisningsbild

Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Vi i CIRU tackar för en kanon dag.

Jag håller dock INTE med de som tycker mängden folk begränsade så det bara blev lobba plast fram och tillbaks. Blå lyckades komma ner ända till C1. Jag var personligen uppe och vände i skogen vid 2 tillfällen (egenvald reträtt båda fallen) bakom A3 på spaning. Det var dock otroligt mycket svårare att ta sig fram osedd....
Dock kan jag hålla med om att för att få ett bättre flöde i spelet så är nog runt 120 personer optimalt.

Har sett och hört på andra håll om folk som gnäller om träfftagande (i vanlig ordning...) men för en gångs skull måste jag säga att jag inte håller med om det. Otroligt bra förbättring jämfört med tidigare spel på Bocken.

Ända egentliga riset jag har att ge är de som inte tar träff av granater utanför byggnader. Slängde 2 granater personligen som inte var i hus. Ena var perfekt, ingen som inte tog det. T.o.m de som var på tok för långt ifrån tog träff och gick. Den andra.... Närmsta person var inte ens 2m ifrån granaten. Den längst ifrån jag såg kan inte varit mycket mer än 4 meter ifrån. Ingen tog träff. Visst, detta var i sista timmen i sista spelet, men det är sjukt dåligt att inte ta träff på en granat som människor spenderar 50+ spänn på.

Edit: Glömde lägga till att på den andra granaten hör jag t.o.m ena killen fråga sin polare om dom inte var träffade men hörde inte hela svaret.. utan bara något om "sitter i skydd"....

InläggPostat: 15 jul 2013, 13:29 

Förnamn: Hampus
Efternamn: Jonsson
wanderingsoul skrev:
Vi i CIRU tackar för en kanon dag.

Jag håller dock INTE med de som tycker mängden folk begränsade så det bara blev lobba plast fram och tillbaks. Blå lyckades komma ner ända till C1. Jag var personligen uppe och vände i skogen vid 2 tillfällen (egenvald reträtt båda fallen) bakom A3 på spaning. Det var dock otroligt mycket svårare att ta sig fram osedd....
Dock kan jag hålla med om att för att få ett bättre flöde i spelet så är nog runt 120 personer optimalt.

Har sett och hört på andra håll om folk som gnäller om träfftagande (i vanlig ordning...) men för en gångs skull måste jag säga att jag inte håller med om det. Otroligt bra förbättring jämfört med tidigare spel på Bocken.

Ända egentliga riset jag har att ge är de som inte tar träff av granater utanför byggnader. Slängde 2 granater personligen som inte var i hus. Ena var perfekt, ingen som inte tog det. T.o.m de som var på tok för långt ifrån tog träff och gick. Den andra.... Närmsta person var inte ens 2m ifrån granaten. Den längst ifrån jag såg kan inte varit mycket mer än 4 meter ifrån. Ingen tog träff. Visst, detta var i sista timmen i sista spelet, men det är sjukt dåligt att inte ta träff på en granat som människor spenderar 50+ spänn på.

Edit: Glömde lägga till att på den andra granaten hör jag t.o.m ena killen fråga sin polare om dom inte var träffade men hörde inte hela svaret.. utan bara något om "sitter i skydd"....

Varför tog du inte på dig din dödsduk och gick fram och pratade med dem och löste problemet på plats?

InläggPostat: 15 jul 2013, 14:07 
Användarvisningsbild

Det borde jag helt klart gjort, största anledningen var att dom fortsatte rycka fram och jag stod i röret i mitten av ruinen emellan C1 och C2, så hade tagit lite tid att komma fram till dom. Och som sagt, knapp timme kvar, orkade inte direkt tjaffsa.

InläggPostat: 15 jul 2013, 14:30 
Användarvisningsbild

Förnamn: Fredrik
Efternamn: Andreasson
Jag får också passa på att tacka för ett grymt spel! Tyckte överlag att träfftagandet var bra, och det var skön stämning i spawn. :)

Fd. Septicemia

InläggPostat: 15 jul 2013, 14:42 

Förnamn: Lars
Efternamn: Freden
Tack för en trevlig dag.
Jag tyckte det var kul med så mycket folk. Klart att spelet blev lite stillastående men det var roligt att vara med om det och klart minnesvärt.
Jag tror jag stod nästan en timme och hade duell tak från tak med någon....

Träfftagandet tyckte jag kändes bra. Klart är att när det är så stora avstånd mellan husen så kan man få uppfattning att någon blir träffad när han egentligen duckar från kulor som man hinner se. Man kan tro att motståndaren rycker till som om han blivit träffad när han egentligen rycker till för att man hinner se kulorna komma mot sig..

Tack arr!!

InläggPostat: 15 jul 2013, 14:49 

Tack för alla fina ord. Väldigt uppskattat! Riktigt kul att arrangera när man hör sånt här :)

Jag har en fråga till er: Hur tyckte ni vår närvaro var på plan? Syntes vi arrangörer för lite på spelplanen eller var vi mest i vägen eller var det lagom? Fick ni den hjälp ni behövde? :)

Jag hoppas även att många av kan komma till vårt nästa spel på Bockaby den 14:e September. :)

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

InläggPostat: 15 jul 2013, 14:56 
Användarvisningsbild

Laneri skrev:
Tack för en trevlig dag.
Jag tyckte det var kul med så mycket folk. Klart att spelet blev lite stillastående men det var roligt att vara med om det och klart minnesvärt.
Jag tror jag stod nästan en timme och hade duell tak från tak med någon....

Träfftagandet tyckte jag kändes bra. Klart är att när det är så stora avstånd mellan husen så kan man få uppfattning att någon blir träffad när han egentligen duckar från kulor som man hinner se. Man kan tro att motståndaren rycker till som om han blivit träffad när han egentligen rycker till för att man hinner se kulorna komma mot sig..

Tack arr!!

Jag hade länge fighter från B2:ans tak mot både C2 andra våning och tak samt A3s tak, kan ha varit mot mig och i sådana fall - väl mött! Du fick mig till slut :)

InläggPostat: 15 jul 2013, 15:03 
Användarvisningsbild

Tommy[BP] skrev:
Tack för alla fina ord. Väldigt uppskattat! Riktigt kul att arrangera när man hör sånt här :)

Jag har en fråga till er: Hur tyckte ni vår närvaro var på plan? Syntes vi arrangörer för lite på spelplanen eller var vi mest i vägen eller var det lagom? Fick ni den hjälp ni behövde? :)

Jag hoppas även att många av kan komma till vårt nästa spel på Bockaby den 14:e September. :)

Det var inte svårt att få tag på er, ni fanns alltid i närheten vid Spawn eller bland bygnaderna.
Värt att nämnas är helt klart hur bra det sköttes vid "skarp skada", det tydliga beskeddet innan spel om vad som skulle göras vid skada var helt klart avgörande. Game Off samt Skarp Skada genljöd snabbt mellan leden och personal var snabbt på plats. Dessutom kom spelet snabbt igång igen tack vore god samordning!

Extra propps till den skadade som med stöd från lagkamrat och hoppandes på ett ben sa "Hjälp mig bara bort till spawn snabbt så att de andra kan fortsätta"!

Kommer gärna med på fler arr!

InläggPostat: 15 jul 2013, 23:33 

Förnamn: Jorgen
Efternamn: Smith
Någon som vet hur det gick för den skadade?
Annars tack för ett bra spel, det stora deltagarantalet tyckte jag inte var så märkvärdigt, lite större spelfält med mer skog hade varit kul. Hade öppnat för lite mer spel som typ hitta gisslan, slå ut motståndarledaren m.fl. scenarion..... Hoppas nu vi får ha kvar Bocken i många år till....
Ps, anmälan redan gjord till 14:e sept.

InläggPostat: 16 jul 2013, 09:26 
Användarvisningsbild

Hur gick det med artikeln i Borås Tidningen eller vad det nu var?

InläggPostat: 16 jul 2013, 10:39 

00? skrev:
Någon som vet hur det gick för den skadade?
Ps, anmälan redan gjord till 14:e sept.

Kopierar detta från vsafs facebooks sida. :) "Pratade precis med kotten och han sa att det var lugnt bara stelt och ömt i knät. Och han hälsar och tackar alla som hjälpte han av banan och ett extra tack till 'sjuksyrran' som var på plats"

Så tur att det inte var värre. :). Hoppas knät blir bra på dig snabbt igen.

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

InläggPostat: 16 jul 2013, 19:31 
Användarvisningsbild

http://m.expressen.se/gt/ledare/spelarn ... artner=www

Expressen artikel om Bockaby

http://www.bt.se/nyheter/boras/

11:e artikeln uppifrån är om Bockaby i Söndags
- Går tyvärr inte att direktlänka till den.
Väldigt lite text men 9 bilder kom med. Synd att de inte var med i början när alla 200 var samlade :(

InläggPostat: 19 jul 2013, 13:39 

Ja det var synd att dom inte var med på samlingen. Fråga dom allt men dom orkade inte vänta 35 minuter . Dom lovade oss en större text också. Dom skickade oss en sommarjobbare som inte verkade så intresserad. Men bättre än inget antar jag, Nästa spel den 14:e september ska vi ordna en som vill vara där :)

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

InläggPostat: 24 jul 2013, 23:04 

Förnamn: Mathias
Efternamn: Staleback
Grymt kul tycker vi från U.S.A.F :D
Vi kom i det blåa laget och en stor stjärna till grabbarna i Legion som samlade oss för grymt taktik snack.
Det röda laget gav oss en jä*la match.... all heder :D :D

Stooort tack till vår systerklubb Bogartpojkarna Snyggt jobbat killar :D

Nått vi la märke till var att det sköts mycket i saftyzone av många!
där ska man kunna ta av sig glasögon/masker utan att fara illa.
i utkanten av banan ska man kunna skjuta in vapnet efter spel
inskjutning o.s.v.

men i stora hela var det en kanondag och det ska bli fler kanon dagar med flera av er :D :D :D

InläggPostat: 31 jul 2013, 11:48 
Användarvisningsbild

Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Nu finns det ännu ingen tråd för spelet 14 september, och jag överlåter till arr att skapa en sådan. Men jag undrar om ni även i fortsättningen kommer att tillåta högre trim även inomhus? Jag tycker det låter ganska farligt (för alla andra) om man får gå med en auto-B bössa skjutklar när man rensar hus.

InläggPostat: 31 jul 2013, 21:46 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robin
Efternamn: Bergwall
Du kan vara lugn kompis,
det blev ner röstat rejält vid genomgång så bara CQB var tillåtet inomhus :)

InläggPostat: 31 jul 2013, 21:53 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Tror det Janos menar är om Bogart skall fortsätta försöka köra Auto A och B i byggnader (med dess säkerhetsavstånd).
Och som Bergis sa, så blev det massivt nedröstat så det lär inte bli något problem. :)

InläggPostat: 02 aug 2013, 12:40 

Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
Ja precis. Det blev ju cqb förra gången :). När lägger ni upp nästa spel ? För det blir väl ett ?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme