Förnamn: ernes
Efternamn: handzic
Tja,
Jag ska försöka hålla mig kortfattat, min väns AK47a funkade inte idag när vi höll på att testa vapnet innan lördagspelen. Den kunde liksom inte få iväg ett skott, vi trodde först det var hans batteri men det var det inte eftersom det funka på mitt vapen.
Men, vi tror det är en kortslutning någonstans i vapnet som har med avtryckaren att göra. Batterit blev ganska varmt på mindre än 45sekunder när man höll på att trycka på avtryckaren. Ingen av oss har någon erfarenhet alls av att öppna ett vapen. Men Rödastjärnan har stängt imorgon så de kan inte heller hjälpa oss.
Vi ska på lördagspelet i Borås
Någon som känner igen detta som kan komma med råd om vad som skulle kunna göras?
Clp. Shithead skrev:
Tjenare Ernes det är Anders, Bastians bror. Ring upp honom och snacka med han lite så kan vi träffas imorgon jag kan nog ta en titt på den
Hej Anders,
Troligen så är det så att det inte är någon kortslutning i bössan iaf. När vi tittar närmare på gearboxen så ser det klart och tydligt ut att när vi trycker in avtryckaren så vill gearboxen gå igång och man ser att den kämpar men det finns en spärr där som är i vägen för kugghjulet, vilket vi tror är att kugghjulet snurrar åt fel håll! Men lödningen med kablarna är korrekt, vi kollar med andra kablar nu och det verkar vara korrekt. Vi fortsätter att pilla lite smått här men om vi inte fixar det så hör jag av mig till er imorgon! Kan du skicka ditt mobil nummer i PM? Min syrra är i Barcelona så jag vette fan hur jag ska få tag i Bastians nummer.
Förnamn: Anders
Efternamn: R
Okejdå men i värsta fall så öppnar jag boxen och tittar så att allt sitter som det ska. Är något paj så har jag en låda med massa reserv delar (både extern och internt) så de går nog att lösa
_________________ "The strength of the team is each individual member. The strength of each member is the team."
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
En allmän rekommendation är att lämna de medföljande Ni-Mh batterierna i närmaste batteriholk då de är i princip värdelösa jämfört med Li-Po. Det finns säkert någon som kan låna ut ett batteri eller två på lördag om inte annat.
Jag tror att eXedit är en förklaring på spåret. Prova att sparka igång ett starkare batteri så är det möjligt att det löser sig enkelt. 8.4v Ni-Mh är klena och klimatkänsliga batterier.
Tyvärr så är det så att Rödastjärnan inte hade några LiPo batterier till min JG G36a eller min väns Cyma AK47a så vi var illa tvungna att använda de här kassa 8.4 Ni-Mh.
Men vi har iaf hittat felet och det ligger i de klena batteriet, han bytte ut motorn och spände åt fjädern och nu så orkar batteriet inte med det helt enkelt. Han ska ta med vapnet till jobbet imorgon (han är elektriker) så han ska löda tillbaka till den gamla motorn så bör det nog fixa sig tills vidare.
Vi båda får köpa LiPo så snart som möjligt.
Men jag kan ju göra en efterfrågan här och nu ifall någon vänlig själ har LiPo att låna ut tills på lördag till en Ak47a eller G36a så vore det kanon annars får vi använda det vi har.
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Det är inte så att han råkade löda kontakterna fel, dvs att motorn snurrar åt fel håll? Om han vart inne i boxen är det ju också möjligt att anti-reversal latchen hamnat fel.
Schultz skrev:
Det är inte så att han råkade löda kontakterna fel, dvs att motorn snurrar åt fel håll? Om han vart inne i boxen är det ju också möjligt att anti-reversal latchen hamnat fel.
Det är just det som händer, motorn snurrar åt fel håll ja men om man tittar på +/- polerna på kablarna så sitter de rätt! Kanske fabrikat fel att man angett plus/minus på fel ställen haha?
Det löser sig imorgon på ett eller annat sätt! Hoppas jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori