Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 10:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: En undran&fråga.
InläggPostat: 11 apr 2006, 19:41 
Användarvisningsbild

Jag är relativt ny, men efter att ha läst lite i senaste protokoll, så undrade jag om vsaf marknadsför sig och reklamerar mycket? För annars kan man om man vill kolla med nordstan om man kan få ställa upp ett par bord om information etc, om man får ihop flera och lägger lite utgifter kanske detta skulle funka, det skulle även locka nya människor?

Hata mig inte nu om ni anser att detta var dumt sagt :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 apr 2006, 19:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Vi ska till GothCon till helgen. Där har vi iaf mer rätt målgrupp än alla barn i nordstan ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 apr 2006, 19:46 

Jag tycker det låter som en bra ide faktiskt, det öppnar ju mer för allmänheten och så. Sen får ju fler inblick vad airsoft verkligen är många kanske tycker det är negativt eftersom dom inte riktigt vet vad det är, men om man nu gör något sånthär så kanske många ändrar sin inställning till det hela och ser det mer positivt. Det tror jag i alla fall :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11 apr 2006, 21:33 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Ett av våra mål är att informera och bygga en god relation med allmänheten för att främja hobbyn. Så det är helt klart rätt spår, dock tror jag ett bord i Nordstan kan göra mer skada en nytta i dagsläget. Hobbyn är i mångas ögon väldigt kontroversiell och blir det alltför mycket ståhej och "felvinklad" media kan det gå illa, då vi inte har hunnit bygga någon stabil grund att stå på än (England, Stater i USA, Tyskland och flera andra länder i Europa har t.ex. en mycket tråkig utveckling). Tanken är att genom Svenska Airsoftförbundet jobba på en nationell nivå för att stärka hobbyn i grunden och genom föreningen ta små steg som att t.ex. ställa upp på Gothcon och liknande. När vi väl har något sabilt att luta oss tillbaka på är ett bord i Nordstan kanske inte så dum idé iaf. (Kanske inne på Tradition eller Hobbex?).

Kul att du/ni är taggade att främja hobbyn (ett bra första steg är att gå med i föreningen :wink: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 apr 2006, 04:24 

En sak till att media skulle kunna göra det till en negativartikel istället för en positiv är väl att vapnerna är gjorda för att likna ett orginalvapen men samtidigt så har man ju strika regler om hur vapnet får fraktas. Det med att placera sig nere vid hobbex eller EB Games är ju ett alternativ men då krävs det nästan att man delar ut flygblad eller liknande, eller om man sätter upp någonform av afficher för att locka fler människor. Kanske är det ger en negativbild av Airsoft att sätta den uppe på plan1 i nordstan eftersom det går förbi väldigt många pansionärer men det är ju inte direkt våran målgrupp men ändå inget illa menat mot dom men alla vet ju vad dom tycker om saker och ting har dom fått försig något så är det så oftast. Men jag tror att ett bord med information om Airsoften och att det visas upp skulle leda toll en positiv kurva av dom som besöker våran "utsällning". Hoppas vi kan hitta någon fin lösning :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 apr 2006, 10:12 
Användarvisningsbild

Jag kan ge en inblick hur VSAF senaste "publika" framträdande utföll på ett rollspelskonvent i Borås, BSK23.

Jag, Bamse och Hokke var där, vi ställde ut i full mundering och stod där i 3 timmar. Efter rykten om att media skulle vara där blev vi utslängda med huvudet förre pågrund av att vår verksamhet var för "high profile" som det så vackert hette. Ha då i åtanke att de sålde ändå vassa svärd, djävlar och annat gothics och enligt min mening mer uppseendeväckande än oss tre. Nu är väl hela historien aningen mer komplicerad men den återger ändå vad som hände.
Kuriosa i detta var att media var aldrig på plats och ryktena var bara rykten.

Nu skall jag med flera på Gothcon, återigen som utställare. Denna gången är vi mer förberedde och vi kommer ha en liten annan tappning på det än sen innan. Framtiden får avgöra hur det går.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 apr 2006, 20:31 
Användarvisningsbild

krokodilen skrev:
Ett av våra mål är att informera och bygga en god relation med allmänheten för att främja hobbyn. Så det är helt klart rätt spår, dock tror jag ett bord i Nordstan kan göra mer skada en nytta i dagsläget. Hobbyn är i mångas ögon väldigt kontroversiell och blir det alltför mycket ståhej och "felvinklad" media kan det gå illa, då vi inte har hunnit bygga någon stabil grund att stå på än (England, Stater i USA, Tyskland och flera andra länder i Europa har t.ex. en mycket tråkig utveckling). Tanken är att genom Svenska Airsoftförbundet jobba på en nationell nivå för att stärka hobbyn i grunden och genom föreningen ta små steg som att t.ex. ställa upp på Gothcon och liknande. När vi väl har något sabilt att luta oss tillbaka på är ett bord i Nordstan kanske inte så dum idé iaf. (Kanske inne på Tradition eller Hobbex?).

Kul att du/ni är taggade att främja hobbyn (ett bra första steg är att gå med i föreningen :wink: )
aha okej :)

hehe ja, jag får snart min lön, då kommer en liten summa till föreningen ;P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 apr 2006, 20:24 

Ett litet förslag för framtiden.

Tryck upp ett enkelt svartvitt häfte där ni tar upp de vanligaste myterna och felaktiga uppfattningar om Aisoft hobbyn och red ut varje begrepp på ett lättförståeligt men neutralt sätt. Ta även med en summering av de lagar som gäller på begriplig svenska samt de etiska regler ni följer. Dela sedan ut dessa på konvent för att ge folk en bättre och mr korrekt bild av hobbyn samt visa att ni är seriösa människor med en kul hobby!
I de fall skolor där konvent har en källarskjutbana för luftgevär kunde ni ev anordna provskjutningar (disskuterade detta på konventet och vet att det är ytterst svårt att anordna, men på en skjutbana borde det väll vara möjligt?)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme