Förnamn: Tim
Efternamn: Brogren
Hej! Idag fick jag min första egna ASbössa och det känns helt kanon:) Det blev en Dboys AK74M. Magasinen som jag köpte till är av märket SRC och de sitter inge bra i bössan alls tyvärr:/ De wobblar och kan lätt dras ut utan att mag releasen trycks in. Min fråga till er är då (blir ju faktiskt fler än en fråga iofs): Finns det fler som har haft samma problem? Kanske har ni hört om nån annan med samma problem? Ja, kan ni hjälpa mig att få dem att sitta så skulle jag bli väldigt glad:) /Tim.
_________________ ”Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you’re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!”
Jag kan i alla fall dela med mig vad jag har lärt mig. Jag fixade det nämligen;) jag skrapade ner gjut-skarvarna på magasinet. Nu sitter magasinet fast i bössan, matar alla kulor utom de sista 5 men sitter inte helt som berget. De kanske de inte brukar göra det på den sorterns bössor:P
_________________ ”Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you’re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!”
Förnamn: Andreas
Efternamn: Lofving
Har sex SRC mag till min cyma aks74u. Ett par av dem vobblar mer än andra, men har inte varit några problem med matningen. När jag körde dessa mag i min ak47 uppstod dock eldavbrott om inte tryck lades mot magasinet emellanåt.
Kanske går att stabilisera med tejp runt magasinet längst upp?
_________________ -Living, Loving, Löfving- ODA 162 18D
Nej, jag tror inte det. Haken klickar liksom inte i lika gött som den gör med kompisens magasin (tror det är MAG). Såg på ASsverige om din hemsida Skepparn! Att fixa magasin får du gärna skriva artiklar om och filma när det behövs till din hemsida. Stort tack för hemsidan förresten, lärt mig mycket där och Deans-kontakterna löddes med hjälp av din videoguide! (lite OT, hoppas det är lugnt med admin._.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori