Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 23:12

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Fler pauser - is good
InläggPostat: 13 maj 2011, 19:09 
Användarvisningsbild

Man kanske inte skall ha inställningen att varje sön skall bli ett episkt scenario ala storspel för då blir man bara besviken.

För mig är sönspel där jag finslipar mitt kitt, och min färdigheter för att köra 100% på storspel. Och det kräver nästa att man kör fullt ut utan pauser då man blir mer uthållig på storspel.

InläggPostat: 13 maj 2011, 23:08 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Alla är vi i olika stadier och vill utveckla olika färdigheter. Ju längre man spelar ju mer vill man lyfta sporten till mer realistiska nivåer, andra vill ha sporten som en söndagsträning, en del vill bara träffa kompisar.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras strävan och olika mål.
Det är personen som arrar att fritt lägga upp hur spelet ska gå till, sedan är det upp till spelaren att välja om han vill spela det.
I vår förening får alla medlemar arra och testa olika senarium så det är bara att köra på, vi ser gärna att fler arrar.
Dock är det så att många av oss är vana vid att det är spel hela dagen och vill få ut max av en dag. Att äta sker under strid och är en taktik i sig, andra väljer att äta i respawn.
Spelstart är kl:1100 och då ska alla vara klara. Det ingår i reglerna, så inget slarv här tack.
Om det behövs tid att prata taktik under spel är det bara att samla ihop sitt lag i respawn och sedan komma ut med förenade krafter.
Jag vill också passa på att lyfta vikten av att ta träff, är man det minsta osäker så ta träff, att inte ta träff eskalerar till att ingen gör det till slut och då är vår sport sabbad. Att ta träff och agera som en sann gentleman i vår sport ökar respekten hos medspelare. Vi är proffs och gentlemen så vi spelar med respekt och vi spelar schysst.

Det är härligt att läsa om alla ideer så sätt i gång och arra jag vill gärna testa era spelupplägg. Appslapp är det bättre med foten?

over and out.....

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 16 maj 2011, 16:33 
Användarvisningsbild

Förnamn: Gabriel
Efternamn: Nyberg
Jag tycker att det är bäst att inte bryta upp tempot, som många har påpekat kan man alltid käka i spawn eller vid lite lugnare partier under striderna. Behöver man energi snabbt kan man ju alltid äta något med hög glukoshalt. Men visst, jag skulle kunna tänka mig att pröva; det är ju ändå ett rätt bra sätt för vi lite nyare spelare att snacka lite mer avslappnat och lära känna lite nytt folk!

InläggPostat: 17 maj 2011, 22:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: A
Efternamn: T
Personligen tycker jag det är upp till var o en, vill man ta en break och äta tjöta röka, kissa, bajsa, eller något sådant, eller bara fippla med sin nya prylar så ska man få göra det. Så länge man har sin dödsduk på sig, och man inte är aktiv i spelet.

För er som har söndagarna för finslip för storspel och annat, well, ni får väl bara ta och acceptera att vi alla är olika, och vi alla kommer göra olika saker, och airsoften bara är en del av ens helg. Men jag kan hålla med er om att man behöver inte ta en generell tid att breaka mellan någon viss timma, och inte heller som "inaktiv" spelare förstöra för andra som fortfarande spelar.

Men den som säger att jag inte får fika när jag känner för det honom / henne kommer jag krypa ner hos en kväll när ni mist anar det och göra smutsiga saker med :P

"Work out your own salvation with fear and trembling."
Philippians 2:12

BOHICA

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme