Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Tjipp,
Tänkte höra om ni har några tips och goda råd kring vad jag kan skaffa för handskar som är lämpliga för vinterbruk? Jag minns t.ex. senaste nyårsspelet i Bergsjön med -18 grader, huva!
Så vad finns det för handskar/vantar som är rejält varma, men ändå tillåter en att skjuta och hantera sitt vapen och utrustning dugligt?
Förnamn: Peter
Efternamn: Nilsson
Förra vintern körde på ett par tjocka stickade handskar + ett par vanliga arbetshandskar i läder ovanpå dom. Varmt och gött och stod emot väta och vind, nackdelen var väll att fingrarna blev något osmidiga.
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
jag körde med lagom lätt fodrade fingehandskar för vinter jobb, till det hade jag tum vantar i ljuspäls fästa mes snöre runt handleden. då kunde man snabt kasta av avtryckarvanten när det hättade till.
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Eller så går du till kvibergsöb och köper ett par norska skytte vantar, tjocka och varma visst haha dem ser inte så snygga ut med en tum och avtryckar finger "del" som sticker ut, men dom gör sitt jobb och du slipper ta ut handen 35kr för paret. Mvh/Adrian
Jag spelade hela förra vintern med vanliga tunna handskar, men hade Houdini Power Wrist Gaiters runt vristen som håller handleden varm. Så länge man har en handske som täcker hela handen och inte har några hål, så klarar man igenom sig det mesta. Nyckeln till att inte frysa om fingrar och fötter är att främst att vara varm (inte svettig) runt hjärtat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori