Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 07:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Cyma AK47 (CM046), duger denna?
InläggPostat: 27 nov 2010, 18:27 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag är en fräschregistrerad medlem i forumet, med planer att gå med föreningen, och tänkte ta mig friheten att visa upp mitt användarnamn i ett lite halvtrist inlägg;

Jag är helt såld på att skaffa en AK-modell i riktigt bastant utförande som min första något större airsoft och har siktat in mig ordentligt på Cyma:s AK47 (http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=10334) - och jag har två frågor:

- Utgångshastigheten är, enligt länkad hemsida, alldeles på håret av VSAF:s regelverks maxgräns vid utespel. Om vi leker med tanken på att siffrorna efterlevs i praktiken, är regelverkets maxgräns absolut eller finns det en viss tolerans för små marginaler i respektive riktning? (alternativt, vad behövs för att sänka utgångshastigheten något?)

- Finns det möjlighet att montera extra riktmedel på denna modell, om så, vilka passar och/eller vilka tillsatser kan jag behöva?

Åsikter passar alldeles utmärkt att ventilera, om jag är helt ute och snorklar så är det bara att säga till.

Inläggsrubrik: Re: Cyma AK47 (CM046), duger denna?
InläggPostat: 27 nov 2010, 20:23 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Hej och välkommen.
AK47 är inte riktigt min grej med det finns flera i föreningen som är riltigt bra på dom.
När det gäller hastighet så brukar återförsäljare överdriva en hel del. Med Blowback tappas en del effekt till blowback funktionen men det ger en grym känsla. Tror att du hamnar straks över 105ms med 0,25 kulor i så fall blir det ett säkerhetsavstånd på 5m vilket är det vanligaste i föreningen. Vi mäter upp bössan för dig innan spel. Cyma gör bra bössor för ett mycket bra pris.

AK 47 kan bli riktigt pimpad men jag är inte expert på det, prata med sporty, sPunk eller någon av dom andra ryssarna. :-P

gött !!!

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

InläggPostat: 27 nov 2010, 21:28 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Okej, men det låter ju helt godkänt. Att säljarna överdriver är ju ett faktum, men jag blev lite orolig när några gossar på Youtube tydligen klockat in sina apparater på väldigt olika hastigheter... men så vet man ju aldrig bakgrunden.

Jag kommer nog göra en beställning mot början av kommande veckan och om någon tycker jag är ute på fel spår så är det bara att protestera innan dess.

Steget efter det blir väl att fixa lite mer vintervänliga kläder så man vågar vara med och panga lite i vintervärmen.
:idea:

InläggPostat: 27 nov 2010, 22:39 
Användarvisningsbild

Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Tjena Borka och välkommen till forumet. Du är så välkommen till föreningen och när du känner för det.
AK's har ju en viss laddad status för många, även för mig som ändå aldrig ägt en ännu.
Det går faktiskt att pimpa o greja en hel del med sin AK, vilket kanske inte just detta forumet visar, men om man surfar runt lite så ser man ibland en del rent av poetiskt vackra bössor o andra rent av futuristiskt, cybernetiska tolkningar på ett vapen som ändå har ett halvt sekel på nacken! ;)

Lycka till med valet av AK. Det finns de som är mycket visare än mig inom det särskilda området så därför ordar jag inte mer om det. :)

//W

InläggPostat: 28 nov 2010, 23:47 
Användarvisningsbild

Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Utgångshastigheten på de där brukar nog vara alldeles perfekt för skogs-spel.

En AK-47 är ju alltid en skön klassiker, men det kan vara värt att tänka på att den inte längre används av ryssarna inom militären(?), så hade kanske vatt värt att skaffa en någon modernare variant om du tänkte satsa på nutida stil...

men som sagt, en ak 47 är alltid klassisk och passar till alla andra b-statsstilar och zånt.

Dessutom så kan du inte sätta på sikten på denna utan att meckla med nån spik-och-spadhandtagslösning (eller skifi-rail-handtag där siktet hamnar sjuktlångt fram) , medans de lite modernare ak-varianterna har ett fäste för sikte (behöver adapter) på vänster sida av kroppen.

InläggPostat: 29 nov 2010, 00:07 
Användarvisningsbild

Förnamn: David
Efternamn: K
Har redan informerat honom att man får skruva fast en skena på sidan, en sån som redan finns på i stort sett alla modeller AKM och framåt (bra för framtida läsare).

Airsoftare är för rädda för verktyg.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme