Förnamn: Peter
Efternamn: Nilsson
Tjenare alla! Jag hade tängt att skaffa mig en press pipa till min A&K MK43/M60, men kan inte hitta någon för just den. Så undrar om alla pipor fästes likadant i hopup huset eller om det är olika på olika typer av bössor? Eller måste man bara skaffa sig en pipa som är i rätt längd?
Och nu när jag ändå skriver kan jag ju slänga in frågan jag har angående Hopup gummi. Hade nämligen tängt att slänga in ett nytt hopup gummi i bössan men vilka är bra och vilka passar? Vad mer behöver man än gummit för att förbättra hopup:en eller räker det?
Generellt sett så ser alla AEG innerpipor likadana ut, mät din gamla pipa för att få fram vilken längd du ska beställa. Vad du kan uppgradera i hopuphuset är främst gummit och spacern, personligen kan jag varmt rekommendera guarders silicon-gummi, åtminstone till låg/medium trim, till högre trim (>M130) kan man behöva hårdare gummi. Spacern har jag aldrig testat andra än standardspacers som i stort sett bara är en kort bit gummislang men det finns så kallade H-spacers, har som sagt inte testat dessa själv så hur stor effekt de har får någon annan svara på, tror dock det är först när du letar efter sniper-precision som du börjar se fördelar av den. I övrigt kan du ju alltid täta hopupenheten med till exempel teflontejp för att få ett så konsistent luftflöde som möjligt och på så sätt få en mer konsistent kulbana.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori