Inläggsrubrik: Re: "HL"-bomb scenario - Söndag 24 Januari 2016
Postat: 20 jan 2016, 09:23
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Inte vad jag vet, men ofta skrivar man upp sig hyffsad sent på veckan. Med rådande väder blir många lite extra avvaktsamma. Ge det tills lördag lunch-ish, sen kan man ju överväga att ställa in eller genomföra, beroende på deltagarmängd och egen lust/villja
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Postat: 20 jan 2016, 09:54
Förnamn: Patrik
Efternamn: Zetterlund
Voodoo 1 skrev:
Inte vad jag vet, men ofta skrivar man upp sig hyffsad sent på veckan. Med rådande väder blir många lite extra avvaktsamma. Ge det tills lördag lunch-ish, sen kan man ju överväga att ställa in eller genomföra, beroende på deltagarmängd och egen lust/villja
Jo, jag känner ju förstås igen det själv. Fast mitt i veckan brukar man åtminstone kommit upp i fem deltagare
Men jag håller det öppet och hoppas att vädret passar mina högt ärade medspelare!
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Postat: 20 jan 2016, 20:02
Vi anpassar oss färstås till situationen när dagen kommer, spel blir det hur som helst. MEN det är ju klart så att vi blir fullt tillräckligt många för att ordna med flera lag till bombspelet!
_________________ Nordland.
1:Som krigshistoriskt intresserad så blev mitt nick blev Nordland, som stred under VK2 mot överväldigande odds med inte gav med sig.
2: Angående Azov så är det reenactment iom att Azov stridit i Flecktarn och med vapen från väst.
Postat: 24 jan 2016, 21:28
Förnamn: S
Efternamn: N
Tack för idag. Trevligt trots vädret!
Däremot tyckte jag inte reglerna funkade optimalt när man var två lag. Det blev lätt att lag A apterade bomben, försvarade den tiden ut, fick med sig kortet och sen när de gått tillbaka till spawn hade lag B apterat och intagit bra försvarspositioner så att de var i princip omöjliga att slå ut innan bomben hunnit gå av. När B då gick tillbaka med kortet apterade A bomben och så fortsatte det.
Men det var bara en liten kommentar. Jag är nöjd med dagen ändå!
Postat: 25 jan 2016, 10:23
Japp, inte helt genomtänkt från min sida/lite för få för tre lag. Kompromissen blev dock inte riktigt som den borde. Det var dock gött att komma ut i skogen, trots blötsnö och dimma. Vi hade ju trots allt rätt go stämning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori