Inläggsrubrik: Spel 25 april Kvistdalen special? INSTÄLLT, vanligt spel
Postat: 27 mar 2015, 12:47
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Vi har ett gäng, typ 10, goa gubbar som vill prova airsoft som en kompisgrej lördagen 25 april. Föreningen har inte mer än 3 lånebössor, så det behövs att fler medlemmar tar med sig. De är beredda att betala för nöjet, men vill bara spela med varandra.
Problemet är att om vi är några som kommer och lämnar gear och instruerar så måste vi sitta där och vänta på att de ska bli färdiga efter ett par timmar. Länk till Kvistdalen:http://www.vsaf.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=6787
MEN, eftersom det är en lördag tänkte jag att om de spelar kl.12-14 så kunde man avsluta med att vi kör över dem och sedan kör ett vanligt lördagsspel fram till 18. Så de som ska ta med extrabössor egentligen bara behöver komma tidigare till spelet.
1: Låter det kul att köra ett lördagsspel i kvistdalen lite tidigare? 2: Finns det några som har ett par utlåningsbara bössor de kan ta med sig? Ersättning blir väl hundra spänn per bössa typ, tänker jag.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Inläggsrubrik: Re: Spel 25 april Kvistdalen special?
Postat: 27 mar 2015, 13:23
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Låter som en bra ide men hur kommer vi runt faktum att man måste leverera bössa och sedan vänta 2h på att dom skall spela klart?
Kvistdalen är ju ganska stor, vi andra kanske skulle kunna hålla oss på ena sidan av banan och dom Goa gubbarna på andra sidan? Om dom bara är 8-10 pers så behöver dom ju inte hela området direkt?
Eftersom området blir ganska mycket mindre än vanligt så skulle vi i vsaf kanske kunna köra ett spel där vi endast kör med pistol tills vi får tillgång till hela banan?
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 27 mar 2015, 15:57
Förnamn: T
Efternamn: S
Som Zemet säger så kan ju resterande hålla till i skogsområdet och spela där medans "gänget" huserar bland alla skydd.
Jag misstänker att "gänget" inte kommer till kvistdalen för att spela i skogen oavsett så det borde väl inte vara några problem?
Lägg sedan till att nybörjarna får bli Natos nyrekryterade (från XE) fredsbevarande styrka som ska in och stävja våldsamheterna. Dvs, skjuta på båda lagen samtidigt, alternativt det laget som sitter närmast.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Postat: 27 mar 2015, 21:53
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Jag är på "skarp" övning då men har en ak4 och en ak5 som jag kan låna ut förutsatt att nån kan hämta dom ett par dagar innan, helst i början på veckan.
Postat: 30 mar 2015, 21:54
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Hmm, vi skulle kunna köra en idé jag har, ett fullstort scenario på hela utökade Kvistdalen, från kl15-20. Om Gubbarna spelar 12-14 så plockar de samman samtidigt som vi kittar på, och arr har haft tid under hela eftermiddagen att sätta upp spelet. Skulle det funka? Jag behöver veta om det är för sent för folk? Det måste finnas nån som kan låna ut flera reservbössor, så det inte behövs 3 pers för att vi ska komma upp i 10.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori