Förnamn: simon
Efternamn: lindquist
Vi i Happy Lemon tänkte försöka dra igång lite spel på onsdagskvällarna framöver. Med lite tur kanske vi iaf kan få ett hyffsat deltagande. Vi kommer försöka fokusera på enkla spel med ganska mycket "fart" och inte så mycket stillastående.
Spelupplägg: Vi kommer ha två lag, ett blått och ett rött. Man väljer själv vilket man vill tillhöra. Skulle det se för ojämt ut fixar vi det på plats.
Vi kommer att försöka välja en relativt liten "spelplan" så att vi kan hålla ett fartfyllt spel med inte allt för mycket gående fram och tillbaka till spawn. På spelplanen kommer vi placera ut 6 föremål 3st blåa 3st röda. Vi kommer dela ut kartor som dessa 6 kommer vara markerade på. Vi kommer inte markera vilken specifik färg de är på de olika föremålen utan bara vart det 6 ligger. Uppgiften blir att först och främst lokalisera så många utav föremålen men kan, ta föremålen med sitt lags färg, föremålet räknas som taget då en i laget plockar upp det och det är därmed ur spel, samtidigt ska man hindra motståndarna från att ta sina föremål. Man får ett poäng för varje föremål som man tagit och ett poäng för varje föremål som motståndarna misslyckats med att ta . Man får inte flytta på motståndarnas föremål bara försvara det.(Kan bli små ändringar beroende på vad för föremål vi kommer använda)
Respawn: Sker när man är 2 eller fler i spawn.
Medic: Alla kan medica, detta genom 1 min handpåläggning. Alla kan bli Medicade en gång därefter går man till spawn. Frivillig bleedtime på 5min.
Skulle vi bli såpass få att vi anser att vi inte kan genomföra ovanstående scenario kommer vi ändra till någon form at ctf eller så.
Bra om folk kommer så förberädda som möjligt så vi kommer igång med spelandet. Radio är väldigt bra om ni har. både roligare och lättare att spela när folk har radio speciellt när man lär sig använda det bra.
_________________ Nick: Fungie Lag: Happy Lemon
Senast redigerad av Fungie 17 jun 2014, 14:17, redigerad totalt 2 gånger.
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Självklart skulle vi kunna lägga spelstarten en halvtimma senare om det passar bättre för folk men vi tänkte försöka komma igång så tidigt som möjligt för att kunna spela hyfsat länge och så att det inte blir allt försent.
Men ge oss förslag på vad som passar er bäst! Som Fungie skrev så kommer vi försöka arrangera fler kvällsspel på onsdagar om det finns intresse
Förnamn: Peter
Efternamn: Lundqvist
Den tiden är ett gränsfall för mig också. Kommer hem från jobbet 1645 i bästa fall och bor i Alingsås så det blir ganska tight. Men det går ju att lösa genom att packa och göra allt klart i förväg så får man väl skippa duschen och ta en burgare i bilen på vägen bara. Allt går ju att lösa om man vill.
Förnamn: Patrik
Efternamn: Degerstam
Tjenare! träffade några utav erat folk på VSAF på en mässa för ett tag sen och jag har varit intresserad av Airsoft innan. Så tänkte kolla med er om man kunde komma till erat spel på onsdag och kanske vara med o testa om någon har en bössa/gear att låna ut. Har inte spelat airsoft innan så tänkte jag hör med er på denna tråden om det gick bra att hänga på för att se lite mer. Har lagt ihop en lista på Röda stjärnan som bara är att beställa men känns bra att testa innan man spenderar pengarna Ha de gött! P.S här är listan av grejer jag plockat ihop, om någon orkar kolla igenom den och komma med förslag så är det välkommet. 24266 Teesar Tactical Side-Zip Boots Multicam® 45 (12) (skor) 16919 101 INC Combat Shirt Multicamo Large (tröja) 25372 BDU Byxor Multicamo Large (byxa) 24841 101INC Stridsväst Flex Multicamo (väst) 25350 Emerson Fast Carb Helmet Tan (hjälm) 28010 Smith Optics Elite Outside The Wire OTW Multicam (skyddsglasögon) 23135 Jing Gong 608-KV G36KV (bössa) 16261 Knä och armbågsskydd TAN (knä och armågsskydd) försöker skaffa något slags "snyggt" utseende. D.S
Tjena ProPatrik! ska kolla med Fungie om han vet om vi kan få tag i en lånebössa till dig, vet inte vad det kostar att låna en men vi återkommer om detta
Grejerna från Röda verkar nice kör på det! Dock så skulle jag inte rekommendera att köpa en JG (Jing gong) bössa, då dem t.ex. har plast bussningar i lådan och har allmänt sämre kvalité. Sen så tycker väl alla olika men det är min uppfattning av JG.
Förnamn: Patrik
Efternamn: Degerstam
Låter ju grymt! mm är riktigt sugen på att börja köpa gear! som sagt vet ju inte om detta är något man fortsätter med men eran Community verkar ju stor! Har du något tips på en bössa i ungefär samma prisklass? skall ligga gott i handen vara hyfsat starkt och skall kännas tungt Med vänlig hälsning Patrik
Förnamn: Paolo
Efternamn: Svensson
Inget fel på jg g36or allt går att byta ut med men mtp hur mycket multicam du kommer bära och g36 mag e ett bök få plats med i dom flesta fickor kanske du borde titta på något åt m4 hållet.
Har kollat med VSAF:s ordförande och tydligen så finns det bara ett lånevapen som fungerar just nu och tyvärr så ligger det hemma hos en kille som är bortrest så vi kan inte få tag i det tills på onsdag.
Men om du vill så kan jag ta med mig min Ak74 så kan du få låna den på onsdag om du vill ProPatrik?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori