Inläggsrubrik: Re: Kvistdalen - Mönlycke - Lördag 10 Augusti
Postat: 07 aug 2013, 01:53
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Det beror på: Hur mycket kostar de? Hur många är det i ett flak? Får man köpa alla? Och framför allt, får man dra av alla på en gång bakom en icke vetande styrelsemedlem medans man tyst viskar i hans öra "...Pyro was here..."
Skämt åsido, det är väl en kul idé - Staden kan erbjuda lite roliga granatlägen. - Att inta "Hamburgerhill"-backen medans det rullar ner granater nerför den kan till och med få Borka att tänka om
Postat: 07 aug 2013, 07:27
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Janosz: Min egna tanke är nej! Det går väl att köpa enola gaye granat hos både röda och combatzone i stan? Jag tycker inte att föreningen ska konkurrera mot de ÅF som finns
Nicke: Vad för granater är tillåtet? Vet att det ofta förekommer rena smällare på tex bockaby, är såna ok här med eller ska det vara "riktiga" granater?
Hur gör vi med brandrisken?
Nu har jag gnällt klart
_________________ There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well
Postat: 07 aug 2013, 09:26
Förnamn: Nicklas
Efternamn: Fredriksson
Enola gay är okej och Blank firing Grenades samt dem som fungerar som en granat och inte smäller mycket högre än dessa. Det viktiga är att vi plockar upp eventuella rester efter granaterna.
Om någon är intresserade av Blank firing Grenades så går det att köpa på plats. Pris 1250 kr men man måste ringa mig och meddela detta i så fall. 0707-912702
Postat: 07 aug 2013, 10:33
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Granaterna köper vi i så fall från Stratec, företaget som äger marken. De kommer kosta rut 35 kr styck, om jag minns rätt. Brandrisken är relevant, men det ska regna en del de närmsta dagarna. Dock kan det vara värt att ta med ett par hinkar och ställa ut nära bäcken, om ifall...
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 07 aug 2013, 11:16
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Tjenare! Har länge varit sugen på att spela airsoft och nu har jag äntligen tid!
Tänkte vara med på lördag om det finns plats för noobs? Jag har eget vapen men måste man ha biokulor? Finns det någon jag kan köpa det av på plats isf? Och räcker mitt 8,4V 1250mAH NiMh batteri hela dagen eller behöver jag köpa/låna ett extra? Spelar med en oskruvad m4a sportline.
Jag har inte heller något camouflage utan tänkte spela med arbetsbyxor och tshirt.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 07 aug 2013, 13:53
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
zemet skrev:
Tjenare! Har länge varit sugen på att spela airsoft och nu har jag äntligen tid!
Tänkte vara med på lördag om det finns plats för noobs? Jag har eget vapen men måste man ha biokulor? Finns det någon jag kan köpa det av på plats isf? Och räcker mitt 8,4V 1250mAH NiMh batteri hela dagen eller behöver jag köpa/låna ett extra? Spelar med en oskruvad m4a sportline.
Jag har inte heller något camouflage utan tänkte spela med arbetsbyxor och tshirt.
Mitt debutspel körde jag i kvistdalen också och hade då liknande utrustning som du och det räckte fint för mig så det är säkert ingen fara med batteriet
Postat: 07 aug 2013, 15:40
OK, föreningen kan köpa Enola Gaye granater och rökgranater från Stratec till bra pris, (väntar på exakt siffra).
PMa mig om du är intresserad av någondera, och hur många. Det är inte bindande, men jag behöver veta ungefär hur stort underlaget är. Helst innan styrelsemötet imorgon, så vi kan fatta ett vettigt beslut.
Postat: 07 aug 2013, 20:10
Enola Gaye. Blandade färger tror jag. Googla på det. Ganska lättanvända men inte massor med rök, inte alls som militära rökfacklor. Inte alls lika varma heller.
Postat: 08 aug 2013, 10:26
Det ser ut som priset (om Styrelsen går på min linje) blir 40 kr styck (för att underlätta växelhantering) och 3 stycken för 100 kr (vilket är inköpspris). Samma pris för spräng som för rök. Hoppas det låter bra. PMa mig om du vill ha (om du inte redan gjort det)
Postat: 08 aug 2013, 12:30
Förnamn: Kim
Efternamn: Hansson
låter kanon bra tycker jag, då blir man inte lika ledsen i ögat när man får ett dåligt kast och missar totalt med sin 60kr granat som dem normalt kostar :p
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori