Aktuellt datum och tid: 27 apr 2024, 14:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ny mark - Nytt spel!
InläggPostat: 04 maj 2013, 02:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 maj 2012, 23:32
Inlägg: 31
Förnamn: Erik
Efternamn: Nyberg
Hej!
Jag har funderingar på att arrangera ett spel på en medelstor (13ha) markyta jag har tillgång till en bit utanför Göteborg (se marksökar-tråden). Tänkte ta tag i saken och göra en intressekoll för ett sådant spel! Efter att ha kollat i kalendern så tyckte jag att lördagen den 18:e Maj såg tillgänglig ut, men en söndag kanske känns smidigare?

Jag börjar med det tråkiga; Kollektivtrafiken måste kombineras med en bit att gå. Jag har dock eventuellt tillgång till en mindre bil i vilken jag kan köra 3-4 personer åt gången men det blir ändå en del tid sittandes på buss; Se nedan:

Område: Skepplanda/Skogstorp, närmsta hållplats Sålandavägen (dessvärre ganska öde)
08:20 - Avgång, pendeltåg mot Älvängen C från Göteborg C
08:47 - Ankomst Älvängen Station
08:53 - Avgång, Älvängen Resecentrum, Läge A, Buss 434
09:06 - Ankomst, Albotorget – Därefter är det ca 2km gång till marken.
Gångväg ca 2km, jag kan eventuellt köra 3-4 personer åt gången i bil modell mindre.

Hemresan går från Albotorget (Buss 434) 15:40, 16:10, 16:40, 17:10 osv. pendeltåget går alltid, så det är ingenting att tänka på. Avgången kan justeras med 30 minuter upp eller ned i flera steg beroende på när ni vill vara framme, detta är räknat på att vara framme runt 09:30


Jag skall tala med ägaren till en närliggande gård för att se om det går att låna ev. hyra parkering för dagen, annars får man stå längst med grusvägen som passerar marken (så gott som otrafikerad). Jag kommer dessutom att ta ut en mindre markhyra om 20kr/person.

Jag har ett par idéer till hur spelet skulle gå till och kan nog skaka fram lite (notera: Lite!) lättare rekvisita, scenariot spelar dock mindre roll innan ett intresse för området är fastställt! Har föreslagit datumet i maj eftersom jag reser bort under hela juni och är aningen för otålig för att planera inför juli. ;)

Det finns minst två hus som kommer att informeras om händelserna på marken inför detta spel, eftersom jag vill presentera sporten i god dager och ge ett gott förstaintryck så vill jag inledningsvis hoppa över explosioner (ex. pyro, granater).

Jag är nog ute på väldigt djupt vatten nu men hoppas att detta låter intressant och ser fram emot era åsikter, frågor, anmärkningar och/eller förslag! Så vad säger ni? Shoot!

Bild

Lite bilder från området:
http://goo.gl/NbP7m

_________________
Man goes into cage. Cage goes into salsa. Shark's in the salsa. Our shark.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 56 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010