Inläggsrubrik: Goriye Gorii Groznogo - Söndag 27 Maj 2012
Postat: 22 maj 2012, 22:38
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
En påminnelse!
Tänk på att vara tacksamma mot de motståndare som är snälla och tar sina träffar!
Om man vill gräva upp rätt grejer ur garderoben så är det ryska uniformer och vapen på ryssarna och ryska uniformer eller woodland på tjetjenerna! Förvirrande? Det var det på riktigt också! Tjetjener, odla skägg!
Kan även tilläggas att till skillnad från mujahedin så är tjetjenerna tränade av sin motståndares armé och veteran i sin motståndares krig, så de har en klart mer militär prägel.
Inläggsrubrik: Re: Goriye Gorii Groznogo - Söndag 27 Maj 2012
Postat: 23 maj 2012, 15:37
Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Ajajaj Sparrow Unit har inte läst reglerna :O
§5 Träffar Träffar är alla kulor som träffar på en spelare eller en spelares kläder eller utrustning, utom klara rikoschetter (se nedan).
Rikoschett innebär en återstudsande kula (En skjuten kula rikoschetterar endast om den på något sätt vänder sig i oförenlig bana från vilket den avfyrats, kulor som styrs av exempelvis buskgrenar räknas inte som rikoschetter, medveten vallning av kulor räknas som rikoschetter.
låt säga att man skjuter in mellan två metalliska objekt med en ganska liten öppning. du sitter i/bakom/vid denna och någon skjuter in i öppningen och det klingar som tusan och en eller fler kulor träffar dig. lutningen på planen kulorna studsar på är försumbar jämfört med kulans bana, du bör ta träff i detta läge, även om det bara är en kula som skjuts och träffar dig som du vet klingade borde du enligt mig ta träff i detta läge eftersom kulan inte avvikit från sin bana nämnvärt. om du däremot sitter bakom en sten i skogen och någon skjuter på ett träd bakom dig och du blir träffad i bakhuvudet av kulor är det solklart rikoshet.
hoppas det lät vettigt
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Postat: 24 maj 2012, 15:57
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jag kan ta Johan som väldigt bra exempel på fint spel. Jag smög upp bakom honom och Dejan efter att de passerat mitt gömställe. När de sköt mot mina kompisar satte jag en kula i ryggen på Johan. Det "kunde" varit en studsande kula, men i stället för att se sig omrking efter var skottet kom ifrån ropade han direkt träff och plockade fram duken. På detta sätt avslöjade han inte för Dejan att skottet kom bakifrån, utan min position förblev okänd.
Bara en sak att tänka på Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 25 maj 2012, 13:54
Förnamn: T
Efternamn: S
Det var ju värst vad folk var trötta i år.
Kom igen nu folk, det blir schysst väder på Söndag också. Varför inte ta vara på de goda dagarna, det kan lika gärna regna varje Söndag fram till September efter detta.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Postat: 25 maj 2012, 14:50
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Kan det vara så att folk känner att de varken har ryskt eller WL? Eller som jag, som känner att jag inte vill spela i full uniform om det blir 25 grader, utan i nått långärmat och shorts?
Uniformskrav kan vara lurigt. Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 25 maj 2012, 15:17
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Janosz skrev:
Kan det vara så att folk känner att de varken har ryskt eller WL? Eller som jag, som känner att jag inte vill spela i full uniform om det blir 25 grader, utan i nått långärmat och shorts?
Uniformskrav kan vara lurigt.
Jag tror inte sPunk satt upp någon form av uniformskrav, enbart en hänvisning till scenarioanpassade kläder för att höja den kulturella nivån lite.
Postat: 25 maj 2012, 16:10
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Huvudet på spiken, Borka! Inga krav alls, men en uppmaning att välja dina mer tjetjenska eller ryska grejer.
Anledningen att ingen anmäler sig är att det är spel av lite större slag i varberg samtidigt.
I och med att det är så få anmälda så påminner jag om att anmälan efter 1200 är ett bindande hederslöfte. Om ni inte kan, avanmäl er innan dess så vi ser om det verkligen blir spel!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori