Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00 Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Ordförande Janusz vill tacka alla i Syndikalistiska BefrielseArmén (SLA), samt våra motståndare, för en kul dag i skogen. Det var spännande och utmanande, och det mesta fungerade bra i samband och taktik. Jag kan inte annat än känna tillförsikt med sådana kamrater på vår sida i den fortsatta kampen mot fascist-kapitalisterna.
Jag hoppas folk hade roligt, och att de utan radio inte tappades bort alltför ofta. Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Blev medlem: 06 mar 2012, 17:49 Inlägg: 9 Ort: Angered
Förnamn: Allan
Efternamn: Andersen
Tack för ett kul spel, mitt första skogsspel Man upptäckte att dom här gamla benen inte är van att röra sig så mycket, lär känna det imorgon... Ge det ett par spel till så skall jag nog få fart på dom.
Det verkar som om kalendern behöver uppdateras med denna lördag/söndag? Går det inte att ställa in kalendern att veckan börjar på en måndag? Jag blir grymt förvirrad.
PoPe Task: Capture don Alonzo 20p; 0p Kill: 1p; ? Loss: 1p; -18p Hold flag: 10p; 0p Total: -18p ?
Befrielsearmén Task: Take robot to pt 1: 40 (should've been 20); 40p Kill: 2p; 60 Loss: 0p; 0 Hold flag: 10p (should've been 5); 20p Total: 120p, should have been 90p
Don Alonzo Task: Deliver robot 40p, capture Commander of Moped 15p; 40p Kill: 0p Loss: -2p; -14p Hold flag: 15p; 45p Total: 71p
Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00 Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Det finns nån gammal regel om att man ska halvera flygets påstådda effekt, för då stämmer det mot antalet vrak man finner när marktrupperna tar området. Observera att 3 lag rapporterar att de tagit 38 förluster, medan 3 lag säger sig ha dödat 81 fiender.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:52 Inlägg: 1630 Ort: Göteborg
Förnamn: T
Efternamn: S
Varför inte använde kortlekar igen? Lägg ett antal kort i spawn och låt varje man ha ett på sig tills denne dör for att sedan gå och ge detta till den som anser sig ha träffat sagd person.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2092 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Det är väldigt svårt att få rättvisande tal i en hobby som airsoft eftersom det är så många faktorer som avgör. Dessutom är det många snabba beslut och inte alltid lätt att komma ihåg alla moment.
* Klick-räknare fungerar bara ifall folk minns att klicka. * Kort fungerar bara ifall folk minns att ta med korten. * Att räkna egna kills fungerar bara om ingen annan räknar samma kill. * Att lämna över kort när man blir skjuten fungerar bara om man vet vem som sköt. * Allt ihop förutsätter en ärlig motståndare.
Så som jag ser det så är exakt avdömning långt lägre prioriterat än spelupplevelsen.
I airsoft bör man i min mening ha sinnelaget att det är sig själv man tävlar mot. Då lär man sig att vara tacksam mot dem som visar god ton och tar även dina lösa träffar, snarare än att vara arg på dem som inte tar träff. Ifall man tävlar mot sig själv så finns det ingen anledning att skryta om sina prestationer, utan att vara tacksam mot dem som gjort det möjligt; dina ärliga motståndare.
Jag räknar ofta själv poäng för mig själv för att få en känsla hur det går. Jag brukar hålla reda på ration kills/deaths. Jag tror det är vanligt att folk gör det, men det poängsystemet täcker inte in ifall man lyckas lösa uppdrag.
Poängräkningen kommer aldrig bli en exakt vetenskap. Det är inte heller önskvärt i min mening, för när man börjar jämföra prestationer så blir det plötsligt viktigt att göra bra ifrån sig. Då går fuskandet upp. Se istället poängräkningen som en motivator. En hyfsad poäng betyder, så länge man tävlar mot sig själv, ett gott utfört jobb, inte nödvändigtvis ett bättre utfört jobb än någon annan. Om det är det senare man efterfrågar så är risken att en hyfsad poäng i stället betyder att man fuskat effektivt.
Så, jag hoppas att folk kan vara vuxna om det här med poäng. Jag gillar drivkraften, att det motiverar spelarna till annorlunda prioriteringar, men jag vill inte att det blir prestige.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori