Inläggsrubrik: Re: 2009-07-26 (söndag) OPERATION GARBO III Kodemaskin
Postat: 22 jul 2009, 10:09
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Jag har fått lite förfrågan om kulor, jag säljer dock inte längre men Bergwall har troligen 0.28 till salu, Bergwall du får skriva om du har med eller ej.
Postat: 22 jul 2009, 10:19
Förnamn: B
Efternamn: E
Regler!
Pansarvapen: Handburna pansarvärnsvapen får användas, max ett sådant vapen per pluton. Dessa är grg, pansarskott, rpg eller dyligt. Skjuts inom 30m mot värn och bunkrar. En ofarlig knall simulerar att vapnets avfyras. Skytten ansvara för att meddela de som blivit träffade effekten. Varje vapen kan avfyras en gång och måste sedan föras till SUP:n för att laddas om, vilket tar 30 minuter. Skytten behöver inte vara kvar vid vapnet då det laddas.
De som befinner sig i en bunker som träffas måste lämna bunkern och dra sig bakåt till närmsta skydd.
Blir pansarvärnsskytten utskjuten kan fienden spränga detta vapen med en ofarlig knall. Vapnet är då förstört för resten av spelet.
De som befinner sig bakom vapnet när det skjuts, inom 10 m, blir utskjutna.
Postat: 22 jul 2009, 10:58
Förnamn: Peter
Efternamn: D
VSAF ska inte sluta sälja kulor, det är dock en medlemsdriven service så det är inte alltid det finns om ingen medlem som säljer kommer. Det ska vara ett par medlemmar som säljer som kommer på detta spel, de får dock själva ange detta i tråden, vilket jag hoppas de gör.
Sedan verkar det redan vara brist på 0.25 men nya kommer nästa vecka.
Möjligen ska vi se över systemet lite för hur vi anmäler vem som säljer och vad man vill ha, det får dock komma längre fram.
Postat: 22 jul 2009, 11:15
Förnamn: Jorgen
Efternamn: Lonnquist
Ok, Tack Krokodilen för din info.
Jag hade gärna ställt upp som säljare men eftersom jag bor i Trollhättan och inte spelar varje helg så är det kanske ingen bra idé. Men om ni i styrelsen tycker det är ett bra alt. så har ni ytterligare en frivillig säljare.
Kommer nog oxå behöva lite 0,25 till helgen så som du sa Kroken, vem säljer. Min andra fråga var, finns det någon affär annars i Gbg som säljer bra bul?
_________________ Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Postat: 22 jul 2009, 20:40
Förnamn: Leonard
Efternamn: Jegeras
Hej igen jag undrar fortfarande om min bror kan få låna ett vapen till spelet nu på söndag eller om jag lånar ett vapen och han lånar mitt i vilket fall så behövs det lånas ett vapen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori