Inläggsrubrik: Re: Happy Lemon Lördaggspel 6/6 RIP Black Ops
Postat: 06 jun 2015, 17:52
Förnamn: William
Efternamn: Forsth
Enda kritiken jag har, är att min billigaste bössa går bättre än allt annat jag har - vilket är lite knäckande, dock så kanske inte ni kan hjälpa till med det
Postat: 06 jun 2015, 18:02
Förnamn: Viktor
Efternamn: Ekstrom
Gött spel idag, dock blev jag nog bäst på att hitta till min spawn som låg ca 13mil bort från slagfältet .
Tycker upplägget va bra, gillar verkligen killconfirmedgrejen då man plockar kort från motståndaren. Jag tycker dock alltid att det blir lite meckigt med tre lag mot varandra (kanske bara är jag).
Grymt kul att spela i kvistdalen, gillar terrängen där förutom att myggen gillar den ungefär lika mycket . Finns mycket möjligheter där för många olika arrangemang då terrängen är varierande och även har en lite by =).
Postat: 06 jun 2015, 21:25
VSAF-Medlem
Förnamn: Henrik
Efternamn: L
Tack för en trevlig dag med kul spel och tack Voodoo för lånet av radio.
Kill Confirmed tog ju lite överhand pga att Domination räknades vid spelets slut. Men det går ju att lösa på lite olika sätt, hörde lite olika förslag. här är några jag hörde och några andra jag fundera på - mest punkter vid varje hel timme. - olika punkter på olika tider, tex punkt 1 varje hel och halv timme medan punkt 2 kvart över och kvart i. - skriva tid för att i slutet se vem som har haft kontroll på en punkten längst tid under hela spel tiden.
Postat: 07 jun 2015, 10:37
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Gött spel och kul och komma och testa utökade marken också, tuff terräng men ändå lite gött, det ska ju va lite tufft ibland har jag hört...
Spelupplägget tycker jag var bra, jag hade nog hellre dock haft två lag jag också.
- sidan på spelet har inget med arr att göra, batteritorsk, ovillig hop samt andra saker som sög energi gjorde att jag och några till spenderade sista 1,5 timmen i safezone.
Postat: 07 jun 2015, 12:44
Blev medlem: 01 okt 2007, 11:55 Inlägg: 138 Ort: Västra Frölunda
Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Härligt med massa förslag och kritik! Det är så vi gör spelen bättre. Jag hade gärna att ni utvecklar lite mer varför ni hellre hade velat se 2 lag än 3 tex?
Blir det för jobbigt att hålla koll på flera flanker samtidigt? Själv tycker jag att det ger en helt annan dimension på spelet då man måste faktiskt bry sig om sin flank och även bakom sig hela spelet så man inte blir dubbelmackad!
Postat: 07 jun 2015, 13:05
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Anledningen till att jag tycker 2 lag hade varit bättre beror på antalet spelare mest, nu blev vi ca 10-11 i varje lag och någon i vårt lag ville prompt dela på oss i små grupper vilket blev väldigt små "grupper" som i sin tur inte var så tajta vilket genererade i 3 svaga små grupper som hade dålig möjlighet att understödja varandra. I min värld tänker jag att två lite större lag hade blivit jämnare. Det kanske hänger mer på vårt lag iof.
I vilket fall marken var ju även stor (vilket var riktigt gött ) så då tänker jag att större lag om ca 20 i varje hade passat bra
Postat: 07 jun 2015, 14:12
Mjo visst det kan jag köpa, fast det är ju mer ett problem med att spelare inte kan anpassa sig för att klara av vissa uppdrag. Sen tror jag att om vi hade varit 2 lag i Kvistdalen så blir det att ett lag vinner över det andra för man slåss på en linje, det laget får gå tillbaka och spawna och det är inte fight igen på 30min.
Jag ser den stora fördelen med 3 lag att bara för att du vinner första fighten så betyder det inte att du automatiskt har vunnit och hinner få upp din grupp/lag till 100% igen innan nästa strid. På det sättet så måste man bli bättre och man måste se till att ta hand om sitt lag om man vill vinna. Det är A&O. Det funkar inte riktigt att dra runt och köra sitt eget race och vill man göra det så kan man spela i bergsjön på en söndag med 20 andra personer.
Det jag och andra i Happy Lemon känner när vi arrar spel och väljer att ha 3 lag är att det ger oss mycket mer utmaning då vi hela tiden måste hålla koll åt alla håll. Jag tror också att många som spelar som inte är i lag får en känsla av det kan komma folk var som helst. Och jag tror att många vill ha känslan av att dom är med i ett team när dom är ute och spelar.
Sen så är det enklare att hålla koll på 10 personer i sitt lag än att hålla koll på 20 personer i sitt lag. Det blir bara grötigt.
Men ja, nu drog jag iväg lite och pratade om saker som inte va helt relativt, haha!
Jag hör gärna mer pros / kons för att köra 3 lag vs 2 lag. Vore väldigt kul om vi kunde få en levande diskussion som inte slutar i personangrepp ang det haha!
Sen så är det så också att jag skulle vilja uppmana andra att bilda lag med folk ni spelar med, börja spela tillsammans, lär känna varandra. Vi är ändå här för att ha kul och bli bättre tillsammans! Är det så att ni funderar på något ang taktiker eller vad man skall tänka på så kom gärna och prata med oss i HL, vi är inte folkskygga
Postat: 07 jun 2015, 21:52
Förnamn: T
Efternamn: S
Jag anser att tre lag fungerar fint. Det ökar svårighetsgraden och kräver oftare att folk tänker till istället för att bara springa huvudlöst framåt i alla lägen.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Postat: 07 jun 2015, 22:04
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Jag var inte på spelet men min erfarenhet är att tre lag fungerar bättre, nästan oavsätt spel upplägg. Är det 2 lag så blir det väldigt lätt bara stillastående och är ena laget större/bättre får det andra laget bara vandra fram och tillbaka till spawn.
Vill man spela 2 lag och köra domination kan det fungera om man har 3 eller fler punkter som skall domineras.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
+ 3 lag skapar en extra dimension i spel som flera andra påpekat + Kill confirmed + Kvistdalen är riktigt skoj område
- Poänghanteringen gällande baserna. De skulle behöva ge poäng under flera tillfällen under dagen. - För jäkla långt till spawn ovan kraftledningsgatan
Postat: 08 jun 2015, 09:52
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Först o främst, tack för spelet HL, sjysst med lite räddning från en annars tråkig helg efter Black Ops blev inställd, hjälpte att stilla den värsta besvikelse.
@Janosz : Jag tycker i princip alltid at den utökade spelmark tillför väldigt mycket då manövermöjligheter blir väldigt mycket större.
@Tintin/HL : Det ska dock tilläggas till ovanstående att man måste se till att skapa en situation som gör att man vill/måste utnyttja hela spelplanen. Som det var nu, så var 90% av all action närmare mitten av banan/era spawn (vi hade som bekant längst bort) vilket ledde till att man får traska ganska långt, stöta på 2 grupper samtidigt, bli utplånade och sedan lägga 20 minuter på att gå tillbaka. Jag tycker att det är viktigt att tänka över ett mera uppdragsstyrd spel än bara "döda, ta kort, skölj, upprep" spel som Domination och Kill Confirmed, om man ska ha så pass stort ett område. Därmed inte sagt att jag inte hade kul (det är ju alltid roligt att gå en sväng i skogen. Med vapen). Ska man köra det så, så ska man kanske göra mobila spawns till man har lidit X antal man i förlust och först då beger sig laget till spawn.
3 grupper kan förvisso vara bra, men man ska dock också tänka på hur de andra laguppställningar ser ut. Att det ger er i HL mer utmaning är ju en sak, men om man är en stor grupp som är vana att strida ihop versus 2 löst sammansatta gäng som inte är det, så blir det snabbt ett "nu kör vi träning för HL versus styrka B" scenario. Och det är mindre kul.
Det ska samtidigt tilläggas att jag ser Janosz' sista spel i Kvistdalen som lite av en måttstock på hur man effektivt använder hela området och ger det mening att villja ta den där extra svängen för att säkra objektiv. Man kan givetvis göra det enklare med ett "förprogrammerad" spel som inte kräver att arr sitter och lyssnar på anrop jämnt, ex att Alfa squad måste lägga en bomb i Charlie squads område under ett visst timslag och sedan skydda denna X antal minuter för att ta poäng eller liknande. Bravo måste föra en VIP til Exfil genom ett område som bevakas av Alfa under ett visst klockslag medans Charlie försöker kidnappa samma VIP osv osv.
Men återigen, tack för att rädda helgen och ursäkta mitt raljerande Det bästa vid HL's spel är ju ändå den trevliga atmosfären, så bara det är orsak nog att dyka upp. Och krama Tintin
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Postat: 17 jun 2015, 03:46
Voodoo 1 skrev:
@Tintin/HL : Det ska dock tilläggas till ovanstående att man måste se till att skapa en situation som gör att man vill/måste utnyttja hela spelplanen. Som det var nu, så var 90% av all action närmare mitten av banan/era spawn (vi hade som bekant längst bort) vilket ledde till att man får traska ganska långt, stöta på 2 grupper samtidigt, bli utplånade och sedan lägga 20 minuter på att gå tillbaka. Jag tycker att det är viktigt att tänka över ett mera uppdragsstyrd spel än bara "döda, ta kort, skölj, upprep" spel som Domination och Kill Confirmed, om man ska ha så pass stort ett område. Därmed inte sagt att jag inte hade kul (det är ju alltid roligt att gå en sväng i skogen. Med vapen). Ska man köra det så, så ska man kanske göra mobila spawns till man har lidit X antal man i förlust och först då beger sig laget till spawn.
Ja precis, kommer bli lite ändring på det till nästa gång vi arrar Blev inte riktigt som jag hade hoppats på och jag tror mycket har med att göra att domination delen inte va värd något, den kommer ändras absolut! Tack för den feedbacken!
Voodoo 1 skrev:
3 grupper kan förvisso vara bra, men man ska dock också tänka på hur de andra laguppställningar ser ut. Att det ger er i HL mer utmaning är ju en sak, men om man är en stor grupp som är vana att strida ihop versus 2 löst sammansatta gäng som inte är det, så blir det snabbt ett "nu kör vi träning för HL versus styrka B" scenario. Och det är mindre kul.
Detta tycker jag faktiskt är en väldigt viktig punkt! Vi vill aldrig att det skall kännas så för någon och det har jag pratat med flera om. Problemet är ju att vi vill ju såklart spela med varandra, thats what teams do. Men jag vill egentligen aldrig att någon skall komma och känna gång på gång att dom är en B-Stryka, det är inte okej enligt mig.
Voodoo 1 skrev:
Det ska samtidigt tilläggas att jag ser Janosz' sista spel i Kvistdalen som lite av en måttstock på hur man effektivt använder hela området och ger det mening att villja ta den där extra svängen för att säkra objektiv.
Jo absolut! Janosz spel var awesome och funkade bra! Dock kräver det en aktiv spelledare och det är inte alltid man är sugen på att göra det så man måste ha någon form av automatiserat spel som sköter sig själv.
Voodoo 1 skrev:
Men återigen, tack för att rädda helgen och ursäkta mitt raljerande Det bästa vid HL's spel är ju ändå den trevliga atmosfären, så bara det är orsak nog att dyka upp. Och krama Tintin
Postat: 17 jun 2015, 15:23
Förnamn: kenny
Efternamn: F
Det är konstigt att folk tar upp att HL spelar som ett Lag är inte det som det går ut på med just ett eget lag.
Jag förstår om folk kan tycka det blir svårt att spela mot ett samansvetsat lag men det ger ju så mycket mer när man lyckas besegra ett bra lag.
Tintin gjorde sitt bästa med att dela upp resterande lag så gjämna som möjligt. Sen höde jag ju av andra medspelare att dom hade svårt att hålla ihop sitt eget lag med att just folk sprang själva. ( Ninja ) Att Ninja kommer inte att lyckas mot ett bra lag. Använd radio kommunicera hela tiden.
Detta med just lag och att dom är bra har vi inte haft öppet detta innan med att vara B styrka till Stridsverket när dom låg på topp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori