Inläggsrubrik: Re: Nybörjarspel:Polygripens återkommst - Lördag 24 November
Postat: 24 nov 2012, 19:34
Förnamn: Hugo
Efternamn: Spook
Bara att skjuta på för min del!
Är du inte säker på att du är utanför säk eller inte är det bara att backa tills du är säker på din sak. Om det ej är möjligt att träffa från den nya posistionen är det ny anfallsvinkel som gäller.
Ett ännu bättre alternativ är förstås att skaffa cqb-klassat sidearm.
Postat: 24 nov 2012, 22:14
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Det där med pangregel är ju lite halvoklart. Man kan inte bara panga för att någon är inom ens säk avstånd. Då blir det en jäkla fördel att köra auto-b tex. (koppla en högtalare med ljudet pang till avtryckaren ).
Kan du inte skjuta folk inom dina 5 eller 10m är det bara att dra sitt sidearm, Annars får du helt enkelt retirera för att fortsätta skjuta. Kör en knifekill om man nu är såpass nära att man behöver använda pang. Eller om du kör Cqb trim, ett semiskott i västen?
Postat: 24 nov 2012, 23:40
Förnamn: jonas
Efternamn: partanen
ja tack för en trevlig dag trots omständigheterna! borde stå klart och tydligt när man arrangerar lördagsspel att det är en gräns på 2 år. börjar dom erfarna spela på nybörjarspelen så kommer det förstöra för många som vill möta folk i sin egna standard. vilkrt kommer leda till att sporten inte växer!
Postat: 25 nov 2012, 09:45
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
För att lämna ännu en kommentar på ämnet pang-regeln så är det rätt enkelt: den används inte enligt föreningens standardregelverk. Däremot kan naturligtvis enskilda arrangörer lägga upp ett spel där pang-regeln gäller, men då på villkor att den informationen också förmedlas - annars bör föreningens regelverk alltid tas som den står.
Angående ett spelerfarenhetstak för deltagande på lördagsspel så är det någonting värt att se över. När jag arrangerat har jag haft en väldigt bred definition och gått in och personligen sett över vilka mer erfarna spelare som skrev upp sig. Då jag i rätt god detalj vet i vilken frekvens folk spelat och gjort en bedömning baserat på detta.
Tackar för info och ska läsa på mig lite bättre:) Men jag undvek att skjuta då jag bara hade ansikte att skjuta mot och på gränsen till säk, valde då att inte skjuta av hänsyn och respekt , ngr sekunder senare blir jag sedd av fi som skjuter mig rätt gött" no hard feelings" Mitt sidearm skjuter hårdare än bössan det var inte att tänka på och glömde då att jag även bar min Jula införskaffade springer. Den hade ev funkat där då säk på den borde vara runt 10-15 cm ..
Men men kul vart det och gött väder med lite regn och myys. Orkar ta upp det andra nu men drar ett streck över det nu och går vidare i plastkastar äventyren
Mats mattan
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori