Inläggsrubrik: Re: Kvistdalen - Mönlycke - Lördag 10 Augusti
Postat: 10 aug 2013, 19:05
Förnamn: Joakim
Efternamn: Paun
Tack för en kul dag. Härlig stämning, bra attityder Skitrolig mark med massor av variation.
Det enda jag skulle önska är två saker.
1) Lagbindlar, ett antal tillfällen såg jag folk jag kunde pangat men tvekade eftersom uniformerna liknade lagkamraternas och missade mina chanser till triumf På slutet var jag 15 meter ifrån en fiende, hade 5 sekunder på mig att panga honom innan jag såg att det inte var en lagkamrat. Var tvungen att ta en kill utan att killen eller jag ens sköt ett skott, trodde det var en lagkamrat som nyss varit i den riktningen med ganska snarlik uniform.
2) Med detta spelupplägget med jämna antal i lagen, tror jag det skulle funka lite bättre om anfallarna fick ha en eller två medics per lag, dels för att hålla ihop lagen och uppmuntra mer aggressivt tryck från anfallarna, och dels eftersom anfallarna får längre och längre till respawn och försvararna tvärt om. Hade styrkeforhållandena varit mer 60-40 så hade det kanske inte behövts. Alternativt att anfallarnas respawn flyttas fram till givna nyckel punkter allt eftersom dessa punkter "erövras"/behärskas, efter principen "punkten näst längst fram" d.v.s respawnpunkten bakom den främsta erövrade respawnpunkten gäller som respawn för anfallarna. Försvararna skall givetvis kunna "återerövra" dessa (i omvänd ordning) så att anfallarna kan tryckas tillbaka. Detta kanske blir för krångligt, men kanske kan testas/utvärderas på marken.
Tack allihopa för en rolig dag, speciellt arrangörerna för tiden ni lagt ner för att alla skall ha roligt.
Inläggsrubrik: Re: Kvistdalen - Mönlycke - Lördag 10 Augusti
Postat: 11 aug 2013, 13:29
Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Tack för gott spel och bra arr! Härligt stämning och bra action
Efter en andra gång på kvistdalen så börjar man bli bekant med terrängen och det börjar klart bli mer rörligt spel. Anfallen skiftade snabbt flanker och det blev ständiga förflyttningar längs med försvarslinjerna. Att kunna gå utanför avspärrningarna för förflyttningar var en bra strategy - dock skulle jag varmt rekommendera att det endast används för förflyttning och inte strid! (T.ex. kan man då använda det för att kringå eventuella ofrivilliga spawn-rapes) Också är t.ex. plattån uppe på berget omöjlig att ta om man kan vara högst upp på bergets top (utanför banan) och snipa ner.... att ta sig runt och upp på bergets baksida för att slå ut försvaret är minsta sagt inte ens att tänka på, det var svårt nog att smyga sig hela vägen upp till platån obemärkt.
Att tänka på inför nästa spel är att det inte går att ha målpunkter nära respawn-områden. Det blev mycket respawn-rapes men det är egentligen inte så konstigt om målen kräver att man besitter den terrängen för att nå slutmålet. (både ammunitionslåda 1 och 2 krävde att anfallande laget hade kontroll av nedre området med alla skydd i början av banan och det var ju där försvaret hade sitt respawn).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori