Inläggsrubrik: Re: Årets första combat mission 3:e feb i bergsjön
Postat: 03 feb 2013, 19:38
Förnamn: B
Efternamn: E
Hårda strider och helt jämt resultatmässigt. Skimutis grupp fick ett anfall mer än grupp Johan och grupp Nicke. Bortsett från det så fick alla lagen lika många poäng.
Jag hade jätte kul idag och hoppas ni andra tyckte det med! Det blir fler sådana spel framöver om så önskas.
Tackar också ni som spelade med oss i stridsverket idag. Jätte kul att spela med er!
Att skjuta punkteld är fräsigt som tusan och jag tycker att vi skall köra det oftare. Man träffar bättre, kräver att man siktar och skjuter och inte skjuter och följer kulorna mot mål (utvecklas därför som skytt), man röjer sig mindre, man sparar ammo, batteri?. Det är också coolt och realistiskt. Dynamiken mellan ksp och karbin blir också mycket fräsigare. Självklart ska man kunna gå ned på rock n roll om så krävs vid t.ex. eldstöt eller om det står en grupp i klunga eller liknande.
Vad tycker ni andra om scenariona, upplägget och reglerna?
Postat: 03 feb 2013, 20:59
Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Kanske skulle sätta tidsbegränsning när man kan dö permanent, vet inte hur det såg ut idag men det kändes som att några kanske fick vänta ett tag. Alternativt en en resplan på lite längre tid typ 15-20 minuter från att man kommer till respawn.
Postat: 03 feb 2013, 22:13
Jag hade trott att scenariona skulle vara betydligt kortare än var de blev. Får se över detta så att folk inte får stå i safezone i timmar. Till andra omgången sa vi att försvararna kan respawna in till varje delmoment eftersom det oftast är försvararna som kan råka i klämm. Det innebär att om man blir skjuten i första framryckningen till objektet, så spawnar man in till striden om objektet. Blir man skjuten i striden om objektet så spawnar man in till den fortsatta striden om urdragningen.
Postat: 04 feb 2013, 12:53
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Hur fungerade singelskott i skog när någon springer? Inför spelet, som jag ju inte kunde delta på, tänkte jag att det skulle bli ganska lätt att röra på sig och rusha, då det är svårt att träffa på längre avstånd med patronvis eld och den framförhålllning som airsoft kräver.
Inte minst i snår, där den som springer träffas av en mängd kvistar, kommer man inte känna träff om det inte rör sig om höga trim. Och den som skjuter, med 5 meters framförhållning, kommer inte ha en aaaaning om han träffade med sin enda kula.
Bara mina fundering innan. Hur blev det? Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 04 feb 2013, 13:48
Jag tycker det blev jätte bra! Man tvingas sikta och träffa med första kulan. Med fullauto så skjuter man och leder in kulorna. Detta ger sitt tilltänkta offer chansen att ducka samtidigt som man röjer sig. Sedan träffar man inte någon som springer i sidled med fullauto heller enligt min mening.
Postat: 05 feb 2013, 11:58
Janosz, det du beskriver har jag aldrig upplevt som negativt, och jag har spelat med singel som främsta val under flera år.
Använder man sin optik på rätt sätt så har man ingen nackdel alls. Och givetvis rekommenderar jag någon form av optik, och att man verkligen lär sig att använda detta.
Postat: 07 feb 2013, 11:50
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Sen måste man ju vara ganska duktig på att mecka för att få el del bössor att gå bra på singel.
För att inte tala om att man lägger ansvaret på motspelaren att märka en enkelträff. Skjuter man automat tills personen börjar sprattla eller tydligt markerar träff brukar man kunna undvika frustration åt ena eller andra hållet...
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori