Inläggsrubrik: Re: Scrapheap Challenge II 2015 - Söndag 17 maj
Postat: 17 maj 2015, 14:39
Blev medlem: 14 apr 2015, 13:37 Inlägg: 28
Förnamn: Magnus
Efternamn: Malmcrona
Tack för riktigt grymma spel med mycket plastutbyte!
Blev förseningar för min del när jag gav mig iväg för att äta. Om någon fick med sig en kamo-färgad påse i tunt tyg innehållande 4.000 kulor, snabbladdare och en halvlitare vatten från försvararnas sista bas så hämtar jag dem gärna mot hittelön...
Kommer lägga upp länkar till de filmsnuttarna som är värdiga från mitt håll! (fanns inga - får investera i en vettig kamera! )
Inläggsrubrik: Re: Scrapheap Challenge II 2015 - Söndag 17 maj
Postat: 18 maj 2015, 08:56
VSAF-Medlem
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Först o främst, tack Skuttis för att ta dig tid, och tack för ett bra upplägg. Även utan att ha spelad vara sig Battlefield eller andra liknande, så var det ju enkelt att följa och ett bra upplägg för strid.
Även "introspelet" á la Team Deathmatch är kul. Det var ett väldigt dynamisk spel med mycket action. I början tror jag att jag samt flera av mina lagmedlemmar var in o ut av Spawn så ofta att man skulle tro vi hade abbonerad stället för privat fest. Sen fick vi ihop attacken och fick pushat FI helt ner i deras spawn, sen var det deras tur att rycka tillbaka oss. Grymt kul att det svängde så mycket fram o tillbaka jämnt.
Som sagt, Battlefield upplägget är grymt, tyvärr så prästerade det dock också det sämste i väg av träfftagande jag någonsin ha varit med om. Jag och många av mina medspelare upplevde gång på gång att stöta på odödliga FI som till trots för att man ser kular studsa på dem står kvar o känner sig helt oträffade. Även när det ibland blev ifrågesatt så var det bara "nä, jag träffades inte alls" attityd.
Visst kan vi alla ta fel ibland, och jag är såklart inte felfri heller, men när man, som Kajer, pekar ut att jag blev träffad, då tar jag den, helt utan diskussion (som det bör vara) och går till spawn. Ett bra Airsoftspel bygger på två saker, bra upplägg och bra deltagare. Det första står Arr till 100% för (och Skuttis fixade detta galant), det andra får vi som spelare stå för. Fallerar denna delen, så e det inte kul att spela. Och resultatet av söndagen är att jag, och en del av de jag pratat med, känner att man hade kunne lägga sin tid på bättre saker.
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Inläggsrubrik: Re: Scrapheap Challenge II 2015 - Söndag 17 maj
Postat: 19 maj 2015, 13:35
Blev medlem: 20 maj 2011, 00:36 Inlägg: 308
Förnamn: Robin
Efternamn: Johansson
Sådär! Då var bilderna uppe och marken liten städad. Och detta måste jag tacka alla för, detta spel var första gången jag faktiskt inte behövde städa upp skit från spelare utan bara min egen från spelet. Jag glömde helt av att påpeka detta i genomgången, dock blev det ju skitbra utan att behöva säga till. DETTA UPPSKATTAS ENORMT från folk som arrar spel
Tack Voodoo för din kritik och att du ville vara med, men som alla vet är denna sport en gentlemanna-sport och tyvärr så är inte alla lika haj på att ta träff som andra och så kommer det alltid att vara tyvärr, men som tur är finns det folk som voodoo som föregår med gott exempel (Vilket jag hoppas att alla följer framöver!). Så jag hoppas att se honom och alla er andra på spel som kommer dyka upp i kalendern imon kort
Dock vill jag gärna se mer kritik från folk, vad var bra/vad var dåligt? För mycket folk/för lite, spel ideér etc etc!
Men tack igen alla som dök upp och ger mig kraften att anordna mer spel
Inläggsrubrik: Re: Scrapheap Challenge II 2015 - Söndag 17 maj
Postat: 19 maj 2015, 14:24
Blev medlem: 28 okt 2009, 20:49 Inlägg: 343 Ort: Ytterby
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Bra med fri fajt 45 minuter i början, så alla kommer igång och lär sig området lite.
Rush-upplägget var kul. Det var dock lite svårt att fatta var punkterna var som vi skulle ta. Det var nån stege med röd tejp, och ett tag trodde jag en metalltrappa/stege som var avspärrad med röd tejp var objektivet - men så var det ju inte. De andra punkterna fattade jag nog aldrig var de var, så det blev mest att anfalla framåt. Det var även svårt att veta när/om vi hade tagit över en punkt tyckte jag. Lite förvirring där, om vi skulle vänta 5 minuter, eller anfalla vidare, eller vad som pågick.
Lite tajtare uppstyrt kring lunch-break tror jag är bra också, så inte några käkar en banan på 10 minuter och andra åker iväg och köper mat i gatukök och tar 45 minuter på sig. Endera funkar, bara alla vet i förväg.
Jag skulle nästa föreslå att du sätter ett hårdare tidsschema för rusharna, att varje lag har max 1-1,5 timma på sig, sen blåser du av och man har misslyckats. Då kan man styra tiderna bättre, och se till att bägge sidor får chansen att göra ett försök, så inte ena laget råkar ta 2 timmar på sig med sitt anfall och sen är det lunch, och så droppar lite folk av, och så blir det lite halvhjärtat när lag 2 skall göra sitt anfall.
Exempel: 10:00 Samling 10:30 Spelstart, fri fajt, inte så seriöst 11:30 Rush, lag 1 13:00 Avblås spel LUNCH 13:30 Rush, lag 2 15:00 Avblås spel
Har man nu hållit tidsschemat och folk är sugna på mer spel så kan man köra nått mer. Annars har man lite flexibilitet att hantera förseningar, inför dagens slut 16:00.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 44 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori