Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 05 dec 2014, 01:45
Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38 Inlägg: 387 Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Mordant skrev:
Kommer det att finnas möjlighet att köpa dödsdukar på plats? Tokglömde att köpa det på min shoppingtur tidigare idag...
Har du inget rött klädesplagg eller färgglatt sådant? Jag har kört på en gammal t-shirt sen jag började Åtminstone något som syns väl (helst rött) men jag antar att vilken signalfärg som helst är okej
Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 05 dec 2014, 07:43
Blev medlem: 16 okt 2014, 12:27 Inlägg: 28 Ort: Lysekil
Förnamn: Mikael
Efternamn: A-F
Colliander skrev:
Har du inget rött klädesplagg eller färgglatt sådant? Jag har kört på en gammal t-shirt sen jag började Åtminstone något som syns väl (helst rött) men jag antar att vilken signalfärg som helst är okej
Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 05 dec 2014, 11:45
Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00 Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Nog för att Spunk skrev mitt namn fel när han skapade mitt konto, men Zemet, du behöver väl inte skapa nya spännande stavningar när det står 10 cm längre ner på skärmen?
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 06 dec 2014, 16:43
Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38 Inlägg: 387 Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Får tacka för ett gött spel, vi blev lite låsta i slutet och i början hade vi ett ganska stort övertag kändes det som, det hade nog inte skadat om man hade brytt spelet lite tidigare för att jämna ut, men oavsett så hade jag skoj och fick panga iväg många små kulor
Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 06 dec 2014, 19:29
Blev medlem: 14 sep 2014, 14:47 Inlägg: 163
Förnamn: A
Efternamn: Eriksson
Tackar för idag, lärorikt och kul att spela i annat än skog. En idé som jag, helt novis på spelplanering, fick för mig angående utformningen på spelet var att anfallande laget borde få poäng för varje spelare som når en viss punkt, typ emellan försvarande lagets "börja skjuta" gräns och deras spawn. När man kommer dit ska man ta ett däck tillbaka till anfallande spawn eller liknande. Detta för att motivera att flytta framåt.
Hade även varit bra med någon motivation för försvarande att flytta fram, då det snabbt blev att anfallande kontrollerade fram till stora gröna fabriken och sen höll den, vilket innebar att man aldrig kunde nå fram till utskjutna försvarare och få tag...
Bara lite halvbra idéer jag fick för mig under dagens spel.
Inläggsrubrik: Re: AEG scenario spel på Skroten - Lördag 6 December
Postat: 07 dec 2014, 09:50
Blev medlem: 30 apr 2014, 12:02 Inlägg: 192 Ort: Göteborg
Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
Gött spel roligt o komma ut panga med er! Vi va något färre försvarare i ratio men största övertaget hade anfallarna med solen i ryggen, det va riktigt jobbigt o titta motsols. Till nästa gång om scenariot behålls och samma ratio spelare i försvaret så kanske vi borde haft mobil spawn då vi va terrorister. Mer fight i längden och vi slipper bli låsta lika lätt vid gröna fabriken. Dvs överta en punkt på banan och respawna därifrån. O attackerade laget kan rensa basen o således flytta oss bakåt. Kul va det iaf. Ser framemot fler!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 48 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori