Inläggsrubrik: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 17 aug 2012, 21:03
Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42 Inlägg: 1178 Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Då är det dax för femte upplagan.
Efterfrågan har varit enorm och det har varit svårt att hitta ett datum som passade ägaren då dom har en hel dal att göra just nu. Men nu bli det av. jag vet att en del spelare i skaraborgs airsoftförening har svårt denna vecka men jag hoppas att det löser sig ändå.
Till detta spel kommer Airsoftvarberg att sälja kulor, gas m.m. det kommer också att finnas bössor att hyra för 300kr/st. Så ni som inte har någon har här changsen att vara med. Det finns endast 15st så först till kvarn gäller. Ansvarig för uthyrning är Airsoftvarberg. lista på vad som kommer att finnas för försäljning kommer inom kort.
Vi kommer att köra lite olika spel beroende på vad ni vill/önskar:
Search and Destroy: Ena laget ska plasera ut en bomb på ett av två möjliga områden. Bomben ska sedan skyddas tills den går av. Det finns bara en bomb, när bombbäraren är skjuten ska han lägga ner den på marken. Mostsåndarsidan kan inte plocka upp den men vinner om man har kontroll över bomben i 10min. Dom kan också desarmera utplaserad bomb. Bomben detonerar 10min efter den armeras. Vi kör detta spel med respown regler. Sidbyte efter omgångarna.
Speedball: Denna variant har bara en flagga vilken står placerad i mitten av spelplanen. Varje lag startar vid en bas; baserna skall ha samma avstånd till flaggan. Målet i spelet är att hämta flaggan och hänga den i motståndarlagets bas. (Lite svårare)
Capture the flag: Spelarna indelas i två lag. Varje lag har varsin flaggstation som även är deras utgångspunkt. För att vinna måste man hämta andra lagets flagga och ta den till sin egen flaggstation. Blir man träffad med motståndarlagets flagga i hand måste man lägga den på marken så att en medspelare kan plocka upp den och föra den vidare. (med reservation för ev ändringar)
Kom gärna med spelidéer, bästa ide belönas!!!
Vsaf regler med följande ändringar: 1. Ingen Medic. 2. Ingen Ingenjör. 3. AutoB är inte tillåtet! 4. Rikoschett är INTE träff i detta spel. Är ni osäker , ta träff! 5. Man får inte öppna och gå in i stängda containers. 6. Varsin respawn. 7. Endast miljökulor. 8. Rök och granater får inte användas! 9. Armbindlar kommer att användas. 10. Alla kommer att chronograferas. 11. Respektera "gentleman reglerna" och ta träffen. 12. Ingen bleedtime 13. Krav på dödsduk. 14. Inga Libaneser (se Vsaf Paragraf 15. Gemensam städning av området efter spel.
OBS!!!! Ta med radio, inget krav men rekommenderas för att öka spelkänslan i båda lagen!!!!! Kommer att finnas korvgrillning och Dricka för 15kr/st.
Vi vill också avisera att det eventuellt blir en prishöjning i höst, dock inte på detta spelet.
Vi önskar er alla välkomna! Ghost med Sea Shepherd
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Inläggsrubrik: Re: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 18 aug 2012, 22:30
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:06 Inlägg: 236 Ort: Majorna
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
*EDIT* Tjenare!
Här är en vidare utveckling på mitt tidigare inlägg:
En version på search and destroy kan ju vara att köra den som rush i Battlefield 3. Först dit kan armera direkt.(starta en bandspelare på högsta volym eller liknande, om det finns att tillgå)
Blir ett snabbare och mer direkt spel än om man måste leta upp bomben som är tappad. Om man kör det organiserat så kan det bli riktigt härliga eldstrider.
Anfallarna börjar i sin spawn. Och Respawnar där. 6st måltavlor som ska sprängas, Ax3 och Bx3. Försvararna ställer upp 50/50 på första målen, startar i klunga vid bomberna vid starten. Sen när starten går får dom röra sig fritt. 2a och 3e bombplatserna är avspärrade med nåt typ av band. Armeringstid 15s. (räkna högt 1000-2000-3000. osv En domare hade varit att föredra vid bombplatserna så det inte fuskas) 5min detonationstid. Bomben kan desarmeras inom denna tid. Gäller att lägga handen på bomben i 15s (räkna högt 1000-2000-3000. osv) så är den desarmerad. Ingen Bleedtime. 60min per sektion. Missar man målet efter 60min så vinner försvarande lag.
När A o B är sprängt så släpps avspärrningen och nästa bombmål räknas. Detta kan markeras genom arr med smällare eller megafon.
5min spawn. 0,5,10,15,20 osv för att alltid ha mycket folk på banan. Försvarare spawnar vid borte borte avspärrningstejpen.
Hur låter den spelidén? risk med för mycket campande? även om camping är ju lite av idén vid rush och försvarande av ett mål.
Har utvecklat spelet lite till. Är spelplanen för liten för detta spel?
Rush är ju sjukt kul på BF3. Liksom Conquest. *uppdaterad version*
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Senast redigerad av Byggan 24 aug 2012, 23:44, redigerad totalt 3 gånger.
Inläggsrubrik: Re: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 23 aug 2012, 14:32
Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42 Inlägg: 1178 Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Vi har fått in flera spel idé förslag, och ett av förslagen har vi vidarutvecklat lite (filat lite på).
TAKE THE BASE Det går ut på att två lag, ska ta sina två flaggor från sina två baser (en flagga i varje bas) och plasera dessa i motståndarens två baser (en i varje bas). Motståndaren har samma uppgift. Det lag som först placerat sina två flaggor i motståndarens två baser vinner! Blir man skjuten med flagga ska den ligga kvar på marken och får inte tas upp av motståndaren. Den kan därimot vaktas. Man kan endast ta upp eget lags flagga. Man är tvungen att köra offensivt och deffensivt, ha koll var egna flaggor är och var motståndarens är. Radio är här myckat bra att ha.
Tompha - det är din idé vi utveclkat vidare på. Pris får på spelet
Vi vill gärna få in mer tipps på spelidéer. Dom bästa vinner ett pris.
Mvh Ghost med Sea Shepherd
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Inläggsrubrik: Re: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 24 aug 2012, 13:50
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:11 Inlägg: 114
Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Jag har länge haft en idee a'la BF3 conquest faktiskt. Helt enkelt: X antal baser (5 eller 7, ojämnt nummer iaf) med en schack klocka i varje. När man tar basen startar man sitt eget lags klockan. Efter spel samlas alla klockor in, och man räknar ihop tiden baserna har hållits av de olika lagen. Det laget som har totalt mest tid vinner.
Inläggsrubrik: Re: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 24 aug 2012, 18:57
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:11 Inlägg: 114
Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Kajer: Det har jag för mig att han gjort ja.
Ghost: Det är relativt valfritt. Jag tror nog personligen att 5 punkter är bättre, då måste man röra sig mer och hålla mer koll, annars blir det lätt att varje lag tar varsin och så blir det bara massa röj runt den 3e.
Inläggsrubrik: Re: Container Yard Challenge - V - Söndag 16/9
Postat: 24 aug 2012, 21:20
Blev medlem: 24 jun 2012, 11:35 Inlägg: 654
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Conquest är det enda som är kul i BF3 så det kan nog bli kul i airsoft med.
När vi ändå är inne på spelrelaterade idéer, kanske en runda Sabotage (Call of Duty style!): En bombväska, 2 bombplatser (en i vardera lags bas). Båda lagen har samma uppdrag: att spränga motståndaren i bitar!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori