Aktuellt datum och tid: 27 apr 2024, 20:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: bockaby med SilentWolf
InläggPostat: 17 jan 2012, 23:42 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 jun 2009, 14:07
Inlägg: 278
Förnamn: David
Efternamn: K
Citera:
10m/s högre= JÄTTEFARLIGT.


INGEN har sagt det. Ska du börja lägga ord i mun på mig så är väl diskussionen över av bara den anledningen, utöver det faktum att du bara ignorerar alla sakargument och anklagar mig för att trolla när du inte kan svara ordentligt.

Citera:
Jag talar inte emot den teoretiska högre skaderisken med en ökning av utgångshastigheten


Det är inte teoretiskt, det är en fysisk självklarhet, ett axiom, som jag förklarade tidigare (måste jag börja repetera allt?).

Citera:
automatiskt är farligare med högre utgångshastighet


Det är "automatiskt" farligare. Nu får jag ta och repetera mig likförbannat, för du har ju inte läst ett ord av vad jag sagt:

Citera:
... så är det en fråga om huruvida graden av ökad skaderisk väger tyngre än fördelarna med en högre utgångshastighet vid CQB, inte en fråga om huruvida ökad skaderisk finns alls.


Med andra ord är det en tolkningsfråga. Plus att vi inte bara talar om skador här, utan om hur trevligt det är att bli pangad med 110ms inomhus, som skall vägas in i tolkningen.

Citera:
Men bevisa gärna för mig att den större skadan med en ökning på 10m/s är såpass stor att den är värd att bry sig om


Tolkningsfråga återigen. Man kan inte bevisa att något är värt att bry sig om eftersom det är upp till tolkning.

Citera:
Märk väl att jag inte tycker motsatt mot vad ni gör i sak


Du vet inte vad jag tycker, för det har jag inte sagt. Jag har bara sagt att jag inte tänker åka på ett spel med 110ms-gräns på cqb, och hur jag resonerat mig fram till det har du bara antagit. Märk även väl att jag inte har hämtat mina lagkamrater som backup eller diskuterat detta med dem, så du kan sluta säga "ni". Och sluta lägga ord i mun på mig. Tack.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: bockaby med SilentWolf
InläggPostat: 18 jan 2012, 06:42 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42
Inlägg: 1178
Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Gubbar lugna och fina nu, låt inte tråden balla ur är ni snälla.
Kan vi låta den vila lite?
Mvh Mats (Ghost)

_________________
SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!!
Great leaders inspire greatness in others !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: bockaby med SilentWolf
InläggPostat: 18 jan 2012, 08:24 
Offline

Blev medlem: 20 mar 2006, 14:44
Inlägg: 211
Ort: Gothenburg
Skepparn: Jag är inte så intresserad av att fortsätta detta heller. Har läst igenom alla dina inlägg, och ser inte på vilket sätt jag missar att svara på dem, eller förstå innebörden. Du verkar haka upp dig på den teoretiska ökade skaderisken med lite högre anslagsenergi, jag hänger upp mig på att det inte finns data på faktiska skador orsakade av densamma. Ingen har frågat dig om vilka spel du vill åka på, eller ens förespråkat att VSAF-gränsen skall höjjas till 110m/s.

Hur trevligt det är att bli pangad, om man bortser från rent ökad skaderisk är ju inte kvantifierbart, vi har väldigt olika toleranser mot smärta. Jag tycker dina inlägg (märk väl dina inlägg i den här tråden, inte du som person, eller vad du postat på andra platser/trådar) är trollande, då det från start inte görs några försök att svara på grundfrågan som Janosz ställde. Det gäller även andras inlägg (Lord-Crimson tex).

Jag är ganska nöjd med VSAF-reglementet, men kan tänka mig att åka på spel med andra regler också (något som jag inte tror någon här är intresserad av att veta).

Rent praktiskt vore det intressant, och bra OM vi kunde samla info om ALLA skador som sker inom hobbyn, som har med själva vapnena att göra, för att utvärdera de regler som finns. Exempelvis hur ser det ut på ett spel med BARA 100m/s som gräns, kontra ett spel med blandspelstillägget (där ju risken för att skjuta under säkerhetsavståndet är större än på ett spel utan säkerhetsavstånd).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: bockaby med SilentWolf
InläggPostat: 18 jan 2012, 10:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:28
Inlägg: 519
Nu gick det lite överstyr & bara in på ett OT spår. Låser den här tråden nu.

OBS! Frågan handlade inte alls om 100m/s VS 110m/s vid CQB-Spel.

Frågan var ang Silent Wolf's spel i bockaby & huruvida de spelar med 120m/s i CQB. Följande har framkommit: Ingen har svarat ang Silent Wolf's spel & de spelar inte med 120 m/s utan 110 m/s i CQB.

Gillar man reglerna åker man på spelet, i annat fall så gör man det inte.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010