Hört ett rykte om att folk inte vågar komma till Fabriken och spel pga det finns gift och annan skit där. Det stämmer inte.
På den sidan som vi spelar tillverkades det inget utan det var enbart ett labb där de provade fram olika däckblandningar. Spelområdet (Fabriken) som vi befinner oss i, sanerades efter att det lades ner (försiktighetsåtgärd). Det finns skräp och bråte på området, men det ger knappast ifrån sig gift.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23 Inlägg: 609 Ort: Borås
Jag förstår inte att folk inte kommer för att det är 110 istf 100 för vi har faktiskt inte (peppar peppar ta i trä) haft fler skador, om några alls, när vi gick från 100 till 110. Mycket beror på de som är där, de använder sunt förnuft (som alla andra). Sedan så är det mer vedertaget att det är 110 än 100 på spel. Ex. på Bockaby så är det oftare 110 än 100.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Blev medlem: 12 dec 2008, 11:38 Inlägg: 1323 Ort: Sitra Ahra
Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Håller med Stalker. Vi har haft två skador på senaste som har orsakats av kulor på långa avstånd. Själv fick jag ett fint sår i huvudet av en 100m/s CQB bössa.
Tycker att 100m/s är precis lagom. Finns ingen mening med att ha mer trim i bössan när det gäller CQB.
Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23 Inlägg: 609 Ort: Borås
Jag har själv fått blodvite med 100-fjäder på 15 meters avstånd. Även blivit skjuten på 15 meters avstånd med 110-fjäder men inget hände. Så, vad bevisar det? Inget eller...jag hade otur?
Jag skall till nästa spel (december) se om vi kan testa med 100-fjäder.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55 Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Jag kan bevisa att 110 är värre än 100, behöver bara en frivillig. Men frågan om varför 110 används är mer intressant. Upplys mig gärna! Ser fram emot fabriken spel med vsaf regler
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2092 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
110 m/s är huvudanledningen till att jag slutade spela CQB faktiskt.
Chansen har visat sig vara ganska liten att man blir träffad på något obehagligt ställe, men följderna om olyckan är framme blir värre med högre trim.
100 m/s på 0m är den hårdaste träff VSAF-reglerna tillåter. Kulan stannar upp ganska mycket i början nämligen. 110m/s är en ökning av den energin med 20%, och i CQB blir inte sällan avstånden ganska korta och man blir träffad av många kulor vilket ökar olycksrisken.
Min erfarenhet är att de flesta tänder som blir utskjutna blir det av 100m/s på korta avstånd.
110m/s i CQB letade sig in först i Gabtabs bockenspel. I bocken är det en stor skillnad på längsta och kortaste avståndet, vilket är en motivation. Att det landade på just 110m/s har sannolikt med att göra att PTW'n saknar 100m/s cylinder. Av samma anledning flyttades maxhastigheten för autovapen från 120 m/s till 130m/s.
En grej är att 110 ger mycket mer spelbarhet utomhus. Har inte märkt nån skillnad alls vid träff på CQBspel där 100 eller 110 används. Tror det spelar mer roll vart träffarna tar och hur många de är.
En annan grej är ju att de flesta kina-bössor ligger efter ett tags användande ofta strax över 100.
Tycker det har funkat hur jävla bra som helst med 110 på fabriken. Stå på dig Johnny. Tror inte du kommer ha nåt problem att få folk dit.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori