Aktuellt datum och tid: 28 apr 2024, 18:15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 14:38 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Anmälan:
http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic.php?f=4&t=130001

Hört ett rykte om att folk inte vågar komma till Fabriken och spel pga det finns gift och annan skit där. Det stämmer inte.

På den sidan som vi spelar tillverkades det inget utan det var enbart ett labb där de provade fram olika däckblandningar. Spelområdet (Fabriken) som vi befinner oss i, sanerades efter att det lades ner (försiktighetsåtgärd). Det finns skräp och bråte på området, men det ger knappast ifrån sig gift. :wink:

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 14:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42
Inlägg: 1178
Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Sea Shepherd kommer!!!!

_________________
SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!!
Great leaders inspire greatness in others !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 15:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55
Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Har hört mer folk banga pga. 110m/s cqb.

_________________
Lag: VIRUS

www.virus-airsoft.org/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 16:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Jag förstår inte att folk inte kommer för att det är 110 istf 100 för vi har faktiskt inte (peppar peppar ta i trä) haft fler skador, om några alls, när vi gick från 100 till 110. Mycket beror på de som är där, de använder sunt förnuft (som alla andra).
Sedan så är det mer vedertaget att det är 110 än 100 på spel. Ex. på Bockaby så är det oftare 110 än 100.

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 16:31 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55
Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Det är så det ser ut iaf. Jag gillar fabriken men känns onödigt högt med 110.
Hoppas ni får trevligt ändå :)

_________________
Lag: VIRUS

www.virus-airsoft.org/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 17:34 
Offline

Blev medlem: 20 jun 2007, 19:02
Inlägg: 740
Nej förfan. 110 är ju skitbra. Funkar helt ok utomhus och känns ingen större skillnad inomhus vid träff.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 17:35 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 dec 2008, 11:38
Inlägg: 1323
Ort: Sitra Ahra
Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Håller med Stalker. Vi har haft två skador på senaste som har orsakats av kulor på långa avstånd. Själv fick jag ett fint sår i huvudet av en 100m/s CQB bössa.

Tycker att 100m/s är precis lagom. Finns ingen mening med att ha mer trim i bössan när det gäller CQB.

_________________
FRONTSCHWEIN

LONE WOLF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 18:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42
Inlägg: 1178
Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Håller också med Stalker!!! 110m/s är för mycket och på¨gränsen till lagligt!!!

_________________
SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!!
Great leaders inspire greatness in others !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 20:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Jag undrar, är inte 20 meter säk på 159m/s låter ganska lågt det också?
Janusz

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 24 okt 2011, 20:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 jun 2009, 14:07
Inlägg: 278
Förnamn: David
Efternamn: K
Tycker att alla säkerhetsavstånd är för korta. Jag skulle aldrig skjuta nån på mindre än 30m med min 155m/s sniper. 20m känns bara hemskt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 25 okt 2011, 08:17 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Jag har själv fått blodvite med 100-fjäder på 15 meters avstånd. Även blivit skjuten på 15 meters avstånd med 110-fjäder men inget hände. Så, vad bevisar det? Inget eller...jag hade otur? :)

Jag skall till nästa spel (december) se om vi kan testa med 100-fjäder.

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 25 okt 2011, 09:42 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55
Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Jag kan bevisa att 110 är värre än 100, behöver bara en frivillig. Men frågan om varför 110 används är mer intressant. Upplys mig gärna!
Ser fram emot fabriken spel med vsaf regler :)

_________________
Lag: VIRUS

www.virus-airsoft.org/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 25 okt 2011, 13:13 
Offline

Blev medlem: 02 okt 2011, 19:48
Inlägg: 27
Förnamn: Jonathan
Efternamn: Erixon Brage
Håller med stalker spelet hade varit trevligare om vi använde VSAF regler.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 25 okt 2011, 13:29 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2092
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
110 m/s är huvudanledningen till att jag slutade spela CQB faktiskt.

Chansen har visat sig vara ganska liten att man blir träffad på något obehagligt ställe, men följderna om olyckan är framme blir värre med högre trim.

100 m/s på 0m är den hårdaste träff VSAF-reglerna tillåter. Kulan stannar upp ganska mycket i början nämligen. 110m/s är en ökning av den energin med 20%, och i CQB blir inte sällan avstånden ganska korta och man blir träffad av många kulor vilket ökar olycksrisken.

Min erfarenhet är att de flesta tänder som blir utskjutna blir det av 100m/s på korta avstånd.


110m/s i CQB letade sig in först i Gabtabs bockenspel. I bocken är det en stor skillnad på längsta och kortaste avståndet, vilket är en motivation. Att det landade på just 110m/s har sannolikt med att göra att PTW'n saknar 100m/s cylinder. Av samma anledning flyttades maxhastigheten för autovapen från 120 m/s till 130m/s.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 25 okt 2011, 18:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Inte att förglömma att vi drar sidearm så snart det blir för nära avstånd.

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 26 okt 2011, 11:57 
Offline

Blev medlem: 20 jun 2007, 19:02
Inlägg: 740
En grej är att 110 ger mycket mer spelbarhet utomhus. Har inte märkt nån skillnad alls vid träff på CQBspel där 100 eller 110 används. Tror det spelar mer roll vart träffarna tar och hur många de är.

En annan grej är ju att de flesta kina-bössor ligger efter ett tags användande ofta strax över 100.

Tycker det har funkat hur jävla bra som helst med 110 på fabriken. Stå på dig Johnny. Tror inte du kommer ha nåt problem att få folk dit.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 27 okt 2011, 19:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Någon som kör från Göteborg och vill ploacka upp en beväpnad liftare?
8)
Janusz

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 27 okt 2011, 20:29 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 jan 2009, 06:53
Inlägg: 104
Ort: VF
Förnamn: Donald
Efternamn: Skruf
Mad John skrev:
Inte att förglömma att vi drar sidearm så snart det blir för nära avstånd.


OK, alla kanske inte har sidearm eller att en KSP är sidearm... Yellow_Flash_Colorz_PDT_04

_________________
///Skruf Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
\ \ \ Sea Shepherd


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 01 nov 2011, 20:26 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00
Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Då har jag blivit dumpad av min samåkningspartner. Är det nån som ska till Fabriken från Göteborg, och har en plats över i bilen?

Janusz

_________________
-Janusz -
Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken, söndag 2011-11-06: scenario + div. spel!
InläggPostat: 05 nov 2011, 12:45 
Offline

Blev medlem: 28 nov 2008, 22:40
Inlägg: 429
Ort: GBG
Förnamn: Johan
Efternamn: K
Strike555 skrev:
Mad John skrev:
Inte att förglömma att vi drar sidearm så snart det blir för nära avstånd.


OK, alla kanske inte har sidearm eller att en KSP är sidearm... Yellow_Flash_Colorz_PDT_04




Om du har en KSP som sidearm, va fan har du som primary då? :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010