Aktuellt datum och tid: 20 maj 2024, 10:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 284 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 11:12 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 feb 2008, 00:11
Inlägg: 114
Förnamn: Johan
Efternamn: Haagg
Ville bara säga det, när det gäller CQB, vilket är det jag spelat mest, så blir det alltid dåligt med träfftagande emellan åt. Det är sådant som händer, speciellt när det är större eldstrider, får det flyger bullor åt alla håll och kanter, så man har jätte svårt att veta vilka som är träffar och vilka som inte är. Det händer, och som sagt av andra var, det är bara att släppa och köra på. Och i CQB så är det alltid bättre att ta träff om man inte är 110% säker på att det var studsande kula, vilket inte händer så ofta direkt att man verkligen vet det.

_________________
Johan Häägg - C.I.R.U


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 11:51 
Offline

Blev medlem: 04 nov 2007, 23:39
Inlägg: 32
Otroligt roligt spel. Hoppas det blir mer spel där iår. Vart väll lite mycket gnäll under vissa stunder. Men när det är cqb så får man räkna med att det kan göra ont ibland. Så tack R.I för ett bra spel samt tack till Adam som lät mig köpa kulor trots att jag inte hade några pengar med mig.

Önskar fortfarande att spelen las på lördagar då det skulle underlätta så sjukt mycket för oss som åker en bit. Då har man hela söndagen på sig att vila. nu blir man så jefla trött på måndagen. Tror det finns underlag för att ändra då jag tror många känner som mig. Kan därimot ha förståelse för om det inte går pga marken osv. Vad tycker ni andra?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 12:01 
Offline

Blev medlem: 23 dec 2007, 16:48
Inlägg: 43
Ort: Härryda
Förnamn: Nicklas
Efternamn: Johnsson
Plus
+ Folk som tog träff

Minus
- Folk som inte tog träff.

Det var ett riktigt roligt spel, förmodligen ett av de roligaste jag varit med på. För mig som inte lirat där innan så var det riktigt kul med ett nytt område. Det blir lite bättre känsla på något sätt när man inte vet exakt hur banan ser ut. Mycket folk är alltid kul.
Jag säger inget om träfftagandet så har jag ingenting sagt.
Jag glömmer säkert nånting nu men de blir säkert bra ändå.
Säger det igen, ett riktigt skoj spel.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 12:03 
Offline

Blev medlem: 24 feb 2008, 21:33
Inlägg: 9
Ålarna tackar för sig! det var jävligt bra. vi är så nöjda så det är ingen ide att ta det lilla negativa ens.

Fabriken var grymt, men det här var snäppet bättre. Vi åkte ner hela golfA och våldsgästade ett vandrarhem på lördan så vi var helt slut redan innan spelet :)

bra ledning tyckte jag, kunde blivit så hemskt fel och rörigt med så mycket folk på banan :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 12:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 okt 2004, 16:09
Inlägg: 42
Tack för ett grymmt spel, ja det var en hel del dåligt träfftagande men det blir ju som sagt väldigt lätt så i cqb, speciellt Bocken tror jag av någon anledning... :(

Abacrombie skrev:
Eller när Alex bössa inte sköt längre och han frågor om någon har pistol varpå Raxxo tittar ner från andra våningen och säger "jag har" innan han sätter en kula i honom.


Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 hihi


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 13:01 
Offline

Blev medlem: 15 maj 2007, 16:10
Inlägg: 23
Vill tacka för ett underbart spel igår... nog det roligaste jag varit med på än iallfall :).
Ser fram imot nästa spel där!

Plus
+Skitskoj område att spela på
+Trevligt folk
+Blandningen mellan cqb och distans
+Bra kommunikation mellan ODs chefer

Minus
- Lite dåligt träfftagande men inget allvarligt
- Folk som inte plockar upp efter sig

_________________
As sure as predators devour prey, I pillage like a four-year-old on a sugar rampage!!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 13:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 apr 2006, 19:06
Inlägg: 166
Ort: Göteborg
Förnamn: Dino
Efternamn: F
Jag tackar arrangörerna för ett underbart spel!


Senast redigerad av Danno 31 mar 2008, 18:41, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 16:01 
Offline

Blev medlem: 03 maj 2006, 21:21
Inlägg: 24
Ort: Falkenberg/Göteborg
Jag vill också tacka arrangörerna för spelet.
Vet inte om det var det roligaste spelet jag varit med på men ändå helt klart värt....

Kändes som det var lite för mycket folk i vissa stunder, då folk packade sig som sillar.
Och jag kände mig ganska passiv, men det blir väl vad man gör det till.

Klart fräckt område, trodde dock att det var större än det var.
Jag tycker reglerna var ganska bra och finner en viss charm i olika trim...
inomhus, hade jag personligen, större nytta av pistolen. Tycker karbinen mest var ivägen.
Tappade dock ett glock mag :cry:

Angående träfftagandet så upptäckte jag några gånger att jag nog var lite sen med att skricka träff. Har man mycket grejer på sig så missar man säker en del, plus att comtacs verkligen sög där....alla knäppar och ljud gjorde än helt snurrig. Så därför vill jag be om ursäkt om det nu var någon som svor för sig själv, när jag var sen att förstå. (Äcklig norsk, med Tan hjälm ;))

Minus till Gabbe som knifemeddar Dejan och får mig utskjuten :P
Gabbe the king of Knifemedd !

Plus till dom få, men sköna pumor, som var med och som förgyllde ens tid, då man låg och vänta på medic ! :)

Vet inte hur ni brukar spela där men hade det inte varit kul med att ett lag försvarar staden och det andra anfaller ? Har ni kört nattspel där någon gång ? Hur funkar det ?

Sen så skulle jag vara tacksam om någon kunde ta satelitebilden över bockaby och fylla i namnen på byggnaderna så man vet det tills nästa gång. Skulle vara mycket tacksamt...

Hoppas det blir spel snart igen...och kul att träffa massa sköna människor.
Helt klart skönare IRL, än på forumen :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 16:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55
Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Tack för bra spel. mycket nöjd.
Ang. den här skåningens uttalande om göteborg. Så som ni/du grina har jag aldrig sett inom airsoft tidigare. Be hellre individen ta träff vänligt så gör han/hon det 99% av fallen,istället för att svära o gråta. Bra spelat annars! ni gjorde det tufft för oss. //Skogsgruppen andra halvlek.

_________________
Lag: VIRUS

www.virus-airsoft.org/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 16:18 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 okt 2007, 14:51
Inlägg: 88
Ort: Göteborg
Förnamn: Sebastian
Efternamn: Faltin
Tackar även jag och i FEAR's vägnar för ett bra spel! håller med om dåliga träffar vet att även jag fått träff bak på västen utan att känna något då jag frågade motståndare efter jag tatt träff och ber om ursäkt för detta men det har varit ok hela tiden för min del iaf, lika bra att ta träff som sagt :). Dock tyckte jag det var en hel del fusk på spelplan utöver några träffar som inte togs vilket inte är så jätte farligt.. men när lag TAN har en träffad som sedan springer från en RÖD byggnad ut i skogen för att ta sig till en medic är INTE ok och dessutom inte den kära mannen från TAN som tog träff och sedan stänger dörren till ett av de röda husen är absolut INTE ok, vet inte hur många personer i ett riktigt krig som skulle kunna resa sig upp och stänga en dörr sen men det kanske är något nytt Yellow_Flash_Colorz_PDT_05

Sen vill jag ge extra mycket minus poäng till dom skåningarna som stod och skrek i skogen där vi stod 3st träffade och viftade med 1x1 METER stora väldigt självlysande oranga markeringsdukar och inte nog med detta får ta emot ca 5st kulregn per person EFTER träff och extremt mycket fina svordommar, väldigt onödigt! Sedan vet jag inte om det var medvetet då de påstod att vi inte tog träff att de sedan inte gjorde det själva när de blev träffade men det är en annan femma :P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 17:23 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Det här liknar ju fan Lunarstorm... Vilken gnäll!
Om alla tar träffarna och håller käften så blir det ju roligare för alla, less is more!

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 17:54 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 mar 2008, 14:55
Inlägg: 177
Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
ja det är tråkigt..
har du lunarstorm? höhö

_________________
Lag: VIRUS

www.virus-airsoft.org/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 18:05 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
@ Stalker: Konstigt nog har jag det faktiskt.. var dock inte det jag menade, utan ville mest komma fram till att "alla" här inne weinar värre än värsta fjortistarna på diverse ungdomssajter förmodligen gör.

Vad är det svåra med att ta träff? Eller om man ser någon som inte göra det så säga till dem på ett vuxet och civiliserat sätt?

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 18:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 mar 2008, 21:05
Inlägg: 12
Ort: Stockholm/Sweden
Förnamn: Cristian
Efternamn: Salinas
Alla hade roligt, ingen tog träff. Hur skulle det ha sett ut om alla tog träff??

_________________
"What doesn´t kill you, hurts like hell."

http://www.iRRegulars.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 19:09 
Offline

Blev medlem: 24 apr 2006, 15:24
Inlägg: 68
Ort: Norrmalm, Borås
Jag har hittat ett st m4 magasin, så den som saknar ett kan höra av sig med en beskrivning.
R.I lovar att fler spel kommer att komma. både i fabriken, bockaby och på andra nya ställen. Mer lär Mad john avslöja när det är dags.
Vi vill gärna hör fler åsikter om dagen. både för och nackdelar. Hur inchekning fungera, parkering mm.
Verkar som om våran chrono spökat något under dagen, detta ber vi om ursäkt för, om den visat fel. Vi gjorde ett test, å då verkade den fungera alldels utmärkt.
Jag såg mest glada människor under spelet. och jag hoppas att majoriten trivdes.
Tack för i mina ögon ett trevligt spel.

_________________
http://www.rationellainsatsstyrkan.phpbb2.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 21:24 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 maj 2007, 22:04
Inlägg: 15
Tack till arr och alla andra trevliga deltagare! Jag tyckte det var ett helt ok spel. Skön blandning mella cqb och distans.
Som folk har sagt tidigare var det lite dåligt med träfftagande, ifrån båda hållen.

Hoppas på fler spel i Bockaby snart som attans :D

_________________
http://dancingbarefoot.devote.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 31 mar 2008, 22:09 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Lite "kritik" eller snarare något att kanske testa på nästa arrangemang, om vi blir snarlikt antal med folk, att det finns en icke-spelande arrangör som hela tiden håller koll på arrangemanget. Jag har full förståelse för att ni vill spela, men det kanske hade blivit ett bättre arrangemang.

När blir nästa Bockaby-lir btw? Jag vet att vi är många som är sugna på att lira där så snart som möjligt igen! 8)

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 01 apr 2008, 00:54 
Offline

Blev medlem: 25 apr 2007, 00:49
Inlägg: 54
Ort: Halmstad / Skene
Mycket kul spel.

Lite tjafs om träfftagning men inget att bli sur över, det är så att man inte alltid känner tex träff på västen. Eller att man inte har träffar helt enkelt.

Tyckte att arr gjorde mycket bra ifrån sig, inte mycket att kritisera här.

Tyckte synd om killen i OD som fick en tand utskjuten. Fick mig att ha i tandskyddet resten av spelet.

_________________
http://adi.nu/alkarim


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 01 apr 2008, 16:32 
Offline

Blev medlem: 01 apr 2008, 16:09
Inlägg: 36
Grymt roligt spel,tackar alla för en trevlig dag .
Ber om yrsäkt till dom i tan som inte tog träff vid det blå huset i första omgången ,så att jag tvingades sätta skott i skellen på er på nära håll...sorry
Och ett minus till er som skjuter på dom som tydligt markerar att dom är träffade och går till safe.
Och så vill jag ge ett stort långfinger till den som satte ett skott rätt i ansiktet på mig ,när jag va civilklädd och gick och fota.
Sånt kan hända men inte på det avståndet och när man står själv mitt på öppen gata då borde du sett att jag inte deltog i spel,för det handla inte om en skur kulor som kom utan bara en kula som träffade .
Men nu glömmer vi de och vi syns på nästa spel och har lika skoj där:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bockaby (söndag) 080330: CTZ! Uppdat ang. park. o bet!
InläggPostat: 01 apr 2008, 18:18 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2007, 12:52
Inlägg: 74
Ort: Borås
Citera:
Lite "kritik" eller snarare något att kanske testa på nästa arrangemang, om vi blir snarlikt antal med folk, att det finns en icke-spelande arrangör som hela tiden håller koll på arrangemanget. Jag har full förståelse för att ni vill spela, men det kanske hade blivit ett bättre arrangemang.


Jag var faktiskt aldrig med och spelade utan roddade med röken (vid bussen) som dock blev lite misslyckat beroende på olika faktorer. Dock så var jag tvungen att åka iväg sen ganska snart efter spelstart. Sedan kan ju även påpekas att vi diskuterat lite huruvida vi ska ha någon som "bara arrangerar" eller inte till detta spelet, men eftersom vi valde att inte göra något direkt avancerat spelscenario eller effekter (förutom den misslyckade röken i början) så valde vi att inte ha någon som bara "drar omkring" efter spelstart. Skulle nog inte funnits så mycket att fixa med, vad jag kan se i alla fall.

Eller har du (eller någon annan) något förslag till vad vi borde ha gjort/göra under spelets gång?

Som sagts av Paramedic så välkomnas konstruktiv kritik, både bra och dålig angående arrangemanget, både småsaker som incheckning, parkering, chronografering, betalning osv men även spelet som helhet med spelupplägg osv.

_________________
Klasse
R.I


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 284 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010