tack för trevlig dag idag, kul att det kom så många. Även kul att se många ny ansikten. Lite segt vart det på slutet, men sånt händer. Va första gången vi hade godis och dricka till försäljning, om ni har synpunkter på det så vill vi gärna veta.
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 07 okt 2007, 19:42
Blev medlem: 26 jul 2007, 21:55 Inlägg: 6
tack för ett trevligt lir grabbar
kanske blev mer ös om vi fick in lite medicregler eller mindre spawntid för de anfalande. tycker de borde vara så att granater tar ett helt rum, och liksom ingen diskusion. själv hade jag inga granater men jag hörde folk gnälla om att granaterna va lite värdelösa.
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 07 okt 2007, 21:15
Blev medlem: 30 sep 2007, 18:51 Inlägg: 3 Ort: Säffle
Ja tackar så mycket för ett as kul spel Det var lätt värt de 25mil som man körde. Det va jätte bra med försäljning men som föregående talare.. om man hade med sig mer pengar vill säga. Tackar än en gång till Paramedic för hjälpen med kulorna.
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 07 okt 2007, 21:35
Blev medlem: 17 dec 2006, 22:20 Inlägg: 19 Ort: Trollhättan
Hum... skulle man inte kunna betala i förskott till nästa spel... Vi i SDG7 är lite kända för att glömma pengarna!
Sen var det tyvärr lite väl svårt att ta sig in i fabriken. Men det är kul att ligga och trycka i en vattenpöl med. Tror personligen att det skulle fungerat bättre om man spelade från andra hållet.
Sen är jag lite klyven i frågan om utgångshastighet. Hur man ska behandla någon som kommer med en för stark bössa.
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 08 okt 2007, 07:49
Blev medlem: 20 jun 2007, 19:02 Inlägg: 740
Jag hoppas striderna flyttas in i själva fabriken nästa spel. Tyckte personligen att det funkade bäst på det där spelet i slutet av juli med väskan på taket osv. Jag tror att fabriken blir lite som Berlinbunkern om ett lag försvarar eller om ett lag kan spawna inne i byggnaden. Jag har ett spel av typ "väskan på taket" (behind enemy lines II?) rätt högt upp på min önskelista, området komm ju då till sin fulla rätt. Lätt topp tre i min airsoftkarriär.
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 08 okt 2007, 20:28
Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18 Inlägg: 2401 Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Krigsmaskineriet tackar för ett gött spel.
Lite feedback... - Medic är alltid kul - mer medics till folket! - Det är lite halvlurigt att skrika granat innan den tänds och slängs in i rummet, det är ungefär som att säga "gå ut ur rummet nu så ni inte dör och var beredda på att vi kommer in" - Fabriken är ett fett CQB-ställe, möjligen gör det sig bättre om folk endast har cqb-vapen, det är ju svårt som det är att ta sig fram till huset som det är ändå - även fast det var fett med understöden gubbar - Reglerna för att skjuta ned och upp och ut och in är lite krångligt. Har iofs. inga konstruktiva förslag men vore roligt att kunna strida även på vertikalen. - Fönster borde vara större så det är lättare att slänga in granater - Spelupplägget verkar riktigt roligt men båda grupper borde börja i husen eller dylik förändring då det verkar vara lite väl svårt att ta sig fram och in till själva CQB:andet. - Spelgenomgång var i vanlig ordning mycket trevlig. - Snax är trevligt!
Hej vill tacka för gbg fc räkning. Allt som kroken har sakt håller jag med om , men har några till förslag. 1. begränsa med ammo 2. bara semi för vanliga vapen , understod fulauto 3. korrtare respawn tid för anfallande styrka etc.. tanken är att de som anfaler har mera möjligheter en de som försvarar.
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Inläggsrubrik: Re: 2007-10-07: Fabriken, Assault OBS! Ny info!
Postat: 09 okt 2007, 08:57
Blev medlem: 06 jun 2006, 12:10 Inlägg: 27 Ort: Lidköping, Sweden
Jag pratade lite med Dejan om hans idéer och jag håller fullständigt med!
Det hade varit grymt kul att ha följande eller liknande förutsättningar:
#Mindre ammunition #Semield på alla vapen utom understödsbössor alternativt att understödsbössorna också bara har semield, men mer ammunition. #Standardlösning (max 328fps) på ALLA bössor förutom prickskyttebössor
Jag tycker att det kan vara värt att testa detta iallafall. Det borde ju göra det värt att plocka med sig en pistol eller kanske en hagelbrakare som annars inte är så fördelaktigt.
Utöver det, så var det väldigt trevligt! Jag tycker att det var ett jättebra tillägg med fönster-reglerna också! Skulle det vara tillåtet att skjuta upp och ner osv från fönstren så tror jag att det skulle vara om möjligt ännu svårare att advancera in i byggnaderna. Någon nämnde att man skulle kunna vända på allt, så att anfallande lag anfaller från andra hållet. Det är inte en jättedum idé tycker jag.
I skrivandes stund så får jag en idé till och det är att endast boltskyttar ska få skjuta ut och in genom fönster oberoende på höjdskillnad.
Och flera spelare borde undra vem det var som tog ut dom med enstaka skott på väldigt långt avstånd i andra rundan. Det var jag . Jag säger inte vart jag befann mig, men jag hade pipan utanför byggnaden iallafall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori