Aktuellt datum och tid: 20 maj 2024, 09:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 05:16 
Offline

Blev medlem: 02 maj 2007, 15:13
Inlägg: 25
Nu har jag skrivit ut alla platser som blivit tagna. dom som står på listan nu är med på listan som är utskriven.

_________________
Den tyska soldaten med kamera och kakor i händer istället för vapen och magasin. Kan ju hända att vapen och magasin förekommer de med.

AKA: Kakmannen!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 05:29 
Offline

Blev medlem: 08 jul 2004, 17:44
Inlägg: 153
Hej jag kommer nog ner till er med kameran men jag kom hem från jobbet nu och behöver sova några timmar.

Så frågan är finns någon möjlighet till transport upp till området vid typ 12 snåret om inte hur går jag och hur långt e det att gå ????

Ev så tar jag med en cykel om det är för långt att gå och då är fråga går det att cykla upp till området.

Nu har jag ej haft framme cykeln på typ 2 år så vet ju ej om den fungerar *ler*

Anders

ps

Om någon ser detta och ej e i ledningen skriv ut detta och ta med och be någon i staben att messa mig på 0735 250 986 om väg beskrivnig


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 06:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Parkera vid Safezone, då är det ca. 150 meter att gå.

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 17:32 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2007, 12:52
Inlägg: 74
Ort: Borås
Tack alla för ett kul spel, trots att vi förlorade ;) Riktigt kul och fett med action =)
Ser fram emot nästa skogen spel här nu... =)

Extra cred till Mad John som skrivit och fixat de här två schyssta skogsspelen nu på kort tid..

Ser fram emot att bilder ska komma upp från detta nu med, har väl säkert fastnat på nån.. =)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 17:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2005, 23:03
Inlägg: 89
Ort: Varberg
Förnamn: Karl
Efternamn: Herolf
Gött spel, tack allihopa! Det enda negativa var väl att det blev lite sen spelstart den här gången också, annars var det bra.

_________________
Vivere est militare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 17:57 
Offline

Blev medlem: 17 maj 2007, 20:45
Inlägg: 2
Tack för ett gööt spel in the woods... 8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 18:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 okt 2006, 18:49
Inlägg: 111
Ort: Trollhättn
Tackar för ett kul och fartfyllt spel! :D

+
Mad John
Terrängen (MYCKET bättre än sist)
All action
vädret
Go sammanhållning!
Scenariot i allmänhet

-
Lite sen spelstart kanske, men sånt händer.
Lagen, det blev ju ingen direkt "re-match" då de flesta TS1:are nu var i üdrf.



Tackar som sagt, och nästa gång ser vi till att komma ihåg tältet med, sorry johnny!:oops:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 18:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 mar 2006, 22:06
Inlägg: 53
Ort: Göteborg
Roligt spel, mycket bollskjut, och batterier som tar slut = toppen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 18:57 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2007, 08:28
Inlägg: 33
Kan bara hålla med ovanstående. Mycket bra spel härlig action ormar och andra djur.

Stort tack till Mad J förbaskat bra fixat igen !!!!!!

Dock föll jag för en kula av min egna lagkamrat offgame så jag sitter med en hätlig fläskläpp men som man bäddar får man ligga.


Håller med om att det var en se start får bli bättre nästa gång

Ser fram emot bilderna


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 20:30 
Offline

Blev medlem: 24 apr 2006, 15:24
Inlägg: 68
Ort: Norrmalm, Borås
Tack för en trevlig plastkastar dag. kul å se vilka ansikten som gömmer sig på forumen. synd att många i ts1 verkade ha strul på slutet med sina bössor.
Men pistolerna funkade ju fint iallfall.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 maj 2007, 22:29 
Offline

Blev medlem: 25 apr 2007, 00:49
Inlägg: 54
Ort: Halmstad / Skene
Vill tacka alla för ett mycket bra spel, riktigt mycket skjutande och springande och tur med vädret hade vi.

Lite ris och ros då

Ros +

- Mad johns evangemang för att anordna 2 mycket bra spel på kort tid.
- Vädret (fast blev lite för varmt ibland i solen)
- BF spelet (fast ibland önskade man att det fanns medic)
- Bra upplägg för att jämna ut svårighetsgraden för ts1
- All action, bra kombination om man ville ha action eller smygande fanns något för alla.
- Väldigt roligt och mycket trevligt folk

Ris -

- Alla bössor som krånglade ink min.
- TS1 kunde ha gjort bättre ifrån sig
- Vissa hade svårt att ta träff, (kan förstå om man är en levande buske så känner man inte alltid skotten)


Längtar till nästa spel. Och hoppas på bilder och filmer snart.

/MvH Amer Cash

_________________
http://adi.nu/alkarim


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 maj 2007, 02:19 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 mar 2007, 00:34
Inlägg: 86
Ort: Göteborg
Förnamn: Adi
Efternamn: Hadzic
Tack till alla för en underbar dag. Jag kunde gärna ha spelat till kl 18.00.
Cred till alla som har varit med och anordnat spelet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 maj 2007, 10:17 
Offline

Blev medlem: 21 maj 2007, 10:06
Inlägg: 6
Ort: Varberg
Tack för ett mycket trevligt spel! Jag hade askul!! Mycket action och spring :D

Citera:
Dock föll jag för en kula av min egna lagkamrat offgame så jag sitter med en hätlig fläskläpp men som man bäddar får man ligga.


Vad kan jag säga.. ren reflex :roll: Gör nu inte om det.. :-P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Festligt spel!
InläggPostat: 21 maj 2007, 13:50 
Offline

Blev medlem: 15 apr 2007, 01:18
Inlägg: 8
Ett av de roligaste spelen på länge! Gör gärna om det någon gång.

+++
Mycket action! (Laddade väl fullt i alla fall 3-4 gånger)
Bra terräng! Öppet, men allt ris som låg vid TS1 spawnen var väldigt jobbigt att springa i...
Vädret :!:

Är det nåt som kunde vart bättre:
Även om lagen var jämnare nu så behövs en avsevärt större styrka för att ta ett mål än att försvara ett, speciellt när i alla fall ammodepån låg på en höjd.
En del hade svårt att ta träff....
Libanon-rensning, På kammen nära TS1's bas hände det att det dök upp ett vapen utan någon vid siktet...
Sluta skjuta. Hände ett antal gånger att man blev skjuten efter att man tagit träff. Om jag ropar träff, ställer mig upp, håller upp händerna och tar upp en röd påse betyder det att jag är död - skjut mig inte i nacken när jag går därifrån Yellow_Flash_Colorz_PDT_46

Skitkul spel som sagt, hoppas bara mitt lag fixar sina vapen till nästa gång 8)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 maj 2007, 17:03 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2007, 08:28
Inlägg: 33
Kanske jag gör Tragic ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 maj 2007, 11:15 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Tackar för ett gött spel! I vanlig ordning hatten av till Arrangör.

Hade gärna sett Medic då jag upplever att det i stort sätt alltid är ett roligt moment för att hålla spelet igång.

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 maj 2007, 14:50 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Tack alla för en kanontrevlig dag! Har inte riktigt sumerat söndagen men här kommer iaf en spontan plus o minus.

+
- Alla trevliga människor som gjorde allt för sitt lag och scenariot
- BF-spelet (som nästa gång SKALL kryddas med bla Medic)
- Terrängen (skall tills nästa gång "bredda" banan något så att vi är mer där TS1 borde varit: på ÜDRFs område. Där 1:a respawn ligger skall TS1s bas ligga)
- Vädret
- Bra stämning hela dagen
- Alla superlativ från folk, det värmer inför nästa spel
- Inga armbindlar
- Backen upp till spelområdet (eller...?)

-
- Libanon-rensning! Ajajbajja! Ok om det var n00bs och inte fått info men annars... :shock:
- Sen spelstart = brist på respekt. Jag kan dock ta på mig det pga jag inte kunde vara på två ställen samtidigt
- Tyckte mig se att några inte hade Bioval (vilket är en av förutsättningarna för att överhuvudtaget vara där)

Minus från förra spelet:
Markägaren hittade 10-15 plastflaskor där ÜDRF hade sin bas (han kunde iofs samla ihop flaskorna och panta dem). Ja, arrangören skall titta till området men det är ju på 200 ha och det skulle ta en stund att leta skräp. Alltså: om alla hjälps åt, annars kan vi glömma detta ställe (hälsar markägaren)!

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 maj 2007, 15:02 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Jag hittade ett par sol/skyddsglasögon vid stugorna i UDRF Safezone, någon som saknar?

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 maj 2007, 21:37 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2094
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Tack för ett ösigt spel allihop!

Först och främst vill jag passa på att försvara att vi INTE hade medics! På vår flank hade vi ett fint böljande slag om de olika respawnpunkterna och man hade en ganska bra motivator att ta respawnen genom att den var full med folk som vackert fick gå och spawna någonannanstans. Vidare så var det en bra ide att skjuta på folk bara föratt skapa förluster för motståndaren, normalt sett hade han varit uppmedicad och snabbt på fötter. Därför blev utnötning en faktor och man kunde se sina kamrater falla och motståndarnas anfall mattas av. Respawn var inte heller lika tråkigt eftersom man sällan var själv.

Slutligen så hade vi ett vackert ad-hoc -samarbete på vår halva av planen (respawn 1&2 tror jag. Vaktpostställena), sådant brukar placera en i massivt underläge mot samövade lag med bra medicrutiner, när man själv inte sällan helt saknar medic. Särskilt om man skall skapa förluster på samövade grupper med medics.. Det brukar sluta med att man inte påverkat deras insats till ett pris av 100% egna förluster.

Jag tyckte det var askul att inte köra med medic för ovanlighetens skull. Medic gynnar samkörning, sammanhållning och större grupper, vilket är önskvärt ibland, men det missgynnar ad-hoc -gruppbildande, smågruppsaktivitet av commandoslaget, och sniper / Search-and-destroy -aktivitet, vilket också är kul.

Sammanfattningsvis vad gäller scenarierna: I det första hade uppgiften varit omöjlig för üdrf utan bra stabsarbete eftersom så lång sträcka behövde besättas. När detta är gjort på ett bra sätt så är TS1s enda chans till frontalanfall en mycket snabb målmedveten insats på en smal del av den långa fronten innan üdrf lyckas ordna motanfall. Annars blev man tvungen att försöka smyga sig igenom med förhållandevis små styrkor. Intressant scenarie och vad jag har förstått försökte TS1 med lite av båda.

I det andra scenariet så behövdes inte stabsarbete lika mycket, sannolikt pga att området var såpass litet att man kunde ha en ganska tät linje över hela området. I denna kunde folk stötta upp där det behövdes genom att formera (tjata) ad-hoc -grupper. TS1 hade verkligen behövt ett organiserat stabsarbete, men den stab som fanns hade havererad radio sjöng en liten fågel.. Vi behövde egentligen bara slänga upp en köttmur medan TS1 hade behövt mer samordnad taktik. Jag tycker Johnny lyckats fenomenalt med bedömningarna om styrkeförhållanden, Här var det viktigt att de försvarande skulle vara avsevärt färre. Möjligtvis kan man påpeka att GBG free company kastar kurvan något genom att vara många och samtränade..

Ifall någon hittar(ade) en brun yllevante så vill jag gärna ha tillbaks den.. Den är sovjetisk och cool. tror den drattade ur mot slutet på väg in i flanken på TS1's position mittemot GBG free company & maskineriet.

Sådär ja, låt debatten rasa! :)

Cheers! /sPunk!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 maj 2007, 14:36 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 apr 2007, 08:28
Inlägg: 33
Kan bara hålla med om att spelet blev väldigt roligt tack vare icke närvarande medics. Framför allt blev slagen om spawnplatserna intensiva och viktiga för båda sidor. För oss som spelade försvarande lag var det viktigt att ta dessa platser.

Håller väl med att TS1 skulle behöva en stab som samordnade anfallen bättre.

Men fan vad bra spel det var, njuter fortfarande av dagen :)

Hoppas kunna anordna spel i Varberg med Nösslinge Milisen NM och terrorizers i sommar.

Robert


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010