Aktuellt datum och tid: 25 apr 2026, 17:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: MikeTown. 10:e November. Bogartpojkarnas Airsoft
InläggPostat: 04 nov 2013, 16:02 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: B
Janosz skrev:
VSAF fick erbjudande om att hyra för 14.000 kr. Men betänk att man kan få ett bortfall på 25% även en solig dag (Compound II) och långt värre vid ösregn. Och då står man där med en nätt liten räkning. Därav kravet på förskottsbetalning som Kenny hade på sitt andra försök. Då tror jag han kom till typ 60 betalande med nån vecka kvar, vilket inte gick runt.

Beräknar VSAF att gå med en viss % vinst pr spel på sådanne större arrangemang? Annars blir ju ett spel i MikeTown, begränsad till 60 pers, ändå ganska överkomligt ekonomiskt sett. SEK 250,- pr skalle, endast förskottsbetalning, så borde det ju vara till att ordna.

InläggPostat: 04 nov 2013, 16:18 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
250 kr är helt överkomligt. Föredrar att betala lite extra för att det skall vara lite roligare.

InläggPostat: 04 nov 2013, 16:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
VSAF kräver/räknar inte med någon direkt vinst. Vad som är ett rimligt pris för ett spel beror både på området och på arrangemanget. Efter helgen lär vi veta mer om hur många man kan vara i Mike Town.

InläggPostat: 04 nov 2013, 17:06 

Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
Voodoo 1 skrev:
Janosz skrev:
VSAF fick erbjudande om att hyra för 14.000 kr. Men betänk att man kan få ett bortfall på 25% även en solig dag (Compound II) och långt värre vid ösregn. Och då står man där med en nätt liten räkning. Därav kravet på förskottsbetalning som Kenny hade på sitt andra försök. Då tror jag han kom till typ 60 betalande med nån vecka kvar, vilket inte gick runt.

Beräknar VSAF att gå med en viss % vinst pr spel på sådanne större arrangemang? Annars blir ju ett spel i MikeTown, begränsad till 60 pers, ändå ganska överkomligt ekonomiskt sett. SEK 250,- pr skalle, endast förskottsbetalning, så borde det ju vara till att ordna.

som janosz skriver så räknar ju arrangörer med 15-25% bortfall på sina spel. förskottsbetalning har ju redan vsaf/starfighter försökt med 2 gånger (185:-) men inte fått ihop folk. Och nu är det ju Bogart som hyr så det är jävligt fult med att mena på att en annan förening kanske kan hyra det istället i deras egna tråd dessutom! Spelet är ju en vecka bort, ingen vet hur spelet kommer fungera eller hur mycket folk som verkligen dyker upp eller hur stor yta som Bogart tänkt använda.

Och lurviski, du kanske ska börja komma på spelen du anmäler dig till innan du börjar snacka? ser dig ju ofta i varje tråd till ett spel du anmält dig till (tex bockaby eller cyc) att du fått förhinder pga av sjukdom, stukad handled, saknar skor, bruten nacke osv dagen innan eller samma dag som spelet är.

skärp till er!

kör på Bogart! hoppas ni inte tappar glöd nu. ni har visat ett otroligt engagemang i era bockaby spel. jag ser väldigt mycket fram emot spelet på Söndag i alla fall.

InläggPostat: 04 nov 2013, 17:36 

Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
För det första: Dom som tror att vi hyr MikeTown för att tjäna pengar är fel ute. Väldigt tråkig läsning. För det andra så tycker jag vi avslutar denna diskussion här. Ni får mer än gärna pm:a mig eller ringa mig på 070-4880415 om ni har några fler frågor så kan jag svara på alla era frågor.

Vi kommer använda skogen till höger om entrén. Visar det sig ändå vara för trångt hyr vi skogen på plats till vänster om entrén (där Borgen finns).

Vi i Bogartpojkarna Airsoft ser framemot att träffa er på Söndag.

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:
https://www.facebook.com/pages/Bogartpo ... 9665293384

InläggPostat: 04 nov 2013, 18:49 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Carl skrev:
Och lurviski, du kanske ska börja komma på spelen du anmäler dig till innan du börjar snacka? ser dig ju ofta i varje tråd till ett spel du anmält dig till (tex bockaby eller cyc) att du fått förhinder pga av sjukdom, stukad handled, saknar skor, bruten nacke osv dagen innan eller samma dag som spelet är.

Vet inte varför du drar upp detta. Anledningen till att jag frågade vad det skulle kosta och hur det skulle funka med förre spelare och högre peng på skalle är eftersom det var många som tyckte att det ÄR för mycket folk på detta spel.
Sedan så överdriver du en hel del. Ja, det har hänt att man har hoppat spel pga att just handled har varit kass, vilket min är, jag har problem med den och jobbar med ett fysiskt ansträngande jobb. Bockaby hoppade jag av på morgonen eftersom det var då jag kom hem efter jobbet. Foten bråkar sällan, men händer, den ena är mycket bredare än den andra.
Men jag spelar så ofta jag kan och om det är som så att man inte kan hålla i vapnet utan att vråla så hoppar jag spelet.

Btw. Jag kallas 'Lurvski', är en aningen trött på att folk inte kan stava till det.

Edit. Avslutar nu. Carl, vill du forsätta gnälla kan du PMa mig.

InläggPostat: 04 nov 2013, 20:25 
Användarvisningsbild

Förnamn: kenny
Efternamn: F
mvh
Kenny

Senast redigerad av starfighter 04 nov 2013, 20:59, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: 04 nov 2013, 20:40 
Användarvisningsbild

Carl skrev:
Voodoo 1 skrev:
Janosz skrev:

som janosz skriver så räknar ju arrangörer med 15-25% bortfall på sina spel. förskottsbetalning har ju redan vsaf/starfighter försökt med 2 gånger (185:-) men inte fått ihop folk. Och nu är det ju Bogart som hyr så det är jävligt fult med att mena på att en annan förening kanske kan hyra det istället i deras egna tråd dessutom! Spelet är ju en vecka bort, ingen vet hur spelet kommer fungera eller hur mycket folk som verkligen dyker upp eller hur stor yta som Bogart tänkt använda.

skärp till er!

kör på Bogart! hoppas ni inte tappar glöd nu. ni har visat ett otroligt engagemang i era bockaby spel. jag ser väldigt mycket fram emot spelet på Söndag i alla fall.

Oj, nu tycker jag ändå att mitt citat blev vinklat väääääldigt negativt och ensidigt, tack för den.....
Min enda tanke var att se om det var möjligt att - för en högre kostnad väl att märka - få till ett spel om färre personer än 100, om nu en del folk tyckte att det var för många.

Al heder åt BP som tar på sig detta arrangemang, jag hoppas innerligt att det blir lyckad. Det var på inget tidpunkt riktat någon negativ tanke från mitt håll om detta event. Jag har på inget tidspunkt sagt/skrivit att VSAF skulle "hyra istället för BP", läs om, läs rätt.

Jag vet inte vad BP har för omkostningar/utlägg vid detta, och jag bryr migbdesto mindre. Jag betalar gärna för ett bra spel, det var inte det jag syftade på. Om sen BP gör en liten vinst, en stor vinst eller ingen vinst är för mig sak samma. Det handlar om att ha kul....

InläggPostat: 04 nov 2013, 22:35 

Förnamn: Mats
Efternamn: Larsson
Plats ledig, Instämmer med alla föregående skribenter.

Jag hoppar söndagens strapatser, hoppas att det blir bra väder och ett bra spel,

Callsign: cappet
Rank: Medic / explosive expert
Employeer: Pay me am yours
Service history: been there

Proud Member of Infidels

Favorite Quote:
Vi löser det

InläggPostat: 05 nov 2013, 10:52 
Användarvisningsbild

BTW, så tycker jag att själva spelupplägget (idéen/scenariet) låter vansinnigt kul, ser fram emot att höre hur det gick. Gärna med bilder (hint-hint).

Lycka till alla, hoppas det blir en lyckad och rolig dag!

InläggPostat: 05 nov 2013, 11:10 

Tack Morten. :). Får nästan be till Gud att vädret blir bra också :)

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

InläggPostat: 06 nov 2013, 11:54 
Användarvisningsbild

Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Någon som har en plats i bilen ifrån lindholmen/centralen? Skulle ta lite över en timme att ta bussen :(

InläggPostat: 06 nov 2013, 16:35 

Förnamn: Daniel
Efternamn: Johansson
Precis avanmält laget, 7 Platser lediga. Gogogo

InläggPostat: 07 nov 2013, 18:06 

Vi verkar ha tur med vädret på Söndag. Inget regn i sikte just nu. :)

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

InläggPostat: 09 nov 2013, 10:52 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robin
Efternamn: Bergwall
av anmäller mig pga halsfluss

InläggPostat: 10 nov 2013, 17:11 

Förnamn: Oscar
Efternamn: Boerjesson
Bra spel, bra initiativ av Arr att spela trots det stående missnöjet! Spelet var kul, kunde definitivt haft fler spelare då mycket skog var oberörd. Tack till Arr för ett bra spel, tack till alla de i lag blå som faktiskt använde sin radio (även du, mystiske främling som transmittade nonstop dina tankar kring ingenting i 2 minuter)!

Hoppas bara nu att arr gick jämnt ut även med dropoffs.

InläggPostat: 10 nov 2013, 18:10 

Förnamn: Thomas
Efternamn: Mattsson
Vill tacka Arr för ett mycket bra senario, roligt, action och spänning :)
Området har verkligen potential och med flera spelare kan man ju se större områdes användning :)
Bra + med mat pausen, märktes på ens energi och andras med :)
Det ända negativa om jag nu tvunget ska skriva något är vägen fram till området, men jag får en känsla av att jag körde fel väl då jag nästan hade behövt en mindre stridsvagn för att komma fram :P

Hoppas på fler spel! / Poyjs

InläggPostat: 10 nov 2013, 20:10 

Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
Tack bp för ett sjukt roligt och proffsigt spel. Jävligt roligt område och jag hoppas ni kan köra där igen snart. Så väldigt tråkigt att det var så många som droppa så jag kan bara anta att ni inte ens gick plus minus noll? Extra tråkigt då folk som klaga på antalet deltagare hade tvärfel då det bara är att utöka spelområdet. Så kör på bp. Räkna med oss även till nästa spel ni har.

InläggPostat: 10 nov 2013, 21:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Joakim
Efternamn: Paun
Tackar för ett kanonkul evenemang!

Som vanligt ordnar bogartpojkarna med superb logistik (mat, kaffe, kulor m.m). Roligt spel, på en spelplan som definitivt klarar mer deltagare. Kör på bara bogartpojkarna, finns inget att klaga på vad gäller arrangemanget, dock väldigt tråkigt med det stora antalet droppoff dagarna innan evenemanget, vi som spelade hade dock väldigt roligt.

Allt som allt, mycket trevliga killar (såg ingen tjej denna gången) som vi spelade med/mot, som alla verkade vara på sitt bästa humör.

Ett extra tack till sjukvårdaren som lindade om min stukade handled efter min härliga faceplant rätt ner i vått gräs och gyttja, där jag körde ner hela ansiktet i marken. (trodde jag fick med detta på film men måste varit gravt förvirrad efter att ha käkat gyttja för det verkar inte finnas med på min kamera :-( ) Jag kommer dock visa var jag gjorde dykningen i filmen som kommer om ett par dagar.

Återigen, tack till alla trevliga prickar som gjorde dagen till en mycket trevlig söndag.

// Jocke

InläggPostat: 10 nov 2013, 23:07 

Hej alla!

Tack för alla fina orden killar!! Vi hade sjukt kul idag och det såg ni också ut att ha. Det var en förbannat skön stämning idag måste jag säga, många glada miner. Vädret var ju även kanon. Träfftagandet fungerande även det bra vad vi såg. Tyckte dock att det var tråkigt (som redan påpekats här) att det var så många som droppa. För många, nästan 60 % på ett par dagar vilket gjorde att vi gick ganska mycket back idag. Men så är det ibland. Men det visste vi redan men vi bestämde oss för att köra på ändå och det ångrar vi verkligen inte. All feedback vi fick och otroligt skönt folk gjorde det lätt värt det.

Vi var 42 deltagare idag. Enligt oss är det inga problem att öka antalet deltagare då knappt 50-60 % av den tilltänkta marken användes. Vi kommer nog hyra banan igen den 7:e December. Finns det intresse för det så kör vi på för det sista spelet från Bogartpojkarnas Airsoft för ett tag framöver . :)

Hur som, det blå laget vann alla 3 ronder med senariet. Den sista halvtimmen då båda lagen började på varsin ände av staden vet jag inte vilket lag som vann. :).

För även tacka vår sjukvårdare på plats. Tobias i TF Trondheim. Vad skulle vi göra utan dig? Tack för att du/ni alltid ställer upp!

Tack alla för att ni kom med gött humör och spelglädje. Måste säga att tillsammans med vårt senaste Bockaby spel så var MikeTown det roligaste att arrangera.

Bogartpojkarna Airsoft

Gilla oss på facebook:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme